SG.hu

Hatalmasat bukott a Meta a Giphy eladásán

A brit szabályozó hatóság kényszerítette őket, hogy váljanak meg a GIF-platformtól, 262 millió dollárjuk bánja.

Az Egyesült Királyság kötelezte a Metát a Giphy eladására, melyet most a Shutterstock vett meg tőlük mindössze 53 millió dollárért. A GIF-platform iránti érdeklődés csökkenését mutatja, hogy a céget 2020-ban 315 millió dollárért vásárolta meg a Facebook. Ráadásul az amerikaiak örülhettek, hogy találtak vevőt, mert manapság az animált képek már sokkal kevésbé izgalmasak, mint három évvel ezelőtt. A Shutterstock ma jelentette be a megállapodás lezárultát a Giphy megvásárlásáról, hét hónappal azután, hogy a Meta közölte, elfogadja a Verseny- és Piacfelügyelet (CMA) döntését, miszerint el kell adnia a Giphyt. A Shutterstock közölte, hogy az üzletet várhatóan júniusban zárják le.

"A közösségi médiában a GIF-ekkel kapcsolatos felhasználói vélemények azt mutatják, hogy a mozgó képek, mint tartalmi forma kimentek a divatból. A fiatalabb felhasználók a GIF-eket 'a boomerek eszközeként'" és 'fura'-ként jellemzik" - közölte a Giphy augusztusban a CMA-val. A Giphy megpróbálta halasztásra rávenni a CMA-t, hogy olyan vevőt tudjanak találni, aki "iparági ismeretekkel és tapasztalattal rendelkezik egy fiatal technológiai mérnökökből, termékmenedzserekből és munkatársakból álló csoport irányításában". Nem világos, hogy mennyire "fiatal" a Shutterstock csapata, de a Giphy könyvtára legalább megfelelő helyet kap a fotóügynökség képtárában, a Shutterstock pedig kínálatának növelésének örül.

A Shutterstock bővíteni akarja az alkalmazásfelületen kapcsolódók számát, mert ezeket a mozgó képeket leginkább nem letöltik, hanem beágyazzák az emberek fórumokba, blogokba, csevegésekbe és egyéb kommunikációs eszközökbe. A platformon naponta több mint 1,3 milliárd keresést hajtanak végre és napi 15 milliárd médiamegjelenést generálnak - állítja a mai bejelentés. A cég új partnerekkel is bővülni fog, hiszen a Giphy olyan üzleti platformokkal van integrálva, mint a Microsoft Teams és a Slack, valamint olyan közösségi média platformokkal, mint a TikTok vagy a SnapChat, ráadásul a Meta sem fog felhagyni a Giphy API-jának további használatával.

via GIPHY

A szolgáltatással nagyon egyszerűen beilleszthető bármilyen gif

A Giphy olyan médiaszervezetekkel, mint a Disney, az NBC és a Netflix, valamint sportligákkal, például az NFL-lel is partnerségre lépett. A Shutterstock reméli, hogy ezeket felhasználva növelheti marketing- és hirdetési potenciálját azáltal, hogy a fogyasztók beszélgetéseikben releváns GIF-eket és matricákat használnak - mondta Paul Hennessy, a Shutterstock vezérigazgatója. Természetesen mindezzel pénzt kívánnak keresni. "Lehetővé tesszük a GIF-könyvtárunk kereskedelmi hasznosítását, hiszen a Shutterstocknak egyedülálló képességei vannak a tartalom és a metaadatok monetizálása, a generatív MI, a stúdiógyártás és a kreatív automatizálás terén." - mondta.

A CMA azzal érvelt, hogy a Meta - amely a WhatsAppot és az Instagramot is megvásárolta - korlátozhatja a versenytársakat a Giphy tartalmakhoz való hozzáférésben. A szabályozó hatóság viszont kiemelte a Giphy növekvő hirdetési üzletágát, megjegyezve, hogy a Meta birtokolja az Egyesült Királyságban a display hirdetések közel felét. Ezzel szemben a Giphy azzal érvelt, hogy a versenytársak, a Tenor és a Gfycat felvásárlását a Google, illetve a Snap által mégis engedélyezték. Az eladástól függetlenül a Meta 69,6 millió dolláros bírság is kap, ezt a CMA 2021 októberében szabta ki, mert a cég engedély nélkül hajtott végre a fúziót. "A Facebook döntése volt, hogy már a CMA engedélyének megszerzése előtt végrehajtotta a felvásárlást" - mondta Tom Smith, a CMA korábbi jogi igazgatója, a londoni Geradin Partners jelenlegi partnere. "Lezárhatod a a fúziót, de akkor vállald annak a kockázatát, hogy a CMA utólag kezd el vizsgálódni, és esetleg a végén arra kényszerít, hogy eladd a céget, amit éppen megvettél".

Az elvesztegetett pénz talán nem okoz túl sok álmatlan éjszakát egy olyan óriás vezetőinek, mint a Meta, de szélesebb körben aggodalomra ad okot, hogy mit jelent a Giphy kényszerű eladása a jövőbeli Big Tech felvásárlások és a technológiai innováció szempontjából. A Microsoft már érzi a CMA hideg leheletét, mivel nagyon keresi a módját az Activision megvételének, amit a CMA a múlt hónapban megakadályozott.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Frekvency #1
    " A fiatalabb felhasználók a GIF-eket 'a boomerek eszközeként'" és 'fura'-ként jellemzik"

    na ja, a Z generációs ostoba shortvideó tekergető kisköcsögök és az ő marha fontos véleményük ...