Berta Sándor

Kiégések és viták szegélyezik az Apple termék­fejlesztéseit

A kaliforniai cég mindig rendkívüli módon titkolta az ötleteit és a fejlesztéseit, s ennek bizony ára van.

Chris Deaver, az Apple korábbi emberi erőforrásokért felelős üzleti partnere a Fast Company internetes magazin cikkében azt taglalta, hogy az óriáscégnél a termékfejlesztés területén bevezetett rendkívül szigorú titoktartási kötelezettség a fejlesztők közében frusztrációt okozott, de volt, aki a kiégés szindrómával küzdött. Mindez elfojtotta az innovációt. A menedzser 2015 és 2019 között dolgozott az Apple számára.

Az állandó nyomás miatt előfordultak viták, sőt, ellenségeskedések is az egyes csapatok tagjai között. "Az emberek halmozták a kritikus információkat. Belharcokat folytattak. Munkaügyis partnerként gyakran húztak bele ezekbe a vitákba, melyek lényege az volt, hogy a másik csapat nem osztja meg az információit." - írja.

A titoktartási kötelezettséghez való ragaszkodás végül oda vezetett, hogy a fejlesztők nem tudták, hogy kivel beszélhetnek a munkájukról és kivel nem. Olyan kérdésekre keresték a válaszokat, hogy mikor járnak el jól. Amennyiben információkat csak bizonyos személyekkel oszthatnak meg, akkor kik azok és mikor oszthatók meg velük a dolgok? Folyamatosan attól féltek, hogy kirúgják őket vagy akár börtönbe is kerülhetnek. Deaver szerint ezek a kérdések minden új alkalmazott esetében felmerültek.

A termékek számának növekedésével és a műszaki kihívások fokozódásával egyre nagyobb volt az igény az együttműködésre. Az Apple kezdetekben kis csapatokra oszlott, de ez az idő már elmúlt, ma már rengeteg munkatárs különböző helyeken dolgozva igényli az egymás közötti kommunikációt. Chris Deaver szerint a titoktartás most már akadály.

A különböző csoportok hónapokon keresztül elkülönítve dolgoztak olyan fejlesztéseken, mint az AirPods, majd röviddel a termék elkészítése előtt összesítették a munkákat és 5-6 órán át tartó megbeszéléseket szerveztek. A hardverekért, a szoftverekért és a dizájnért felelős csapatvezetők, valamint a menedzsment képviselői folyamatosan egyeztettek. Ezt a gyakorlatot később Together Differentnek nevezték és az AirPods Pro fejlesztésekor célzottan alkalmazták. De más termékek, például az Apple Watch, a Powerbeats Pro, a MacBook és az iPhone készülékek is így jöttek létre.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Bruce_Willis #3
    És még így is zseniális innovációkat mutatnak be.
    A dolgozók számára valóban szar lehet, de ez már csak ilyen.

    Ehhez viszont kötelező ragaszkodnia az apple-nek, hiszen az eladási számokat jelentősen befolyásolja.
    A pszichológiája a következő:
    Gondold el, hogy a Samsung-tól kiszivárog hogy hajlítható képernyős telefon gyártásával kísérleteznek. Ezután sikerül nekik egy középszar telefont legyártani, amelynek semekkora visszhangja nincs, hírértéke nulla. Aztán tételezzük fel hogy elkészítik tökéletesre. Hírértéke ismét nulla lesz, nem fogják tömegek várni hogy megvehessék.
    Persze gonosz vagyok mert egy középszerű céggel példálózok.

    Ezzel szemben az apple termékeit milliók várják, hisz néha olyan meglepetésekkel rukkol elő, melyet űberelni sem tud senki. Mint például az M1 chip.
    iPad vonalon is zseniális. iPhone vonalon ugyan sokáig le volt maradva, mondjuk a széles káváival, de most már ismét ő diktálja a trendet.
    Utoljára szerkesztette: Bruce_Willis, 2022.05.10. 23:49:11
  • Cat #2
    Az, hogy egy volt vezető kimondta, hogy a titoktartás a fejlesztés rovására megy.
  • M2 #1
    Ebben mi a hír? Minden nagy cégnél ez van, minden nap.