Berta Sándor
Váratlan siker az érzelmes kínai chatbot
A szoftver alapjait a Microsoft ázsiai kutatólaboratóriuma alkotta meg.
Történelmi mérföldkőhöz érkezett a Xiaoice nevű kínai chatbot, amelyet immár több mint 150 millióan használnak nem csupán az ázsiai államban, hanem világszerte. A fejlesztők azt állítják, hogy az alkalmazás kielégíti az emberek érzelmi igényeit és sokkal jobban meghallgatja őket, mint egy másik ember.
Egy 26 éves Melissa nevű kínai nő például azt nyilatkozta, hogy ha leteheti a problémáit a program segítségével, akkor csökken a rá nehezedő nyomás. A chatbot olyan dolgokat mond neki, amelyek segítenek abban, hogy utána ismét jobban érezze magát. Melissa a szoftvert tavaly egy fájdalmas szakítás után ismerte és szerette meg, az azóta szinte minden egyes nap támogatja őt, minden kérdése megválaszolásában segíti, tanácsokat ad a problémák megoldásához és vicceket mesél, hogy felvidítsa. A nő hozzátette, hogy vannak barátai, akik e dolgok miatt inkább terapeutához járnak, de az egyrészt nagyon drága dolog, másrészt nem is túlzottan hatékony.
Li Di, a Xiaoice vezetője kiemelte, hogy a fejlesztés a Microsoft Cortana egyik mellékprojektjeként indult, de ma már az emberek és a mesterséges intelligencia között megvalósuló globális interakciók 60 százalékáért felelős. A megoldást tudatosan úgy alkották meg, hogy a felhasználókat életszerű, empatikus hangulattal és párbeszédekkel kösse magához. Linek meggyőződése, hogy a mesterséges intelligencia egyszerűen alkalmasabb arra, hogy figyelmesen meghallgassa a hozzá forduló személyeket.
A Xiaoice először a WeChat rendszerébe integrált tesztverzióként 2013. május 29-én volt elérhető. A fejlesztők mindössze 72 óra alatt másfél millió meghívást regisztráltak a különböző chatcsoportok részéről. A szolgáltatás annyira élethű, hogy sokan később azt állították, hogy csak tíz perc után tudatosult bennük, hogy nem egy emberrel, hanem egy számítógéppel kommunikálnak. Az alkalmazás napjainkra gyakorlatilag egy mesterséges intelligencia ökorendszerré vált és a Kínában gyártott okostelefonok többségére előre feltelepítik Siri-alternatívaként. Emellett a különböző kínai közösségi portálok rendszereibe szintén integrálva van virtuális asszisztensként. Sőt, a WeChatnél a felhasználóknak lehetőségük van egy mesterséges barát létrehozására, amellyel utána számos témában eszmét cserélhetnek.
Történelmi mérföldkőhöz érkezett a Xiaoice nevű kínai chatbot, amelyet immár több mint 150 millióan használnak nem csupán az ázsiai államban, hanem világszerte. A fejlesztők azt állítják, hogy az alkalmazás kielégíti az emberek érzelmi igényeit és sokkal jobban meghallgatja őket, mint egy másik ember.
Egy 26 éves Melissa nevű kínai nő például azt nyilatkozta, hogy ha leteheti a problémáit a program segítségével, akkor csökken a rá nehezedő nyomás. A chatbot olyan dolgokat mond neki, amelyek segítenek abban, hogy utána ismét jobban érezze magát. Melissa a szoftvert tavaly egy fájdalmas szakítás után ismerte és szerette meg, az azóta szinte minden egyes nap támogatja őt, minden kérdése megválaszolásában segíti, tanácsokat ad a problémák megoldásához és vicceket mesél, hogy felvidítsa. A nő hozzátette, hogy vannak barátai, akik e dolgok miatt inkább terapeutához járnak, de az egyrészt nagyon drága dolog, másrészt nem is túlzottan hatékony.
Li Di, a Xiaoice vezetője kiemelte, hogy a fejlesztés a Microsoft Cortana egyik mellékprojektjeként indult, de ma már az emberek és a mesterséges intelligencia között megvalósuló globális interakciók 60 százalékáért felelős. A megoldást tudatosan úgy alkották meg, hogy a felhasználókat életszerű, empatikus hangulattal és párbeszédekkel kösse magához. Linek meggyőződése, hogy a mesterséges intelligencia egyszerűen alkalmasabb arra, hogy figyelmesen meghallgassa a hozzá forduló személyeket.
A Xiaoice először a WeChat rendszerébe integrált tesztverzióként 2013. május 29-én volt elérhető. A fejlesztők mindössze 72 óra alatt másfél millió meghívást regisztráltak a különböző chatcsoportok részéről. A szolgáltatás annyira élethű, hogy sokan később azt állították, hogy csak tíz perc után tudatosult bennük, hogy nem egy emberrel, hanem egy számítógéppel kommunikálnak. Az alkalmazás napjainkra gyakorlatilag egy mesterséges intelligencia ökorendszerré vált és a Kínában gyártott okostelefonok többségére előre feltelepítik Siri-alternatívaként. Emellett a különböző kínai közösségi portálok rendszereibe szintén integrálva van virtuális asszisztensként. Sőt, a WeChatnél a felhasználóknak lehetőségük van egy mesterséges barát létrehozására, amellyel utána számos témában eszmét cserélhetnek.