Berta Sándor
Nem igazán jár támogatás az okoshűtőszekrényekhez
A gyártók jelentős része nem nyilatkozik a kérdésről.
A Which? nevű brit fogyasztóvédelmi szervezet megkereste az okoshűtőszekrények gyártóit és arra volt kíváncsi, hogy az általuk kínált termékekhez mennyi ideig kínálnak szoftvertámogatást. Ami különösen elgondolkodtató és elszomorító volt, hogy a hivatalos oldalakon nem lehetett választ kapni a kérdésre, s a megkérdezett vállalatok egyike sem akart magától érdemi választ adni.
A Which? a gyártók közül a kérdést elküldte a Beko, a BSH (Bosch, Neff, Siemens), a Hoover/Candy, az LG, a Miele, a Samsung és a Whirlpool csoport (Hotpoint, Indesit, Whirlpool) illetékeseinek. A gyártók többsége azt közölte, hogy a szoftvertámogatás az adott berendezés élettartamának végéig jár. Az viszont nem derült ki, hogy ez konkrétan mit is jelent. Amikor a fogyasztóvédelmi szervezet a válasz pontosítását kérte, akkor csak három társaság reagált. A Samsung legalább 2 éves támogatást időszakot nevezett meg, a Beko azt mondta, hogy az okoshűtőszekrényekhez maximum 10 esztendeig járnak frissítések, míg a Miele azt hangsúlyozta, hogy egyedüli gyártóként 10 éven át ad szoftverfrissítéseket.
A Which? rámutatott, hogy a hűtőszekrények általában átlagosan 11 esztendeig működnek, azután cserélni kell azokat. Így megtörténhet, hogy egy egyébként teljes mértékben működőképes készülék egy idő után már nem kap frissítéseket vagy elérhetetlenné válnak ahhoz bizonyos funkciók. Aki tehát egy okoshűtőszekrényt vásárol, annak számolnia kell azzal, hogy az okosfunkciók néhány év múlva esetleg már nem lesznek használhatók. A szervezet ezért azt tanácsolta az embereknek, hogy inkább ne vegyenek ilyen eszközöket, hanem válasszanak hagyományos modelleket, amelyek általában olcsóbbak.
A Which? nevű brit fogyasztóvédelmi szervezet megkereste az okoshűtőszekrények gyártóit és arra volt kíváncsi, hogy az általuk kínált termékekhez mennyi ideig kínálnak szoftvertámogatást. Ami különösen elgondolkodtató és elszomorító volt, hogy a hivatalos oldalakon nem lehetett választ kapni a kérdésre, s a megkérdezett vállalatok egyike sem akart magától érdemi választ adni.
A Which? a gyártók közül a kérdést elküldte a Beko, a BSH (Bosch, Neff, Siemens), a Hoover/Candy, az LG, a Miele, a Samsung és a Whirlpool csoport (Hotpoint, Indesit, Whirlpool) illetékeseinek. A gyártók többsége azt közölte, hogy a szoftvertámogatás az adott berendezés élettartamának végéig jár. Az viszont nem derült ki, hogy ez konkrétan mit is jelent. Amikor a fogyasztóvédelmi szervezet a válasz pontosítását kérte, akkor csak három társaság reagált. A Samsung legalább 2 éves támogatást időszakot nevezett meg, a Beko azt mondta, hogy az okoshűtőszekrényekhez maximum 10 esztendeig járnak frissítések, míg a Miele azt hangsúlyozta, hogy egyedüli gyártóként 10 éven át ad szoftverfrissítéseket.
A Which? rámutatott, hogy a hűtőszekrények általában átlagosan 11 esztendeig működnek, azután cserélni kell azokat. Így megtörténhet, hogy egy egyébként teljes mértékben működőképes készülék egy idő után már nem kap frissítéseket vagy elérhetetlenné válnak ahhoz bizonyos funkciók. Aki tehát egy okoshűtőszekrényt vásárol, annak számolnia kell azzal, hogy az okosfunkciók néhány év múlva esetleg már nem lesznek használhatók. A szervezet ezért azt tanácsolta az embereknek, hogy inkább ne vegyenek ilyen eszközöket, hanem válasszanak hagyományos modelleket, amelyek általában olcsóbbak.