Berta Sándor
Drónoknak hoznak létre autópályát Nagy-Britanniában
Ezen teljesen önállóan mozoghatnának városok között a magasban, az emberek és egymás veszélyeztetése nélkül. A földi szenzorok valós idejű képet adnak majd arról, hogy a drónok hol vannak a légtérben.
Az Altitude Angel nevű cég egy 165 mérföldes drónautópályát jelöl ki. A 14 millió eurós projekt célja, hogy a helyi városok felett mindenki biztonságosan használhassa a robotrepülőgépeket. A repülési útvonal városokat és településeket köt majd össze és kezdetben az infrastruktúra, például az utak és kikötők ellenőrzésére, később pedig az emberek és áruk szállítására szolgál majd. A projekt Reading városára összpontosít és abba a régió más városait, köztük Oxfordot, Cambridge-t és Milton Keynes-t is bevonják. Kwasi Kwarteng illetékes brit miniszter a farnborough-i nemzetközi légiszalon keretében mutatta be a jóváhagyott programot.
"A Skyway forradalmasítani fogja az áruszállítás és az utazás módját, oly módon, amire a vasút 18. századi megjelenése óta nem volt példa. Az ARROW technológiánk az egyetlen skálázható, életképes mechanizmus a drónok biztonságos és tisztességes integrálására mindennapi életünkbe, biztosítva, hogy a légtér nyitott maradjon, és a pilóta nélküli és a pilóta által vezetett légi közlekedés minden fajtája biztonságosan együtt létezzen" - mondta Richard Parker, az Altitude Ange vezérigazgatója és alapítója.
A brit posta és egészségügy már most is használ drónokat Skóciában és a kisebb szigeteken
A pilóta nélküli légi járművek ritka eseteket kivéve ma már nem repülhetnek kezelő nélkül, adott esetben annak látótávolságán túl, ami jelentősen korlátozza szerepüket az üzleti életben. Ezt küszöbölné ki a Skyway, amely lehetővé teszi bármely gyártó számára, hogy a légi járműveinek irányítási és kommunikációs rendszereit egy virtuális autópálya-rendszerhez csatlakoztassa, amely gondoskodik arról, hogy a bármilyen méretű repülőgépek biztonságosan eljussanak a kijelölt folyosókon keresztül a célállomásra. Parker rámutatott, hogy ez a rendszer biztosítani fogja, hogy bármelyik vállalat biztonságosan felszállhasson az égbe, és a társadalom, az üzleti élet és az ipar javát szolgáló, skálázható drónmegoldást fejlesszen ki egyenlő és tisztességes feltételek mellett, amely mindenki számára elérhető.
Ez az innováció azért lehetséges, mert a Skyway nem támaszkodik arra, hogy a drónok bizonyos fedélzeti érzékelőket hordoznak, hogy lássák a többi légi járművet. Ehelyett az Altitude Angel azt tervezi, hogy több gyártótól származó, nagyobb teljesítményű és jobb érzékelőket helyez el egy földi érzékelőhálózat mentén, amelyek adatait valós időben feldolgozzák, hogy útmutatást adjanak a robotrepülőgépeknek. Ez azt jelenti, hogy a drónoknak nem kell kompromisszumot kötniük a hasznos teher, a hatótávolság vagy a hatékonyság terén anélkül, hogy egymás útjába kerülnének. A drónautópálya várhatóan két éven belül elkészül.
Mindez persze még nem old meg minden problémát, mert a legveszélyesebb szakasz nem a magasban repülés, hanem a le- és felszállás, amikor az eszköz nagyon közel van az emberekhez.
Az Altitude Angel nevű cég egy 165 mérföldes drónautópályát jelöl ki. A 14 millió eurós projekt célja, hogy a helyi városok felett mindenki biztonságosan használhassa a robotrepülőgépeket. A repülési útvonal városokat és településeket köt majd össze és kezdetben az infrastruktúra, például az utak és kikötők ellenőrzésére, később pedig az emberek és áruk szállítására szolgál majd. A projekt Reading városára összpontosít és abba a régió más városait, köztük Oxfordot, Cambridge-t és Milton Keynes-t is bevonják. Kwasi Kwarteng illetékes brit miniszter a farnborough-i nemzetközi légiszalon keretében mutatta be a jóváhagyott programot.
"A Skyway forradalmasítani fogja az áruszállítás és az utazás módját, oly módon, amire a vasút 18. századi megjelenése óta nem volt példa. Az ARROW technológiánk az egyetlen skálázható, életképes mechanizmus a drónok biztonságos és tisztességes integrálására mindennapi életünkbe, biztosítva, hogy a légtér nyitott maradjon, és a pilóta nélküli és a pilóta által vezetett légi közlekedés minden fajtája biztonságosan együtt létezzen" - mondta Richard Parker, az Altitude Ange vezérigazgatója és alapítója.
A brit posta és egészségügy már most is használ drónokat Skóciában és a kisebb szigeteken
A pilóta nélküli légi járművek ritka eseteket kivéve ma már nem repülhetnek kezelő nélkül, adott esetben annak látótávolságán túl, ami jelentősen korlátozza szerepüket az üzleti életben. Ezt küszöbölné ki a Skyway, amely lehetővé teszi bármely gyártó számára, hogy a légi járműveinek irányítási és kommunikációs rendszereit egy virtuális autópálya-rendszerhez csatlakoztassa, amely gondoskodik arról, hogy a bármilyen méretű repülőgépek biztonságosan eljussanak a kijelölt folyosókon keresztül a célállomásra. Parker rámutatott, hogy ez a rendszer biztosítani fogja, hogy bármelyik vállalat biztonságosan felszállhasson az égbe, és a társadalom, az üzleti élet és az ipar javát szolgáló, skálázható drónmegoldást fejlesszen ki egyenlő és tisztességes feltételek mellett, amely mindenki számára elérhető.
Ez az innováció azért lehetséges, mert a Skyway nem támaszkodik arra, hogy a drónok bizonyos fedélzeti érzékelőket hordoznak, hogy lássák a többi légi járművet. Ehelyett az Altitude Angel azt tervezi, hogy több gyártótól származó, nagyobb teljesítményű és jobb érzékelőket helyez el egy földi érzékelőhálózat mentén, amelyek adatait valós időben feldolgozzák, hogy útmutatást adjanak a robotrepülőgépeknek. Ez azt jelenti, hogy a drónoknak nem kell kompromisszumot kötniük a hasznos teher, a hatótávolság vagy a hatékonyság terén anélkül, hogy egymás útjába kerülnének. A drónautópálya várhatóan két éven belül elkészül.
Mindez persze még nem old meg minden problémát, mert a legveszélyesebb szakasz nem a magasban repülés, hanem a le- és felszállás, amikor az eszköz nagyon közel van az emberekhez.