SG.hu

III. Károly király aláírta a brit online biztonsági törvényt

Törvényerőre emelkedett az Egyesült Királyság online biztonsági törvénye, ami a kormány szerint megvédi a gyerekeket az interneten, míg a kritikusok szerint viszont veszélyezteti a magánéletet.

A 2019-ben leköszönt Jeremy Wright volt az első azon öt miniszter közül, akit azzal bíztak meg, hogy keresztülvigye a brit kormány internet szabályozásáról szóló mérföldkőnek számító jogszabályát, az online biztonságról szóló törvényt. A jelenlegi brit kormány szereti a kezdeményezéseit "világverőnek" bélyegezni, és akkoriban egy rövid ideig ez talán igaz is volt. Három miniszterelnökkel ezelőtt a törvényjavaslat olyan megközelítést vázolt fel, amely elismerte, hogy a közösségi médiaplatformok már most is de facto döntőbírói annak, hogy mi az elfogadható beszéd az internet nagy részén, de ezt a felelősséget nem feltétlenül akarják, és nem is mindig képesek ellátni. A technológiai vállalatokat elmarasztalták azokért a dolgokért, amelyeket nem tettek meg, de a szólásszabadság hívei azokért is, amelyeket töröltek. "Egyfajta felismerés kezdett kialakulni, hogy az önszabályozás már nem sokáig lesz életképes" - mondja Wright. "És ezért a kormányokat is be kellett vonni."

A törvényjavaslat a "legális, de káros" tartalmak kezelésének módját határozta meg. Olyan anyagokét, amelyek nem kifejezetten törvénysértőek, de egyenként vagy összességükben kockázatot jelentenek, mint például az egészségügyi dezinformáció, az öngyilkosságra vagy étkezési zavarokra buzdító posztok, vagy a demokrácia aláásására vagy pánikkeltésre alkalmas politikai hamisítás. A törvényjavaslatnak voltak kritikusai - különösen azok, akik aggódtak amiatt, hogy túl nagy hatalmat ad az IT-cégeknek. De széles körben dicsérték, hogy átgondolt kísérletet tett egy olyan probléma kezelésére, amely gyorsabban nőtt és fejlődött, mint ahogy a politika és a társadalom képes volt alkalmazkodni. Wright a parlamentben eltöltött 17 évéről azt mondja: "Nem vagyok benne biztos, hogy láttam még olyan potenciális jogszabályt, amely mögött ilyen széles körű politikai konszenzus állt volna".

Miután a törvénytervezet végül átment az Egyesült Királyság parlamentjének mindkét házán, ezen a héten megkapta a királyi jóváhagyást. Ez már nem világraszóló - az Európai Unió konkurens digitális szolgáltatási törvénye augusztusban lépett hatályba. Az online biztonságról szóló törvény pedig egy szélesebb körű, ellentmondásosabb jogszabályként lép hatályba, mint a Wright által szorgalmazott. A törvény több mint 200 záradéka az illegális tartalmak széles spektrumát öleli fel, amelyekkel a platformoknak foglalkozniuk kell, és "gondossági kötelezettséget" ír elő a platformok számára azzal kapcsolatban, hogy a felhasználóik - különösen a gyermekek - mit látnak online.

A legális, de káros tartalmak által okozott károkkal kapcsolatos árnyaltabb elvek közül néhányat felhígítottak, és a törvény kiegészült egy rendkívül megosztó követelménnyel, amely szerint az üzenetküldő platformoknak át kell vizsgálniuk a felhasználók üzeneteit illegális anyagok - például gyermekek szexuális zaklatását tartalmazó anyagok - után, ami a technológiai vállalatok és a magánélet védelmezői szerint indokolatlan támadás a titkosítás ellen. A vállalatoknak - az amerikai óriásoktól a kisebb platformokig és üzenetküldő alkalmazásokig - új követelmények hosszú listájának kell megfelelniük, kezdve a felhasználók életkorának ellenőrzésével. (A Wikipédia - az Egyesült Királyság nyolcadik leglátogatottabb weboldala - előre leszögezte, hogy nem tud megfelelni a szabálynak, mivel az sérti a Wikimedia Alapítvány a felhasználókról való adatgyűjtésre vonatkozó elveit.)

