SG.hu

A LEGO megvette az online partyjátékok sztárját, a Kahoot-ot

A Kahoot játékosított e-learning platformot a Goldman Sachs, a Lego és más cégek által vezetett csoport 1,7 milliárd dolláros tranzakció keretében vásárolják meg.

Nagy lépés előtt áll a Kahoot, az oslói startup, amely egy népszerű platformot épített ki az oktatásra összpontosító "játékok" létrehozására, megosztására és lejátszására, amelyeket az évek során diákok és felnőttek milliárdjai játszottak. A vállalat bejelentette, hogy magánkézbe kerül egy teljes egészében készpénzes ügylet keretében, részvényenként 35 norvég koronás áron, ami a Kahootot 1,7 milliárd dollárra (17,2 milliárd norvég koronára) értékeli a 492 836 049 kibocsátott és forgalomban lévő részvény alapján.

A Goldman Sachs vezeti az akvizíciót, a Kahoot meglévő támogatói, a General Atlantic (jelenleg a legnagyobb részvényes), a LEGO csoporthoz tartozó KIRKBI Invest A/S ("KIRKBI") és a Glitrafjord (amelyet a Kahoot vezérigazgatója, Eilert Hanoa irányít) pedig az ügylet további fő részvényesei. Meg nem nevezett egyéb befektetők és a menedzsment szintén részesedéssel rendelkeznek a Kahootban.


A Kahoot az egyik indítója volt a távoktatással foglalkozó startupok hullámának, amelyek csillaga 2020-ban ragyogott fel, amikor az emberek távol maradtak a tantermektől és az irodahelyiségektől. A pandémia sok üzletet hozott a vállalatnak - amelynek különálló részlegei szolgálják ki a diákokat és a felnőtteket/vállalkozásokat - és a befektetők figyelmét is felkeltette. A Kahoot eddig "több százmillió tanulási ülésnek adott otthont 9 milliárd (nem egyedi) résztvevővel több mint 200 országban és régióban", és jelenleg több mint 1 millió fizető felhasználója van.

A közelmúltban azonban a vállalat - más technológiai vállalkozásokhoz hasonlóan - küzdött a bevételekért, mivel a befektetők a karantén után az új valósághoz alkalmazkodtak: a világ recesszióval és inflációval küzd, a fogyasztók és a vállalkozások pedig kevésbé veszik igénybe azokat a digitális szolgáltatásokat (például az e-tanulást és az e-kereskedelmet), amelyekre egy évvel korábban még nagyban támaszkodtak. A Kahoot tegnap közzétette pénzügyi adatait, amelyek vegyes képet festenek. A cég a második negyedévben 41 millió dolláros bevételt ért el, ami csak 14%-kal több, mint tavaly. De a Kahoot - amely az évek során együttesen több mint 500 millió dollárt gyűjtött össze - azt is megjegyezte, hogy a második negyedév végére csak 96 millió dollárnyi készpénzzel és készpénzegyenértékessel rendelkezett.

Az első termékeit 2018-ban bevezető vállalat évek óta az oslói Merkur piacon van, ami egyfajta ugródeszka a teljesen privát startup és a tőzsdén jegyzett vállalat között. Ez az útvonal segített neki abban, hogy mind a magán-, mind az állami finanszírozási utakat kihasználja növekedésre, kezdetben a hagyományos kockázatitőke-befektetőket és a nagy regionális szereplőket, majd jött a SoftBank a befektetési buzgalom csúcsán és olyan stratégák, mint a Microsoft és a Disney.


A Kahoot egészen biztosan nincs a csúcson, és a részvények felvásárlására alakult csoport úgy tűnik, hisz abban, hogy van itt egy hosszabb távú lehetőség, és hajlandóak erre komoly pénzt tenni. "A Kahoot! világszerte felszabadítja a tanulási potenciált a gyermekek, diákok és alkalmazottak számára. A vállalatnak világos küldetése és értékjavaslata van, befektetésünk pedig segíteni fogja a vállalat hatásának növelését " - mondta Michael Bruun, a Goldman Sachs magántőke-befektetésekért felelős globális társvezetője. "Örömünkre szolgál, hogy a tranzakció révén egy fantasztikus vezetői csapattal és társbefektetők csoportjával együttműködve bővíthetünk egy tanulási platformot, és hozzájárulhatunk annak további növekedéséhez és innovációjához."

Az üzlettel fontos stratégiai támogatója a LEGO. "Izgatottak vagyunk, hogy a Goldman Sachs Asset Management, a General Atlantic és a Kahoot! vezetői csapata mellett fektethetünk be a Kahoot! növekedésének felgyorsítása érdekében" - mondta Thomas Lau Schleicher, a KIRKBI befektetési igazgatója. "Lenyűgözött bennünket a vállalat útja, amely izgalmas termékcsaládot fejlesztett ki a felhasználókkal való szórakoztató és magával ragadó interakcióra. Támogatjuk a vállalat küldetését, hogy világszerte képessé tegye a tanulókat és az oktatókat, ami rezonál az alapértékeinkkel, és úgy találjuk, hogy a befektetés nagyon jól illeszkedik a KIRKBI hosszú távú befektetési stratégiájába."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!