Berta Sándor
Az IT-cégek adatfelhasználását vizsgálják az USA-ban
Az átfogó eljárás összesen kilenc szolgáltatást érint.
Az Amerikai Egyesült Államok legfőbb fogyasztóvédelmi szervezetének is számító Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) bejelentette, hogy alapos vizsgálat alá veszi számos cég szolgáltatását.
A közeljövőben lefolytatandó vizsgálat által érintett társaságok között van az Amazon, a ByteDance, a Discord, a Facebook, a Reddit, a Snap, a Twitter, a WhatsApp és a YouTube. A vállalatoknak a megkeresés beérkezésétől számítva 45 napjuk van arra, hogy válaszoljanak a felvetésekre. A testület többek között arra vár választ, hogy az adott közösségi média- és videostream-cégek - elsősorban hirdetési célokra - miként használják fel a birtokukba kerülő adatokat.
A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság arra is kíváncsi, hogy a cégek milyen mértékben értékelik ki a személyes és a demográfiai információkat, illetve azokat mennyire elemzik ki a reklámok szempontjából. Az FTC-t szintén érdekli, hogy ezek az alkalmazott gyakorlatok miként hatnak a gyermekekre és a fiatalokra. Eddig az érintett társaságok egyike sem kommentálta a vizsgálatot, amely- figyelembe véve a korábbi gyakorlatot - könnyen egy jövőbeli irányelv vagy törvénytervezet alapjait jelentheti.
Az Amerikai Egyesült Államok legfőbb fogyasztóvédelmi szervezetének is számító Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) bejelentette, hogy alapos vizsgálat alá veszi számos cég szolgáltatását.
A közeljövőben lefolytatandó vizsgálat által érintett társaságok között van az Amazon, a ByteDance, a Discord, a Facebook, a Reddit, a Snap, a Twitter, a WhatsApp és a YouTube. A vállalatoknak a megkeresés beérkezésétől számítva 45 napjuk van arra, hogy válaszoljanak a felvetésekre. A testület többek között arra vár választ, hogy az adott közösségi média- és videostream-cégek - elsősorban hirdetési célokra - miként használják fel a birtokukba kerülő adatokat.
A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság arra is kíváncsi, hogy a cégek milyen mértékben értékelik ki a személyes és a demográfiai információkat, illetve azokat mennyire elemzik ki a reklámok szempontjából. Az FTC-t szintén érdekli, hogy ezek az alkalmazott gyakorlatok miként hatnak a gyermekekre és a fiatalokra. Eddig az érintett társaságok egyike sem kommentálta a vizsgálatot, amely- figyelembe véve a korábbi gyakorlatot - könnyen egy jövőbeli irányelv vagy törvénytervezet alapjait jelentheti.