SG.hu
Online játékokkal kisérletezik a YouTube
A YouTube belsőleg tesztel egy online játékok lejátszására szolgáló terméket - derül ki az anyavállalat Google alkalmazottainak küldött e-mailből, jelezve, hogy a videohosztingon túl olyan játékok felé kívánnak elmozdulni, amelyek könnyen játszhatók és megoszthatók a felhasználók között.
A Google tulajdonában lévő videómegosztó platform egy olyan online játékportfoliót tesztel, amely lehetővé tenné a felhasználók számára, hogy a YouTube weboldalon keresztül asztali számítógépen vagy a YouTube alkalmazáson keresztül iOS és Android eszközökön keresztül játsszanak játékokat. Az ajánlat a "Playables" nevet viselné, és leginkább árkád stílusú játékokat tartalmazna. A havi több milliárd felhasználót számláló YouTube már most is népszerű célpont a játékosok körében, és az Amazon Twitch-csel versenyez az élőben közvetített felvételek nézőiért. Az online játékok választékának befogadásával a termék nagyobb teret adna a YouTube-nak az ágazatban, mivel Neal Mohan vezérigazgató a reklámköltések lassulása után új növekedési területeket keres.
Az olyan egyszerű, könnyen megosztható játékok, mint amilyeneket a Playables számára tesztelnek, pillanatok alatt népszerűvé váltak olyan szolgáltatásokon, mint a Tencent WeChat és a Meta Platforms tulajdonában lévő Facebook. Amikor a Google eredetileg egy blogbejegyzésben bejelentette, hogy a Stadia bezár, a vállalat arra is utalt, hogy a játékszolgáltatást működtető alaptechnológia "a Google más részein, például a YouTube-on, a Google Play-en és a kiterjesztett valósággal (AR) kapcsolatos erőfeszítéseinkben" is alkalmazható lesz - írta a vállalat szeptemberben. Ha a YouTube továbblépne ezzel az új játékkezdeményezéssel, akkor a Google gyakorlatilag újra felhasználná a Stadia számára kifejlesztett kódot.
A Stadia 2019-ben indult, és lehetővé tette, hogy a felhasználók közvetlenül a felhőből játsszanak játékokat, ahelyett, hogy a játékokat konzolra töltenék le. Volt egy Crowd Choice nevű funkciója is a YouTube-on, ahol az alkotók élőben közvetíthettek egy játékot, amit a Stadia-n játszottak, és a nézők a chat-szekcióban válaszolhattak közvélemény-kutatásokra. A szolgáltatás azonban nem ért el elég játékost, és idén januárban leállt. A fogyasztók mobiljátékokra fordított kiadásai - ez a kategória számos olyan alkalmi játékot foglal magában, amelyek ingyenesen, reklámokkal játszhatók - tavaly az iparág szélesebb körű lassulásának részeként csökkentek, de ez törvényszerű volt a világjárvány okozta növekedés időszakát követően.
A Google lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy mobiljátékokat töltsenek le a Google Play alkalmazásbolton keresztül az androidos eszközökre, és akár 30%-os részesedést is szed az évi 1 millió dollárnál nagyobb bevételt elérő fejlesztőkből. Az alkalmazottaknak küldött e-mailben nem szerepelt, hogy a YouTube hogyan fog pénzt keresni a termékből. A vállalat gyakran kéri a munkatársakat, hogy az új szolgáltatásokat belsőleg teszteljék, mielőtt a nyilvánosság elé tárnák. A termékkel kapcsolatos terveiről további részleteket nem közöltek. "A játék már régóta a YouTube fókuszában áll" - mondta a vállalat szóvivője. "Mindig kísérletezünk új funkciókkal, de jelenleg nincs mit bejelenteni".
A Google tulajdonában lévő videómegosztó platform egy olyan online játékportfoliót tesztel, amely lehetővé tenné a felhasználók számára, hogy a YouTube weboldalon keresztül asztali számítógépen vagy a YouTube alkalmazáson keresztül iOS és Android eszközökön keresztül játsszanak játékokat. Az ajánlat a "Playables" nevet viselné, és leginkább árkád stílusú játékokat tartalmazna. A havi több milliárd felhasználót számláló YouTube már most is népszerű célpont a játékosok körében, és az Amazon Twitch-csel versenyez az élőben közvetített felvételek nézőiért. Az online játékok választékának befogadásával a termék nagyobb teret adna a YouTube-nak az ágazatban, mivel Neal Mohan vezérigazgató a reklámköltések lassulása után új növekedési területeket keres.
Az olyan egyszerű, könnyen megosztható játékok, mint amilyeneket a Playables számára tesztelnek, pillanatok alatt népszerűvé váltak olyan szolgáltatásokon, mint a Tencent WeChat és a Meta Platforms tulajdonában lévő Facebook. Amikor a Google eredetileg egy blogbejegyzésben bejelentette, hogy a Stadia bezár, a vállalat arra is utalt, hogy a játékszolgáltatást működtető alaptechnológia "a Google más részein, például a YouTube-on, a Google Play-en és a kiterjesztett valósággal (AR) kapcsolatos erőfeszítéseinkben" is alkalmazható lesz - írta a vállalat szeptemberben. Ha a YouTube továbblépne ezzel az új játékkezdeményezéssel, akkor a Google gyakorlatilag újra felhasználná a Stadia számára kifejlesztett kódot.
A Stadia 2019-ben indult, és lehetővé tette, hogy a felhasználók közvetlenül a felhőből játsszanak játékokat, ahelyett, hogy a játékokat konzolra töltenék le. Volt egy Crowd Choice nevű funkciója is a YouTube-on, ahol az alkotók élőben közvetíthettek egy játékot, amit a Stadia-n játszottak, és a nézők a chat-szekcióban válaszolhattak közvélemény-kutatásokra. A szolgáltatás azonban nem ért el elég játékost, és idén januárban leállt. A fogyasztók mobiljátékokra fordított kiadásai - ez a kategória számos olyan alkalmi játékot foglal magában, amelyek ingyenesen, reklámokkal játszhatók - tavaly az iparág szélesebb körű lassulásának részeként csökkentek, de ez törvényszerű volt a világjárvány okozta növekedés időszakát követően.
A Google lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy mobiljátékokat töltsenek le a Google Play alkalmazásbolton keresztül az androidos eszközökre, és akár 30%-os részesedést is szed az évi 1 millió dollárnál nagyobb bevételt elérő fejlesztőkből. Az alkalmazottaknak küldött e-mailben nem szerepelt, hogy a YouTube hogyan fog pénzt keresni a termékből. A vállalat gyakran kéri a munkatársakat, hogy az új szolgáltatásokat belsőleg teszteljék, mielőtt a nyilvánosság elé tárnák. A termékkel kapcsolatos terveiről további részleteket nem közöltek. "A játék már régóta a YouTube fókuszában áll" - mondta a vállalat szóvivője. "Mindig kísérletezünk új funkciókkal, de jelenleg nincs mit bejelenteni".