A platformoknak meg kell akadályozniuk, hogy a fiatalabb felhasználók korhatárhoz nem illő tartalmakat - például pornográfiát, internetes zaklatást és zaklatást - lássanak, kockázatértékeléseket kell közzétenniük a szolgáltatásaikban a gyermekekre leselkedő potenciális veszélyekről, és a szülőknek egyszerű módszert kell biztosítaniuk az aggályok bejelentésére. Az erőszakkal való fenyegetés - beleértve a nemi erőszakot is - online továbbítása, az önkárosítás online segítése vagy ösztönzése, illetve a deepfake pornográf anyagok továbbítása ezentúl illegális lesz. A vállalatoknak gyorsan kell cselekedniük, hogy ezeket, valamint a csaló hirdetéseket eltávolítsák a platformjaikról.

Michelle Donelan, az Egyesült Királyság technológiai minisztere nyilatkozatában elmondta: "A törvényjavaslat védi a szólásszabadságot, felhatalmazza a felnőtteket, és biztosítja, hogy a platformok eltávolítsák az illegális tartalmakat. A törvényjavaslat középpontjában azonban a gyermekek védelme áll. Szeretnék köszönetet mondani a kampányolóknak, parlamenti képviselőknek, a visszaélések áldozatainak és a jótékonysági szervezeteknek, akik fáradhatatlanul dolgoztak, nemcsak azért, hogy ez a törvény átjusson a célvonalon, hanem azért is, hogy az Egyesült Királyságot a világ legbiztonságosabb online helyévé tegye." - tette hozzá.

A törvény végrehajtását a brit távközlési szabályozó hatóságra, az Ofcomra bízzák, amely júniusban közölte, hogy a királyi jóváhagyás megadása után konzultációkat kezd az iparággal. Nem valószínű, hogy a végrehajtás azonnal megkezdődik, de a törvény minden olyan platformra vonatkozik majd, amelynek jelentős számú felhasználója van az Egyesült Királyságban. Az új szabályoknak nem megfelelő cégek akár 18 millió font vagy éves bevételük 10 százalékának megfelelő bírsággal is számolhatnak, attól függően, hogy melyik a nagyobb összeg.

A törvény körüli viták egy része kevésbé arról szól, hogy mi van benne, mint inkább arról, hogy mi nincs benne. A jogszabály hosszú időn át tartó elfogadása azt hozta magával, hogy a jogszabály kidolgozása a Covid-19 világjárvány idejére esett, így a jogalkotók élőben láthatták a félretájékoztatás és a dezinformáció társadalmi hatásait. Az oltás- és zárlatellenes üzenetek terjedése a közegészségügyi kezdeményezések akadályává vált. Miután a világjárvány legrosszabb időszaka elmúlt, ugyanezek a tévhitek más összeesküvés-elméleteket tápláltak, amelyek továbbra is befolyásolják a társadalmat.


Egy installáció a brit parlament előtt

A törvényjavaslat alapjául szolgáló eredeti fehér könyv javaslatokat tartalmazott az ilyen jellegű tartalmak - amelyek egyenként talán nem illegálisak, de tömegesen veszélyt jelentenek - elleni küzdelemre kényszerítését a platformoknak. Ez nem szerepel a végleges jogszabályban, de a törvény létrehozza a "hamis kommunikáció" új bűncselekményét, amely bűncselekménynek minősíti a szándékos károkozás okozását olyasmi közlésével, amiről a feladó tudja, hogy valótlan.

"Az egyik legfontosabb dolog az volt, hogy kezelni kell a károkat. És mivel a törvény az egyes tartalmakra összpontosít, ez kimaradt" - mondja Ellen Judson, a Demos agytröszt digitális kutatási központjának vezetője. A törvény szigorú szabályokat tartalmaz, amelyek arra kényszerítik a platformokat, hogy gyorsan távolítsanak el minden illegális posztot - például terrorista tartalmakat vagy gyermekekkel szembeni szexuális visszaélésekkel kapcsolatos anyagokat -, de nem vonatkozik a félrevezető tartalmak csepegtetéséből álló dezinformációs kampányokra, mivel a jogszabály írói nem értették meg, hogy "ha ez vírusos terjedésbe és terjedésbe torkollik, akkor a károk halmozottan jelentkezhetnek".

