Franczy
SuSE: virágzik a német Linux piac
[CNet] A német SuSE reményei szerint a cég már 12-18 hónapon belül nyereséges lesz, ami egy kis késedelmet
jelent az amerikai rivális Red Hat céghez képest, azonban míg a Red Hat cég az amerikai és az európai
kontinensen egyaránt gőzerővel nyomul, addig a SuSE inkább csak az európai piacra próbál koncentrálni.
"A Linuxos piac Németországban sokkal fejlettebb, mint az Egyesült Államokban. Ez a világ egyik legjobb Linuxos piaci szegmense." - nyilatkozta Dirk Hohndel, a SuSE cég egyik vezető technológusa egy a hannoveri CeBIT számítástechnikai kiállításon adott interjújában.
Habár Hohndel a CeBIT-en nem tudta statisztikai eredményekkel is alátámasztani a véleményét, azt azonban elmondta, hogy mindenképpen a Linux operációs rendszer kedvező németországi fogadtatására utalnak azok a tények, hogy például a Deutsche Telekom SuSE Linuxot használ a saját IBM mainframe számítógépein, ezenkívül pedig olyan nagy, tőkeerős német cégek is több száz Linuxos szervert használnak, mint például a T-Online, a BMW, vagy a Daimler Chrysler. Hohndel elmondta, hogy az európai és az amerikai Linuxos piacok között különbségeket az is jól mutatja, hogy míg az Egyesült Államokban a Linuxos cégek legtöbbször anyagilag kudarcat vallanak az olyan szolgáltatásokkal, mint amilyen például a rendszerek telepítése, addig Németországban ezek a szolgáltatások nagyon sikeresek.
Hohndel elismerte, hogy mint sok más piacon, úgy a Linuxos piacon is vannak hullámvölgyek, hiszen az elmúlt időkben is előfordult párszor, hogy némely partnercég lemondta a megrendelését. Azonban nagyon fontosnak tartotta kihangsúlyozni azt is, hogy a Linuxos piac továbbra is folyamatosan növekszik, legfeljebb csak a növekedés mértéke eshet bizonyos mértékben, visszaesésről pedig szó sem lehet.
Hohndel elmondta, hogy a közeljövőben az európai piac miatt az amerikai piacon is egyre nagyobb erőkkel kívánnak majd megjelenni, bár továbbra is az európai piacot tekintik majd a legfontosabbnak. Amerikában nem lesz könnyű dolga a SuSE cégnek, hiszen számos konkurens Linux cég működik arrafelé. Az amerikai Linux cégek egyébként sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek az otthoni felhasználóknak szánt szoftverekre, mint a professzionális programokra, vagy az ezekhez kapcsolódó szolgáltatásokra.
A SuSE cég 2000-es bevételeinek egyébként több mint 75 százalékára a német anyanyelvű régiókban tett szert, további 15 százalékot jelentett a fennmaradó európai piac, míg az amerikai piac a maradék 10 százalékot jelentette.
"A Linuxos piac Németországban sokkal fejlettebb, mint az Egyesült Államokban. Ez a világ egyik legjobb Linuxos piaci szegmense." - nyilatkozta Dirk Hohndel, a SuSE cég egyik vezető technológusa egy a hannoveri CeBIT számítástechnikai kiállításon adott interjújában.
Habár Hohndel a CeBIT-en nem tudta statisztikai eredményekkel is alátámasztani a véleményét, azt azonban elmondta, hogy mindenképpen a Linux operációs rendszer kedvező németországi fogadtatására utalnak azok a tények, hogy például a Deutsche Telekom SuSE Linuxot használ a saját IBM mainframe számítógépein, ezenkívül pedig olyan nagy, tőkeerős német cégek is több száz Linuxos szervert használnak, mint például a T-Online, a BMW, vagy a Daimler Chrysler. Hohndel elmondta, hogy az európai és az amerikai Linuxos piacok között különbségeket az is jól mutatja, hogy míg az Egyesült Államokban a Linuxos cégek legtöbbször anyagilag kudarcat vallanak az olyan szolgáltatásokkal, mint amilyen például a rendszerek telepítése, addig Németországban ezek a szolgáltatások nagyon sikeresek.
Hohndel elismerte, hogy mint sok más piacon, úgy a Linuxos piacon is vannak hullámvölgyek, hiszen az elmúlt időkben is előfordult párszor, hogy némely partnercég lemondta a megrendelését. Azonban nagyon fontosnak tartotta kihangsúlyozni azt is, hogy a Linuxos piac továbbra is folyamatosan növekszik, legfeljebb csak a növekedés mértéke eshet bizonyos mértékben, visszaesésről pedig szó sem lehet.
Hohndel elmondta, hogy a közeljövőben az európai piac miatt az amerikai piacon is egyre nagyobb erőkkel kívánnak majd megjelenni, bár továbbra is az európai piacot tekintik majd a legfontosabbnak. Amerikában nem lesz könnyű dolga a SuSE cégnek, hiszen számos konkurens Linux cég működik arrafelé. Az amerikai Linux cégek egyébként sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek az otthoni felhasználóknak szánt szoftverekre, mint a professzionális programokra, vagy az ezekhez kapcsolódó szolgáltatásokra.
A SuSE cég 2000-es bevételeinek egyébként több mint 75 százalékára a német anyanyelvű régiókban tett szert, további 15 százalékot jelentett a fennmaradó európai piac, míg az amerikai piac a maradék 10 százalékot jelentette.