Berta Sándor
Kézbe venni egy szívet
Az egyetemi hallgatók virtuálisan is tanulmányozhatják az emberi szerveket.
A Bergmannsheili Kardiológiai Klinika szakemberei egy új kiterjesztett valóság eszközt fejlesztettek ki és azt az oktatásában alkalmazzák. A megoldással az egyetemi hallgatók egy kiterjesztett valóság táblagép segítségével megtanulhatják a szív struktúráit és funkcióit, sőt, a szívmodell akár megfogható, mozgatható, feldarabolható és elemezhető. A szív teljesen valósághűen és 3D-ben jeleníthető meg minden elképzelhető szögben.
A bergsmannsheili az első egyetemi klinika, amely az új fejlesztést használja. Az intézmény kardiológiai és angiológiai klinikája hat rendszert kapott. A projektet a Bochumi Ruhr Egyetem finanszírozta, a beszerzési költségek 15 000 eurót tettek ki.
Dr. Assem Aweimer, a Kardiológiai és Angiológiai Klinika főorvosa kiemelte, hogy a kiterjesztett valóság segítségével a hallgatók sokkal intuitívabb módon érthetik meg és tanulhatják meg az anatómiai és egészségügyi összefüggéseket. A cél nem a klasszikus tanulási módszerek kiváltása, hanem azok kiegészítése. Mindenesetre az eddigi tapasztalatok nagyon pozitívak. Aweimer rámutatott, hogy a megoldás nem csupán feljavítja az individuális és rugalmas tanulási lehetőségeket, hanem növeli a tanulási motivációt is. A kiterjesztett valóságban rejlő potenciálok ugyanakkor még messze nincsenek kihasználva.
A Bergmannsheili Kardiológiai Klinika szakemberei egy új kiterjesztett valóság eszközt fejlesztettek ki és azt az oktatásában alkalmazzák. A megoldással az egyetemi hallgatók egy kiterjesztett valóság táblagép segítségével megtanulhatják a szív struktúráit és funkcióit, sőt, a szívmodell akár megfogható, mozgatható, feldarabolható és elemezhető. A szív teljesen valósághűen és 3D-ben jeleníthető meg minden elképzelhető szögben.
A bergsmannsheili az első egyetemi klinika, amely az új fejlesztést használja. Az intézmény kardiológiai és angiológiai klinikája hat rendszert kapott. A projektet a Bochumi Ruhr Egyetem finanszírozta, a beszerzési költségek 15 000 eurót tettek ki.
Dr. Assem Aweimer, a Kardiológiai és Angiológiai Klinika főorvosa kiemelte, hogy a kiterjesztett valóság segítségével a hallgatók sokkal intuitívabb módon érthetik meg és tanulhatják meg az anatómiai és egészségügyi összefüggéseket. A cél nem a klasszikus tanulási módszerek kiváltása, hanem azok kiegészítése. Mindenesetre az eddigi tapasztalatok nagyon pozitívak. Aweimer rámutatott, hogy a megoldás nem csupán feljavítja az individuális és rugalmas tanulási lehetőségeket, hanem növeli a tanulási motivációt is. A kiterjesztett valóságban rejlő potenciálok ugyanakkor még messze nincsenek kihasználva.