Wright szerint a dezinformáció és a félretájékoztatás kizárása a törvényjavaslatból részben a különböző tárcák hatáskörének összekeveredése miatt történt. A Kulturális, Média- és Sportminisztériumnak "azt mondták, hogy mindezzel a Kabinetiroda fog foglalkozni. 'Ne aggódjatok emiatt, ezt majd máshol, a demokrácia védelmének programja nevű valamiben elintézik'" - mondja. "És aztán később nem igazán így történt. Úgyhogy még mindig van egy rés".


Tartalma mellett legalább annyira téma volt, hogy mi nincs benne a törvényben

A törvény értelmében a nagyobb platformoktól elvárják, hogy a jelenleginél következetesebben alkalmazzák saját szabványaikat a potenciálisan káros, de nem illegális tartalmak ellenőrzésére - amit a szólásszabadságért küzdők kárhoztattak, mivel a magáncégek kezébe adják az online beszélgetések elfogadhatóságának ellenőrzését, de egyes dezinformációs és félretájékoztatási szakértők szerint ez egy olyan kibúvó, amely azt jelenti, hogy az IT-cégek kevésbé lesznek felelősek a valótlanságok terjesztéséért. Jogi szakértők szerint azonban a törvénynek való megfelelés megköveteli, hogy a platformok átláthatóbbak és proaktívabbak legyenek. "Új folyamatokat kell bevezetniük, hogy döntéseket tudjanak hozni, különben azt kockáztatják, hogy olyan platformnak tekintik őket, amely a szólásszabadságot támadja" - mondja Emma Wright, a Harbottle & Lewis ügyvédi iroda technológiai vezetője. Ez valószínűleg elég jelentős teher lesz. "Ez az új GDPR" - mondja.

Az online biztonságról szóló törvény több mint 300 oldalának messze legmegosztóbb pontja a 122. szakasz, amelyet széles körben úgy értelmeztek, hogy az arra kötelezi a vállalatokat, hogy vizsgálják át a felhasználók üzeneteit, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem továbbítanak-e illegális anyagokat. Ez hihetetlenül nehéz - talán lehetetlen is - lenne az olyan platformok, mint a WhatsApp és a Signal végponttól végpontig tartó titkosításának feltörése nélkül. A végponttól-végpontig titkosítás azt jelenti, hogy az üzenet küldője és címzettje láthatja az üzenet tartalmát, de a platform tulajdonosa, amelyen az üzenetet elküldik, nem.

A szakértők szerint a törvénynek való megfelelés egyetlen módja az lenne, ha úgynevezett kliensoldali ellenőrző szoftvert helyeznének el a felhasználók eszközein, amely az üzeneteket még az elküldés előtt megvizsgálná, ami a titkosítást nagyrészt használhatatlanná tenné. A kormány a törvényjavaslat kidolgozása során azt mondta, hogy a vállalatok találhatnak olyan technikai megoldást az üzenetek átvizsgálására, amely nem ássa alá a titkosítást, míg a vállalatok és a szakértők azt állították, hogy ez a technológia nem létezik, és talán soha nem is fog létezni.

"Ez az Ofcomnak, mint szabályozó hatóságnak lehetőséget ad arra, hogy az olyan embereket, mint mi, arra kötelezze, hogy harmadik féltől származó tartalomfigyelőt tegyenek a termékeinkbe, amely egyoldalúan átvizsgál mindent, ami az alkalmazásokon keresztül megy" - mondta Matthew Hodgson, az Element titkosított üzenetküldő cég vezérigazgatója. "Ez aláássa a titkosítást, és olyan mechanizmust biztosít, amellyel bármilyen rossz szereplő kompromittálhatja az átvilágító rendszert, hogy ellopja a szanaszét repkedő adatokat."


