Berta Sándor
Soha nem költött ennyit lobbizásra az USA-ban az Apple
A társaság minden korábbi rekordját megdöntötte a területen.
A Lobbycontrol nevű szervezet és az Európai Unió Átláthatósági Nyilvántartása alapján a technológiai ágazat cégei minden más szektor (egészségügy, gyógyszeripar, pénzügy stb.) vállalatainál több pénzt adnak ki az Európai Uniónál zajló lobbitevékenységre. A listát a Google vezette évi 5,75 millió euróval, a második volt a Facebook 5,5 millió, a harmadik a Microsoft 5,25 millió, míg a negyedik az Apple 3,5 millió euróval.
Most a Bloomberg összeállítása alapján ismertté vált, hogy Washingtonban az Apple minden korábbinál többet költött ilyen megbízásokra. A társaság az esztendő első három hónapjában több pénzt, 2,5 millió dollárt fordított amerikai egyesült államokbeli lobbizásra, mint előtte bármelyik negyedévben. Tavaly a negyedik negyedévben az összeg csupán 1,86 millió dollárt tett ki, míg 2017 második negyedévében 2,2 millió dollár.
A listát ugyanakkor a Meta (Facebook) vezette 5,39 millió és az Amazon 5 millió dollárral, míg az összeg a Google esetében 2,96 millió dollár, a Microsoft esetében pedig 2,5 millió dollár volt. A webes konszern esetében a növekedés 34 százalékot, míg a redmondi vállalatnál 2,8 százalékot tett ki.
Az Apple az amerikai kormány szabályozási kísérleteit próbálja meg elkerülni vagy legalább tompítani. Ezek a próbálkozások főként az alkalmazásboltja megnyitására vonatkoznak. Az Amerikai Egyesült Államok Szenátusának Igazságügyi Bizottsága januárban fogadta el azt a törvényt, amelynek alapján az Amazon, az Apple, a Google és a Meta, mint platformüzemeltetők számára megtiltja a saját szolgáltatások előnyben részesítését.
A Lobbycontrol nevű szervezet és az Európai Unió Átláthatósági Nyilvántartása alapján a technológiai ágazat cégei minden más szektor (egészségügy, gyógyszeripar, pénzügy stb.) vállalatainál több pénzt adnak ki az Európai Uniónál zajló lobbitevékenységre. A listát a Google vezette évi 5,75 millió euróval, a második volt a Facebook 5,5 millió, a harmadik a Microsoft 5,25 millió, míg a negyedik az Apple 3,5 millió euróval.
Most a Bloomberg összeállítása alapján ismertté vált, hogy Washingtonban az Apple minden korábbinál többet költött ilyen megbízásokra. A társaság az esztendő első három hónapjában több pénzt, 2,5 millió dollárt fordított amerikai egyesült államokbeli lobbizásra, mint előtte bármelyik negyedévben. Tavaly a negyedik negyedévben az összeg csupán 1,86 millió dollárt tett ki, míg 2017 második negyedévében 2,2 millió dollár.
A listát ugyanakkor a Meta (Facebook) vezette 5,39 millió és az Amazon 5 millió dollárral, míg az összeg a Google esetében 2,96 millió dollár, a Microsoft esetében pedig 2,5 millió dollár volt. A webes konszern esetében a növekedés 34 százalékot, míg a redmondi vállalatnál 2,8 százalékot tett ki.
Az Apple az amerikai kormány szabályozási kísérleteit próbálja meg elkerülni vagy legalább tompítani. Ezek a próbálkozások főként az alkalmazásboltja megnyitására vonatkoznak. Az Amerikai Egyesült Államok Szenátusának Igazságügyi Bizottsága januárban fogadta el azt a törvényt, amelynek alapján az Amazon, az Apple, a Google és a Meta, mint platformüzemeltetők számára megtiltja a saját szolgáltatások előnyben részesítését.