SG.hu

Nosztalgiafaktorral támad egy új fotómegosztó alkalmazás

A Lapse filmszerű fotókkal és a megosztáshoz kapcsolódó szorongás mellőzésével tört a népszerűségi listák élére.

A közösségi médiaplatformok története tele van olyan alkalmazásokkal, amelyeknek megvolt a maguk 15 perc hírneve, mielőtt elhalványultak. A 2022-es év kedvence a BeReal volt, amely a felhasználóktól azt követelte meg, hogy naponta csak egyszer, véletlenszerű időpontban posztoljanak, de idővel elvesztette lendületét. 2021-ben rövid időre a címlapokra került a Dispo, az eldobható fényképezőgépek által inspirált fotómegosztó platform. 2015-ben pedig ott volt a Beme, amelyet a mindennapi életet a valóságnak megfelelően megosztó online térként hirdettek meg. Most egy új versenyző van, a Lapse fotóalkalmazás, amelynek szlogenje "barátok, nem követők". Ez 2021-ben indult, de egy újrakiadás után az Apple App Store ingyenes listájának második helyére lőtt ki.

A Dispo-hoz hasonlóan a Lapse is arra ösztönzi az embereket, hogy úgy fényképezzenek, mint az analóg időkben, amikor az eldobható fényképezőgépek voltak a divatban. A Lapse filmszerűvé teszi a fotókat, és a nosztalgia nagy vonzerő. A felhasználók fényképeket készítenek és "fejlesztenek" az alkalmazásban. Amikor a képek elkészülnek néhány órával később, a készítők eldönthetik, hogy a Lapse ismerőseik számára közzéteszik-e őket, vagy archiválják őket privát megtekintésre. A Lapse-on közzétett összes fotót az alkalmazásban kell készíteni, és azokat semmilyen módon nem lehet megváltoztatni. Nincsenek látható "like" számok, ehelyett a barátok emojikkal reagálhatnak.


A Lapse-t két testvér, Dan és Ben Silvertown indította a GV (korábban Google Ventures) finanszírozásával. Célja a közösségi média élményének megteremtése anélkül a szorongás nélkül, hogy megpróbálnánk elnyerni az idegenek elismerését. Az alkalmazás valahol a nagy platformok, mint a TikTok, és a csoportos csevegés privát szférája között helyezkedik el. "Úgy látjuk, hogy ez egy hatalmas űr a középen, amelyet korábban más közösségi hálózatok töltöttek ki, és amely most tágra nyílt" - mondta Dan Silvertown.

Céljuk, hogy visszaadják azt az érzést, amikor az emberek csak posztolnak, és nem igazán törődnek a követőkkel, a like-okkal vagy bármi ilyesmivel. Amikor az Instagram először megjelent, az egy képalapú alkalmazás volt, de mostanra átvette a helyét rajta az üzlet, míg az marketingeszköz, addig a Lapse a fotók megosztásának laza helye kíván lenni. A Lapse csak meghívással érhető el, és az újonnan érkezőknek öt embert kell meghívniuk, mielőtt elkezdhetnek posztolni. A Lapse honlapja szerint a cég nem adja el a felhasználói adatokat. Az Apple alkalmazásainak listáján való felemelkedés azt sugallja, hogy a stratégia működik. A nagy kérdés az, hogy sikerül-e továbbra is sikeresnek maradnia.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!