A kormány és a Whatsapp közötti csata teljes oldalas újsághirdetésekben zajlott

Azok a vállalatok, amelyek termékei a végponttól végpontig terjedő titkosítástól függenek, azzal fenyegetőztek, hogy elhagyják az országot, köztük a Signal. A Meta közölte, hogy a törvényjavaslat elfogadása esetén kivonhatja a WhatsAppot az Egyesült Királyságból. Ez üres fenyegetés volt, mindkét szolgáltatás még mindig elérhető - bár a kormány 23. órában tett újbóli kijelentése után, miszerint nem kényszeríti majd a platformokat arra, hogy nem létező technológiát alkalmazzanak a felhasználók üzeneteinek átvizsgálására, egyesek ezt visszalépésnek tekintették.

A záradék azonban továbbra is szerepel a törvényben, ami aggasztja a magánélet védelmezőit és a szólásszabadság aktivistáit, akik a titkosítás elleni fenyegetések spektrumának részeként tekintenek rá. Ha az online biztonságról szóló törvény azt jelenti, hogy a vállalatoknak el kell távolítaniuk a titkosítást, vagy azt ügyféloldali szkenneléssel kell megkerülniük, "akkor ez potenciálisan megnyitja a lehetőséget arra, hogy a szélesebb körű megfigyelési apparátusba kerüljenek" - mondta Nik Williams, az Index on Censorship kampánycsoport politikai és kampányfelelőse.

Az online biztonsági törvénynek vannak átfedései egy másik jogszabállyal, a nyomozati hatáskörökről szóló törvénnyel, amely lehetővé teszi a kormány számára, hogy a platformokat a titkosítás eltávolítására kényszerítse. Williams szerint a két jogszabály közötti átfedés "felügyeleti kaput hoz létre az OSB és az IPA között, mivel ez olyan biztonsági szolgálatoknak, mint az MI5, az MI6 és a GCHQ, hozzáférést biztosíthat olyan adatokhoz, amelyekhez korábban nem férhettek hozzá. Azt mondanám, hogy ez valószínűleg a felügyeleti hatáskörök példátlan kiterjesztése". Az online biztonságról szóló törvénytervezet felsőházi elfogadása után a brit belügyminisztérium új kampányt indított a titkosított üzenetküldés ellen, amely kifejezetten a Facebook Messenger ellen irányul.

Jeremy Wright volt miniszter szerint a titkosítással kapcsolatos kérdés "őszintén szólva nem megoldott. Úgy gondolom, hogy a kormány egyfajta kivárásra játszik, míg kialakítja a titkosítással kapcsolatos álláspontját". Szerinte azonban a válasz valószínűleg nem lesz olyan abszolút, mint amilyennek a törvény ellenzői beállítják. Szerinte a titkosítást nem fogják betiltani, de a platformoknak meg kell majd magyarázniuk, hogy a titkosítással kapcsolatos politikájuk hogyan egyensúlyozza ki a biztonságot és a felhasználók magánélethez való jogát. "Ha ezeket a biztonsági kötelezettségeket a titkosítás használatával vagy a szolgáltatás részét képező titkosítással teljesíteni tudja, akkor rendben van" - mondja. Ha nem, akkor "probléma lesz. Nem valós lehetőség, hogy egy platformnak joga van azt mondani, hogy "Nos, én titkosítást használok, így ez egy szabadulj a börtönből kártyát jelent számomra a biztonsági kötelezettségekkel kapcsolatban."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • manypet #14
    Így már érthető a korábbi megfogalmazásod. :-) Nagyrészt egyetértünk. A régi időkben valóban a királypártiság volt a jobboldaliság. Annyiban változott ez mára, azaz országtól függően már vagy 100-150 éve, hogy mióta nincsenek feudális rendszerek, azóta a korábbi baloldal, azaz a régi köztársaság párti irány kettészakadt. A régi baloldal egyik fele azt csinálta, hogy a régi feudális rendszer hatalmát adta az emberek kezébe. Ez a demokrácia megoldása, azaz a többség uralma, ami minden esetben szocializmushoz és annak különböző verzióihoz vezet. Legyen az nemzeti szocializmus vagy államszocializmus, legyen szociáldemokrácia, balliberális megoldás avagy kommunizmus. Mindegyik kollektivista, mindegyik az - általában manipulált - tömegek erőszakos hatalmát használja fel arra, hogy uralkodjon ezen tömegek felett. Erre van egy nagyon jó összefoglaló, mármint a szocializmusokról:
    https://szabadtarsadalom.hu/blogs/news/kis-szocializmushatarozo-1

