JohnnyCage

Az AMD tovább erősíti a pozícióit

Az Advaced Micro Devices a 2000-es évben óriási sikert könyvelhetett el. Miután hosszú évekig az Intel után kullogott, a cég most már egyenrangú ellenfele az Intelnek. Az AMD most egyik gyenge pontjának, az üzleti szegmensnek a megerősítésére törekszik.

Bár kétségtelen, hogy az AMD az elmúlt időszakban jelentős eredményeket ért el, a vállalati piacra nem sikerült betörnie. Manapság az AMD processzorok népszerűsége az otthoni felhasználókra korlátozódik. Ennek egyik oka az, hogy a cég nem kínál nagyteljesítményű gépekbe való processzort, mint amilyen mondjuk a Pentium III Xeon. A másik ok az, hogy az üzleti felhasználók megnyerése sokkal körülményesebb, mint a magánfelhasználóké.

Az AMD jövő évi tervei között az egyik legfontosabb az, hogy piaci részesedést szerezzen az üzleti szegmensben is, amely a piac 60%-át teszi ki. A cég ettől természetesen továbbra is a megszokott figyelmet fordítja majd az otthoni felhasználókra, és továbbá a mobil szegmens meghódítása is a tervek között szerepel.

A szakértők szerint azonban az AMD csak óriási erőfeszítések árán tudhat majd a vállalati szegmensbe jutni. A rivális Intel jelenleg egyeduralkodó ezen a piacon, és e pozicíóját nyilván nem adja majd könnyen. Továbbá, bár manapság a Dell-t kivéve minden nagy számítógépgyártó kínál AMD alapú termékeket, ezek mind az otthoni felhasználókat célozzák meg.

Az üzleti partnerek sokkal kevésbé hajlanak az új dolgok, márkák felé, mint a magánfelhasználók. Ahhoz, hogy az AMD jelentős üzleti partnereket nyerjen, hosszabbtávon is bizonyítania kell. Bár úgy tűnik, fordult a kocka, s mostanában az Intel küszködik sorozatos tervezési hibákkal, elégtelen gyártókapacitással, és az AMD "szárnyal", a jelentős partnerek Intel-pártiságán ez nem változtat.

Számos szakértő szerint a PC piacon egyetlen fontos tényező van, és az az ár. Ha ebben az AMD továbbra is előnyben marad az Intelhez képest, és közben megőrzi jelenlegi megbízhatóságát, akkor nyerő lesz, mondják az elemzők. Kevin Knox, a Gartner elemzője úgy gondolja, az Intel maga alatt vágja a fát melléfogásaival, ezért az AMD számára elérkezett a nagy pillanat, amikor lépni kell.

Az AMD a jövőben sokkal aggresszívebb stratégiát szeretne alkalmazni, mint eddig. Az AMD ezidáig csak az árra koncentrált, miközben az Intel óriási összegeket költött reklámra, és mindent bevetett a konkurencia legyőzéséért. "Annyi éven át csak kopogtattunk az ajtón, de senki sem válaszolt. Most ez az ajtó kinyílt számunkra.", mondja az AMD.

A sikerhez a minőség és az ár mellett azonban szükség lesz megfelelő gyártókapacitásra is, amellyel az AMD-nek mindig problémája volt. A cégnek ugyanis sokkal kevesebb gyáregysége üzemel, mint a rivális Intelnek. Fontos lehet emellett a gyárak hatékonysága is, mert például amikor a K6 évekkel ezelőtt megjelent, a cégnek még azzal a ténnyel is meg kellett küzdenie, hogy csupán minden ötödik legyártott CPU volt működőképes. Bár mostanában ilyen problémák nem akadályozzák a céget, ha az AMD a processzorpiacon nagyobb részesedést szeretne, ahhoz minden bizonnyal kelleni fog néhány új gyár is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!