Berta Sándor
Digitális atlétával védenék a sportolókat a sérülésektől
A jövőben könnyebben elkerülhetők lesznek a súlyos sérülések.
Az Amazon Web Services (AWS) és a National Football League (NFL) a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás segítségével egy olyan digitális atlétát akar megalkotni, amellyel az NFL-játékosok elkerülhetik a súlyos sérüléseket. A megoldás egy NFL-játékost szimulálna és lehetővé tenné a különböző játékhelyzetekben való elhelyezését azért, hogy modellezni lehessen a rá leselkedő veszélyeket.
A platform ötvözni fogja a mesterséges intelligenciát, a gépi tanulást és az NFL átfogó adatgyűjteményét. Utóbbi tartalmazza a játékospozíciókkal, játéktípusokkal, felszerelésekkel, sérülésekkel és számos más dologgal kapcsolatos információkat. Mindez oda vezethet, hogy a közeljövőben jobban tudják majd kezelni a különféle sérüléseket és a játékosok gyorsabban lehetnek újra játékra készek. Középtávon a digitális atlétával végrehajtott szimulációk segíthetnek a sérülések elkerülésében, az agyrázkódások gyorsabb felismerésében és a játékosokra ható erők elemzésében.
A projektért Roger Goodell, az NFL főbiztosa felel, aki kijelentette, hogy a szövetség újra akarja tervezni az amerikaifutballt. Amennyiben a következő generációs technológiákat alkalmazzák a játékosok egészségének megóvásáért és biztonságának garantálásáért, akkor ezen mindenki nyer - nem csupán a sportolók, hanem a klubok és a nézők is. Az emberi szervezettel és a sérülések okaival kapcsolatos tudás folyamatosan bővül, ez pedig az amerikaifutball mellett más sportágakban is fontos és hasznos.
Az Amazon Web Services (AWS) és a National Football League (NFL) a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás segítségével egy olyan digitális atlétát akar megalkotni, amellyel az NFL-játékosok elkerülhetik a súlyos sérüléseket. A megoldás egy NFL-játékost szimulálna és lehetővé tenné a különböző játékhelyzetekben való elhelyezését azért, hogy modellezni lehessen a rá leselkedő veszélyeket.
A platform ötvözni fogja a mesterséges intelligenciát, a gépi tanulást és az NFL átfogó adatgyűjteményét. Utóbbi tartalmazza a játékospozíciókkal, játéktípusokkal, felszerelésekkel, sérülésekkel és számos más dologgal kapcsolatos információkat. Mindez oda vezethet, hogy a közeljövőben jobban tudják majd kezelni a különféle sérüléseket és a játékosok gyorsabban lehetnek újra játékra készek. Középtávon a digitális atlétával végrehajtott szimulációk segíthetnek a sérülések elkerülésében, az agyrázkódások gyorsabb felismerésében és a játékosokra ható erők elemzésében.
A projektért Roger Goodell, az NFL főbiztosa felel, aki kijelentette, hogy a szövetség újra akarja tervezni az amerikaifutballt. Amennyiben a következő generációs technológiákat alkalmazzák a játékosok egészségének megóvásáért és biztonságának garantálásáért, akkor ezen mindenki nyer - nem csupán a sportolók, hanem a klubok és a nézők is. Az emberi szervezettel és a sérülések okaival kapcsolatos tudás folyamatosan bővül, ez pedig az amerikaifutball mellett más sportágakban is fontos és hasznos.