    A korábbi baloldal másik fele viszont nem azzal a hazug dumával akart 'az emberek kezébe hatalmat adni', hogy az elnyomó feudális hatalmat adta nekik. Azaz nem egy négy évente választott feudalizmust hozott létre. Hanem azzal akart szabadságot elérni, hogy magát az állam hatalmát próbálta minél jobban csökkenteni. Ez a liberális irány - ami naagyon nem összetévesztendő a mai balliberális kommunisták baromságaival. Ezt képviselték kisebb vagy nagyobb mértékben Széchenyiék, Wesselényiék, Kossuthék, de odaát Benjamin Franklin és társai is. Igazából a felvilágosodás valódi eszméjét próbálták összerakni. Mai szóval általában libertáriusnak nevezzük őket, mert a régi liberális szót a balliberálisok már beszennyezték. De néha nevezik őket köztársaság-pártiaknak is, de ez nem teljesen pontos, mert a régi köztársaság-párti irányból ők csak egyet képviselnek. De egyébként működött is volna, ha a balos hulladékok nem teszik tönkre az egészet. De manapság, miután feudalizmus már nincs, azt mondhatjuk, hogy a minél kisebb állam felé hajló libertarizmus a jelenkori jobboldal. Ezen belül is az anarchokapitalista, állam nélküli világot megálmodó radikálisok a szélsőjobb, mivel ők 0% államot képzelnek el, így pont az ellentétét jelentik a 100% államot képviselő radikális szocialistáknak, a kommunistáknak. Míg az enyhébb, avagy normál jobboldalt a minarchista libertáriusok jelentik, akik egy kis jogkörrel bíró un. 'éjjeliőr államot' képzelnek el, amelyik fő feladata az állampolgárainak alapvető emberi jogainak védelme, és amely csak a legszükségesebb mértékben avatkozik bele bárki dolgaiba.

    Nem véletlen egyébként, hogy bennünket libertáriusokat még a náciknál is jobban gyűlölnek a ballibeárlisok. Persze szeretnek minket összemosni a régi nácikkal (miközben azok éppen az ő ideológiájuk, mivel balosok). De sokkal inkább választanák ők a nácizmust meg a fasizmust is, minthogy a libertárius szabad világot. Hiszen a nácizmust ugyanúgy el lehet vinni szépen a kommunizmusig, a totális államig, mint a szociáldemokráciát vagy az államszocializmust. De a libertárius szabad világgal nem tudnak mit kezdeni, mert az minden tekintetben felmosná velük a padlót. Különösen azért gyűlölik a libertáriusokat, mert ha az emberek többsége számára feltűnne, hogy ez a valódi jobboldal, akkor kiderülne a többség számára, hogy a nácik is balosok, úgy meg nem tudnák a saját két baloldaluk (náci-kommunista) megosztással manipulálni a közvéleményt.

    Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb libertárius kifejezetten konzervatív értékrendű, családközpontú. Nagyjából a fele keresztény, a többi agnosztikus, esetleg néhány jobboldali zsidó vallású meg ateista van még köztük, ami a balosoknál megint kiveri a biztosítékot. Ráadásul döntő többségük fehér férfi, ráadásul még csak nem is feminista vagy homoszexuális, hanem sokuk kifejezetten ellene is van a woke agymenésnek. És majdnem elfelejtettem, jó részük nem humánbölcsész büfészakos agyhalott, sem alsó rétegből jövő átlagproli, hanem töbségük a valódi értelmiség köreiből kerül ki, mérnökök, biológusok, orvosok, fizikusok, vállalkozók, cégvezetők, cégtulajdonosok, többségben saját erőből tehetőssé vált emberek. Ja, és ebből következően még a klímahiszit is elutasítja többségük.

