Mikeyy
Az AOL és a Microsoft harca
A következő három évben forradalmi változások várhatóak az internetes kommunikáció és kereskedelem terén. A Gartner piackutató cég szerint az azonnali üzenetküldő szolgáltatások (instant messaging) sokkal hatékonyabb kommunikációt jelenthetnek, mint az e-mail.
Az azonnali üzenetküldés igazi értéke nem a platformon kihasználható reklámozási lehetőségekben rejlik, hanem a stratégiai kapcsolatokban a webszolgáltatásokhoz. A Microsoft új, Hailstorm nevű webes szolgáltatása az azonnali üzenetküldést további lehetőségekkel ruházza fel, többek között egyedi azonosító eszközökkel, amik lehetővé teszik az azonnali vásárlást valós időben.
A Gartner előrejelzései szerint 2006-ra a közepes és nagy méretű üzleti vállalkozások 50 százaléka a webes szolgáltatásokra épít majd. A Microsoft betörése az azonnali üzenetküldés és a webes szolgáltatások piacára nagy kihívást jelent az America Online (AOL) számára, amelynek jelenleg 23 millió vásárlója és üzleti felhasználója van, akik kihasználják a hagyományos azonnali üzenetküldési szolgáltatásokat.
A Microsoft és az AOL között harc egy hagyományos internetes összetűzés, hiszen a Microsoft birtokolja a legújabb technológiákat ezen a téren, az AOL viszont az internetes marketing mestere. Az előrejelzések szerint 2003-ban a két óriáscég közvetlen összecsapása várható, ami vagy egy nagyobb technológiai és marketing egyezménnyel fog véget érni a két vállalat között, vagy pedig egyikük tönkremegy a harc során.
"Az azonnali üzenetküldés már most is nagyon népszerű, de a korai sikerek ezen a területen nem feltétlenül jelentik azt, hogy valaki a jövőben is ilyen jól tud majd teljesíteni" - nyilatkozta a Gartner internetet és webszolgáltatásokat kutató részlegének alelnöke.
A Microsoftnak megvan a webes szolgáltatásokhoz a technológiai alapja, viszont sok vásárló és üzleti felhasználó nem bízik a Microsoftban, és nem merik erre a cégre bízni személyes és üzleti információikat ilyen mélységig. Jelenleg az azonnali üzenetküldés piacának nagy része az AOL kezében van, és ha sikerül megfelelő mértékben fejlesztenie webes szolgáltatásait - nagy valószínűséggel a Sun partnerségével - akkor a fogyasztók és az üzleti felhasználók valószínűleg megmaradnának a jól megszokott platformnál.
Az azonnali üzenetküldés igazi értéke nem a platformon kihasználható reklámozási lehetőségekben rejlik, hanem a stratégiai kapcsolatokban a webszolgáltatásokhoz. A Microsoft új, Hailstorm nevű webes szolgáltatása az azonnali üzenetküldést további lehetőségekkel ruházza fel, többek között egyedi azonosító eszközökkel, amik lehetővé teszik az azonnali vásárlást valós időben.
A Gartner előrejelzései szerint 2006-ra a közepes és nagy méretű üzleti vállalkozások 50 százaléka a webes szolgáltatásokra épít majd. A Microsoft betörése az azonnali üzenetküldés és a webes szolgáltatások piacára nagy kihívást jelent az America Online (AOL) számára, amelynek jelenleg 23 millió vásárlója és üzleti felhasználója van, akik kihasználják a hagyományos azonnali üzenetküldési szolgáltatásokat.
A Microsoft és az AOL között harc egy hagyományos internetes összetűzés, hiszen a Microsoft birtokolja a legújabb technológiákat ezen a téren, az AOL viszont az internetes marketing mestere. Az előrejelzések szerint 2003-ban a két óriáscég közvetlen összecsapása várható, ami vagy egy nagyobb technológiai és marketing egyezménnyel fog véget érni a két vállalat között, vagy pedig egyikük tönkremegy a harc során.
"Az azonnali üzenetküldés már most is nagyon népszerű, de a korai sikerek ezen a területen nem feltétlenül jelentik azt, hogy valaki a jövőben is ilyen jól tud majd teljesíteni" - nyilatkozta a Gartner internetet és webszolgáltatásokat kutató részlegének alelnöke.
A Microsoftnak megvan a webes szolgáltatásokhoz a technológiai alapja, viszont sok vásárló és üzleti felhasználó nem bízik a Microsoftban, és nem merik erre a cégre bízni személyes és üzleti információikat ilyen mélységig. Jelenleg az azonnali üzenetküldés piacának nagy része az AOL kezében van, és ha sikerül megfelelő mértékben fejlesztenie webes szolgáltatásait - nagy valószínűséggel a Sun partnerségével - akkor a fogyasztók és az üzleti felhasználók valószínűleg megmaradnának a jól megszokott platformnál.