Berta Sándor
Új funkcióval küzdene a TikTok ellen a YouTube
A megoldás egyelőre fejlesztési szakaszban van és várhatóan az év végén válhat elérhetővé.
A Shorts nevű funkció segítségével lépne fel a világszerte népszerű kínai videoalkalmazással, a TikTokkal szemben. A The Information bennfentesekre hivatkozva tudósított arról, hogy a Shorts lehetővé tenné, hogy bármely felhasználó licencelt zeneszámokat, illetve azok részleteit alkalmazza zenei betétként a saját rövid felvételei elkészítéséhez. A Shorts nem önálló alkalmazásként, hanem a YouTube integrált funkciójaként lesz elérhető.
A TikTok úgynevezett Lip-Sync (tátogós) videói azért örvendenek rendkívül nagy népszerűségnek, mert a szoftver vágóprogramjával könnyen létrehozhatók. (A Lip-Snyc kifejezés az ajakszinkronizálást, vagyis a száj mozdulatának és a kimondott vagy énekelt hangnak az összehangolását jelenti.)
A YouTube számára az elmúlt esztendőkben egyre népszerűbbé vált TikTok növekvő konkurenciát jelent, mivel tavaly februárban már világszerte 113 millió letöltéssel büszkélkedhetett. Ennek ellenére a Google leányvállalatának még mindig erős a piaci pozíciója és tavaly egymilliárd dollárra tudta növelni a bevételeit.
Érdekesség, hogy tavaly októberben a The Wall Street Journal még azt taglalta, hogy a TikTok vetélytársának számító Firework cég rendkívül népszerű felvásárlási célpont lett és immár nem csupán a Google, hanem a Weibo is érdeklődik iránta. A Firework egy olyan alkalmazást fejleszt, amely lehetővé teszi a rövid videók megosztását. A Google akkoriban egyeztetéseket kezdett a Firework vezetőivel. Az is felmerült, hogy a társaság nem veszi meg a Fireworkot, hanem a két fél valamilyen formában együttműködik majd.
A Shorts nevű funkció segítségével lépne fel a világszerte népszerű kínai videoalkalmazással, a TikTokkal szemben. A The Information bennfentesekre hivatkozva tudósított arról, hogy a Shorts lehetővé tenné, hogy bármely felhasználó licencelt zeneszámokat, illetve azok részleteit alkalmazza zenei betétként a saját rövid felvételei elkészítéséhez. A Shorts nem önálló alkalmazásként, hanem a YouTube integrált funkciójaként lesz elérhető.
A TikTok úgynevezett Lip-Sync (tátogós) videói azért örvendenek rendkívül nagy népszerűségnek, mert a szoftver vágóprogramjával könnyen létrehozhatók. (A Lip-Snyc kifejezés az ajakszinkronizálást, vagyis a száj mozdulatának és a kimondott vagy énekelt hangnak az összehangolását jelenti.)
A YouTube számára az elmúlt esztendőkben egyre népszerűbbé vált TikTok növekvő konkurenciát jelent, mivel tavaly februárban már világszerte 113 millió letöltéssel büszkélkedhetett. Ennek ellenére a Google leányvállalatának még mindig erős a piaci pozíciója és tavaly egymilliárd dollárra tudta növelni a bevételeit.
Érdekesség, hogy tavaly októberben a The Wall Street Journal még azt taglalta, hogy a TikTok vetélytársának számító Firework cég rendkívül népszerű felvásárlási célpont lett és immár nem csupán a Google, hanem a Weibo is érdeklődik iránta. A Firework egy olyan alkalmazást fejleszt, amely lehetővé teszi a rövid videók megosztását. A Google akkoriban egyeztetéseket kezdett a Firework vezetőivel. Az is felmerült, hogy a társaság nem veszi meg a Fireworkot, hanem a két fél valamilyen formában együttműködik majd.