    Így gyakorlatilag az átlag libertárius mindent megtestesít, ami egy balos szemében gyűlöletes:
    Fehér, hetero, kapitalista, férfi, antifeminista, anti-woke, 'klímatagadó' (így mondják), konzervatív, stb.
    Minálunk balos jobban még nem gyűlölt senkit, pedig feléjük ez rendkívül felkapott sportág! :-)
    Utoljára szerkesztette: manypet, 2023.11.04. 18:09:22
  • Tetsuo #13
    Nahát, nem gondoltam, hogy valaki itt etekintetben valamennyire is képben van. Az egyszerűség kedvéért fogalmaztam így, hiszen párszor már leírtam, a nemzeti szocializmus, illetve bármiféle nacionalizmus az alapvetően baloldali eszmeiségű, de mindig magyarázni a sok értetlennek...

    Evola nyomdokain kijelenthető, a jobboldaliság királypártisággal kezdődik. Az abszolút és a rendi monarchia szerves egysége a kívánt jobboldali társadalmi rendszer, más nem lehet.
    A fasizmus doktrínáit mondanám középnek illetve kissé jobbosnak, a megvalósítása már más lapra tartozik sajnos.
    A nemzeti szocializmus a legjobbosabb baloldali mozgalom, így a legkevésbé kártékony eszmeiség volt azok közül.
    A baloldaliság egyik legnagyobb bűne a nivelláció és az anti-meritokrácia, vagyis hogy az embereket kollektivizálja, egyenrangúként kezeli, vezetőknek pedig a legaljából választ.
  • manypet #12
    Egyetértek azzal, amit írsz. Egy dologban tévedsz csak. mégpedig abban, hogy a régi nácik ne jobboldaliak. Nem is vallották magukat soha annak. Hitlerék balosok voltak.A nácizmus és a fasizmus is a marxizmus egyik terméke. Ugyanolyan osztályellenséggel dolgozik, mint a kommunizmus, a szocializmus, a feminizmus vagy a multikulti, meg az lmbtq. Csak más az osztályellenség, akit elnyomóként határoznak meg, és más a kivételezett réteg, akit áldozatként mutatnak be. A komcsiknál meg a szociknál az elnyomó a tőkés meg a kulák, a szegény elnyomott meg a proletár. És ezzel az áldozatszereppel nyomja el a másik osztályt, meg ennek segítségével az egész társadalmat. A náciknál a zsidó a gonosz elnyomó és az árja az áldozat. Ez ennek segítségével, meg az ebből eredő félelemkeltéssel nyomja el a másik osztályt meg a társadalmat. A feministáknál a férfi a gonosz elnyomó és a nő az áldozat. Az lmbtqnál a hetero az elnyomó és a többi az áldozat. A multikultinál a fehér az elnyomó és a többi az áldozat.

    A működési elv azonos. Csak az osztályellenség más.
    Eközben meg mindegyiknek a totális állam és az embereken való totális kontroll a célja.

    Hitlerék annak idején magukat közép-balosnak határozták meg.
    Hitler szerint is tőlük balra voltak a komcsik, jobbra meg a kapitalisták, liberálisok. Itt megjegyzendő, hogy akkor még nem azt értették liberális alatt, amit most. Tehát nem a balliberális, valójában kommunista csőcseléket, hanem a klasszikus liberálist, akit ma leginkább libertáriusnak lehet nevezni. Tehát Hitler szerint is a jobboldal a kapitalista, liberális, libertárius volt, nem pedig ők. Goebbels szerint is ők a szocializmusért harcoltak. Csak ők a szocializmust nem internacionalista módon az egész világra akarták kiterjeszteni, hanem csak nemzeti keretek között, nacionalista módon. De ettől még ízig vérig szocialisták voltak. Mind működésükben, mind elveikben, mind jelképrendszerükben szocik voltak. És ugye nehéz jobboldalinak, pláne széljobbosnak mondani egy nemzeti SZOCIALISTA német MUNKÁSpártot. :)

