Gyurkity Péter
Nagyot javultak az Intel Arc-kártyák
Régebbi játékoknál, a DirectX 9 jobb támogatásával gyorsulnak a kártyák, ám nem egységes módon.
Az Intel az elmúlt hetekben többször szerepelt híreinkben, elsősorban a soron következő fejlesztések részletei kapcsán. A saját grafikus kártyák témáján belül legutóbb a leggyengébb változat bemutatkozásáról írtunk, most azonban egy komoly, jelentős frissítéssel jelentkeztek, a fontosabb eredményeket egy videóban mutatva meg nekünk.
Az említett videóban, amely alább beágyazva is megtekinthető, az Intel jól ismert arcai részletezik a régebbi API-ra épülő játékoknál elért gyorsulást, annak főbb számait. Ebből kiderül, hogy az eddig alkalmazott D3D9on12-megoldást váltották le egy natív változattal, ez azonban nem minden játék esetében elérhető, a cég mérnökei ugyanis a jól ismert címekre koncentráltak, azokra hegyezték ki az új változatot. Ennek eredményeként a CS:GO, a Guild Wars 2, a Payday 2, a League of Legends, a Starcraft 2, valamint a Stellaris futtatása esetén látunk majd nagy javulást a friss meghajtó telepítésével, ami elsősorban a jóval magasabb fps elérésén látszik.
Az univerzális megoldás egyelőre még várat magára, vagyis az Arc-kártyák nem minden régebbi, még a DirectX 9-re épülő játékot futtatnak natív módon, jóval nagyobb sebességgel. Ez nem feltétlenül katasztrófa, hiszen az fps eleve kellően magas az ilyen és hasonló fejlesztéseknél, bár nyilván jóval ideálisabb lenne, ha a cég elérhetővé tenné a teljes, natív támogatást. A DX9 ilyen, meglehetősen öszvér módon történő kezelése természetesen megosztja a felhasználókat, ám a cég részéről további lépésekre számíthatunk, hiszen nem engedhetik meg maguknak, hogy a vadonatúj család szoftveres oldalán csak felemás megoldásokat tegyenek elérhetővé.
A további előrelépéseket nyilván szintén a hivatalos blogban osztják majd meg velünk, kíváncsian várjuk, hogy mennyiben sikerül behozniuk a lemaradást.
Az Intel az elmúlt hetekben többször szerepelt híreinkben, elsősorban a soron következő fejlesztések részletei kapcsán. A saját grafikus kártyák témáján belül legutóbb a leggyengébb változat bemutatkozásáról írtunk, most azonban egy komoly, jelentős frissítéssel jelentkeztek, a fontosabb eredményeket egy videóban mutatva meg nekünk.
Az említett videóban, amely alább beágyazva is megtekinthető, az Intel jól ismert arcai részletezik a régebbi API-ra épülő játékoknál elért gyorsulást, annak főbb számait. Ebből kiderül, hogy az eddig alkalmazott D3D9on12-megoldást váltották le egy natív változattal, ez azonban nem minden játék esetében elérhető, a cég mérnökei ugyanis a jól ismert címekre koncentráltak, azokra hegyezték ki az új változatot. Ennek eredményeként a CS:GO, a Guild Wars 2, a Payday 2, a League of Legends, a Starcraft 2, valamint a Stellaris futtatása esetén látunk majd nagy javulást a friss meghajtó telepítésével, ami elsősorban a jóval magasabb fps elérésén látszik.
Az univerzális megoldás egyelőre még várat magára, vagyis az Arc-kártyák nem minden régebbi, még a DirectX 9-re épülő játékot futtatnak natív módon, jóval nagyobb sebességgel. Ez nem feltétlenül katasztrófa, hiszen az fps eleve kellően magas az ilyen és hasonló fejlesztéseknél, bár nyilván jóval ideálisabb lenne, ha a cég elérhetővé tenné a teljes, natív támogatást. A DX9 ilyen, meglehetősen öszvér módon történő kezelése természetesen megosztja a felhasználókat, ám a cég részéről további lépésekre számíthatunk, hiszen nem engedhetik meg maguknak, hogy a vadonatúj család szoftveres oldalán csak felemás megoldásokat tegyenek elérhetővé.
A további előrelépéseket nyilván szintén a hivatalos blogban osztják majd meg velünk, kíváncsian várjuk, hogy mennyiben sikerül behozniuk a lemaradást.