Berta Sándor
Szkenneres bevásárlókocsi az Amazontól
A kereskedelmi konszern egy járműbe integrálta a koncepcióját.
Az Amazon Dash Cart egy hagyományos bevásárlókocsi és az Amazon Go koncepció ötvözete. A társaság szakemberei a járműre egy vonalkód-leolvasót szereltek, amely a bepakoláskor leolvassa az egyes árucikkek azonosítóit és azok automatikusan rákerülnek a számlára, ahonnan a vásárlás kiegyenlíthető, így nincs szükség a pénztárak felkeresésére. A kocsin helyet kapott egy súlyszenzor is. A Dash Cart használatakor a vásárlóknak csupán annyi a dolguk, hogy odatartják a vonalkód-leolvasóhoz a termékeket és a beszkennelt árucikkek láthatóvá válnak a beépített kijelzőn.
Az óriáscég közölte, hogy az első szkenneres bevásárlókocsikat egy új szupermarketben fogják alkalmazni a kaliforniai Woodlands Hillben. Ez az áruház a Whole Foods láncon kívül fog működni. Dilip Kumar, az Amazon kiskereskedelmi értékesítéséért és technológiákért felelős alelnöke kiemelte, hogy az elsődleges motivációjuk az, hogy időt takarítsanak meg a vásárlók számára.
A CNET azt írta, hogy az Amazon a Dash Cart segítségével új technológiákat akar bevezetni, amelyek időt takaríthatnak meg a vevőknek anélkül, hogy új dolgokat kellene megszokniuk. Az új típusú vásárlás kifejezetten vonzó lehet a lusta felhasználók számára, ráadásul a koronavírus-járvány miatt is hasznossá válhat, hiszen elkerülhető a pénztáraknál a kígyózó sorok kialakulása. A híroldal hozzátette, hogy a vállalat nem akart arra a kérdésre válaszolni, hogy a Dash Cart bevásárlókocsikat, illetve az ahhoz kapcsolódó technológiákat a jövőben értékesíteni fogja-e más áruházláncoknak vagy sem.
Persze lehet, hogy más cégeknek is eladják, hiszen a Just Walk Out nevű szupermarket-technológiánál így tesznek. A menedzser korábban azt nyilatkozta, hogy a rendszer bármilyen méretű boltban és ágazatban alkalmazható. Kényelmessé teheti a vásárlást, különösen akkor, ha a vevőknek kevés idejük van erre a tevékenységre.
Az Amazon Dash Cart egy hagyományos bevásárlókocsi és az Amazon Go koncepció ötvözete. A társaság szakemberei a járműre egy vonalkód-leolvasót szereltek, amely a bepakoláskor leolvassa az egyes árucikkek azonosítóit és azok automatikusan rákerülnek a számlára, ahonnan a vásárlás kiegyenlíthető, így nincs szükség a pénztárak felkeresésére. A kocsin helyet kapott egy súlyszenzor is. A Dash Cart használatakor a vásárlóknak csupán annyi a dolguk, hogy odatartják a vonalkód-leolvasóhoz a termékeket és a beszkennelt árucikkek láthatóvá válnak a beépített kijelzőn.
Az óriáscég közölte, hogy az első szkenneres bevásárlókocsikat egy új szupermarketben fogják alkalmazni a kaliforniai Woodlands Hillben. Ez az áruház a Whole Foods láncon kívül fog működni. Dilip Kumar, az Amazon kiskereskedelmi értékesítéséért és technológiákért felelős alelnöke kiemelte, hogy az elsődleges motivációjuk az, hogy időt takarítsanak meg a vásárlók számára.
A CNET azt írta, hogy az Amazon a Dash Cart segítségével új technológiákat akar bevezetni, amelyek időt takaríthatnak meg a vevőknek anélkül, hogy új dolgokat kellene megszokniuk. Az új típusú vásárlás kifejezetten vonzó lehet a lusta felhasználók számára, ráadásul a koronavírus-járvány miatt is hasznossá válhat, hiszen elkerülhető a pénztáraknál a kígyózó sorok kialakulása. A híroldal hozzátette, hogy a vállalat nem akart arra a kérdésre válaszolni, hogy a Dash Cart bevásárlókocsikat, illetve az ahhoz kapcsolódó technológiákat a jövőben értékesíteni fogja-e más áruházláncoknak vagy sem.
Persze lehet, hogy más cégeknek is eladják, hiszen a Just Walk Out nevű szupermarket-technológiánál így tesznek. A menedzser korábban azt nyilatkozta, hogy a rendszer bármilyen méretű boltban és ágazatban alkalmazható. Kényelmessé teheti a vásárlást, különösen akkor, ha a vevőknek kevés idejük van erre a tevékenységre.