    Csak a háború után a balosoknak kínossá vált, hogy a fasizmus meg a nácizmus is tőlük ered.
    És ezért elkezdték azt hazudni, hogy a náci meg a fasiszta a szélsőjobb.
    Ezzel egyrészt átdobálták a mocskot magukról másra, jó balos propagandával. Másrészt sajnos sikeresen bemocskolták a jobboldali elnevezést. Mára már az is szitokszó lett. Mint jóformán minden, amihez a balosok hozzányúlnak.
    A mai legnagyobb nácik pedig voltaképpen a ballibeárlisok. Csak már nem a zsidókat gyűlölik, nem az az osztályellenség. Hanem a heterok, a férfiak, a fehérek és a többi csoport lettek a gonosz elnyomók. Igazából a balliberális a jelen kor nácija. De nevezhetjük kommunistának is, mert gazdasági szempontból meg azok. Szóval egyesítik magukban a marxizmus minden 'csodáját' az osztályellenségtől a gyűlölködésig, a söpredék csoportjaik erőszakosságától az alattomos hazudozásig meg propagandáig. A nácik most is köztünk élnek. Úgy hívják.: balliberális. :) De nevezhetjük liberálnácinak, liberálfasisztának, kultúrmarxistának, meg akár simán csak komcsinak meg nácinak is.

    De a lényeg, hogy az eredeti náci sem széljobbos, de még csak nem is jobboldali. A náci is balos.
    Csak a balosok a pofánkba hazudnak újfent.
  • felemelő #11
    +1
  • Gabbbbbbbbbbbb #10
    Sajnos ide jutottunk, hogy a gyerekek védelmére hivatkozva veszünk el alapvető szabadságjogokat. Hátha EU nem követi a demokrácia sárba tiprását.
  • Tetsuo #9
    De azért látod, hogy nácizmus meg szélsőjobb már jó ideje nincs a fejlett világ politikai színterén, ergo ezen példák csak elviek, míg a balos, bitorolt uralom sajnos mára alapvető.
  • manypet #8
    Csodálatos! Az állam majd megmondja, mit is mondhatsz.
    Eddig legalább ha nem tetszett a cenzúra, átléphettél másik weboldalra, ahol nem mondták meg, mint írhatsz. De most már mindegyik esetben az aktuális hatalom fogja megmondani, mit is szabad mondanod. Meg persze az fogja börtönbe zárni is azt, aki nem megfelelőt mond. És majd odafönt a politikus bácsi jobban fogja tudni, mi is a megfelelő. Hol ez, hol az. Hol a zsidót kell majd szidnod, hol meg a fehéreket. Hol a négerek valagát kell nyalnunk, hol a melegekét, hol meg másokét. Attól függően, hogy éppen kik lesznek a a politikában az uraink. De hogy fentről mondják majd meg, mi a helyes nekünk, az biztos. Hiszen mi úgysem lennénk képesek magunktól eldönteni.

    Ismét egy nagy lépés a totális állam felé! Örüljünk együtt! :-)
    Hitler meg Sztálin sírva könyörögne az ilyen szintű cenzúrázási és tömegmanipulálási lehetőség láttán. Öröm látni, hogy itt is ennyieknek tetszik ez.

    Tessék is szépen énekelni!

    Kinek ezt:
    https://www.youtube.com/watch?v=4eTVaPyrH-I

    Kinek meg emezt:
    https://www.youtube.com/watch?v=6HQnzN8MVRI
  • end3 #7
    Az emberek leszoktatása az online világról ott ezzel elkezdődött. (Aki nem így érzi, sajnálatos és nem túl okos.)
    Utoljára szerkesztette: end3, 2023.10.30. 09:06:43
  • kvp #6
    Az uj brit torveny utan pedig de jure nem beszelgethetsz csak ugy. Ettol persze nem diktatura, hiszen ezt hivjak rule of law rendszernek.
  • AndReWsss #5
    Diktatúra jobb? (amúgy ezzel nem értek egyet)
    Diktatúrában de facto nem beszélgethetsz csak úgy