Gyurkity Péter

120 Hz-es kijelzőt kap a OnePlus 8 Pro

Újabb gyártó döntött emellett egy kiszivárogtatás alapján.

Az Európában is meglehetősen jól ismert OnePlus esetében szeptemberben ismerhettük meg az új zászlóshajót, amelyet októberben követett a sorban annak Pro-változata. Eközben azonban a Xiaomi kapcsán már előre jeleztük, hogy újabb telefon kaphat vadonatúj, 120 Hz-es kijelzőt, egy friss hír alapján pedig nagyon úgy tűnik, hogy erről a OnePlus sem szeretne lemaradni, vagyis hamarosan befuthat saját megoldásuk.

Egy több alkalommal is megbízhatónak bizonyult kiszivárogtató arra hívja most fel a figyelmet, hogy a OnePlus 8 Pro minden valószínűség szerint szintén ilyen, vagyis 120 Hz-es panellel fut majd be, ami azért érdekes lépés, mert az év első felében a OnePlus 7 Pro még egy úgynevezett Fluid AMOLED-érintőképernyővel bukkant fel, azóta pedig több rivális számára is egyre vonzóbbá vált a technológia, a Google például már hasonló, 90 Hz-es panelt alkalmazott az új Pixel 4 okostelefonok esetében. A kínai cég a OnePlus 7T fejlesztésénél már a „Pro” jelzést nélkülöző modell esetében is elérhetővé tette a megoldást, jövőre pedig további jól ismert szereplők alkalmazzák majd azt, ez ugyanis többek között a Samsung Galaxy S11 kapcsán is megjelenhet majd a listán.

Maga a rövid bejegyzés tulajdonképpen mindössze a 120 Hz-es feliratot tartalmazó képből áll, ez arra utal, hogy a OnePlus 8 Pro esetében kiválasztott Fluid AMOLED-kijelző ezt támogatja majd, míg az alapváltozat, a OnePlus 8, hardveres specifikációjában már jóval kevésbé valószínű ennek alkalmazása, hiszen ez alaposan megnövelné a kereskedelmi árat, ami nem tenne jót az amúgy is igencsak vékonyka profitmarzsnak. A kamerák terén szintén komoly előrelépést láthatunk majd, hiszen itt felmerül az akár 108 megapixeles érzékelők alkalmazása, de komoly esélyesként jelenik itt meg a 64 megapixeles komponens is, szemben a OnePlus 7T és 7T Pro 48 megapixeles főkamerájával. A teljesítményt már a Snapdragon 865 chip biztosítaná, legalább 8 GB RAM és 128 GB-os tároló kíséretében.

A hivatalos bemutatóra május környékén kerül majd sor, de egyesek szerint itt akár már a februári MWC alatt is bejelenthetik az új párost, ami viszont március eleji megjelenést eredményezne.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • wraithLord #6
    Nem, valóban nem azonos. Ahhoz, hogy lásd is az adott képkocakszámot, nem árt egy olyan kijelző, ami elég gyors ahhoz, hogy meg is tudja jeleníteni. A videókártya a képkockákat gyártja (framerate), a monitor meg a képkockákat jeleníti meg (refresh rate). De mind a kettő képkocka/másodperc.

    Gyakorlatilag hiába 144 Hz-es a monitorod, ha a videókártya csak 30 frame-et tud kitolni magából másodpercenként.
    De ugyanez fordítva is igaz. Hiába tud 144 fps-t a videókártya, ha a monitor csak 60 Hz-es.
    Előbbi esetben a játék egyszerűen csak kevésbé élvezhető, utóbbi esetben viszont a játékon érezni lehet, hogy rendesen megy, és mégis olyan, mint a diavetítés, ami nem lenne, ha meg tudná jeleníteni a monitor mind a 144 frame-et másodpercenként - és nem csak kevesebb mint a felét jelenítené meg belőle.

    Tehát igen, ha a mobil nem tudja a VR appot rendesen futtatni, mert gyenge, akkor fölösleges a 120 (2*60) Hz.
  • kvp #5
    Rekeszes VR eseten a 30 Hz-es villogast szinte mindenki eszreveszi. Itt a 120 Hz a minimalis 60Hz-es frekvenciat hozza. Sima aktiv matrixos lcd eseten egyebkent nem igazan lenne villogas, mert 0 hz eseten is csak megall a kep es elkezd szep lassan elhalvanyodni ahogy kisulnek a pixelekben a kondik. A 120 Hz sima 2D eseten csak picivel szebb szineket es jobb kontrasztot hoz, mert kb. fele akkora a kijelzo utanhuzasa. Mondjuk ezt legalabb 60 vagy 30/24 fps eseten is tudja.
  • Macropus Rufus #4
    "De pl. mobilos VR-nál tényleg jól jöhet. "
    na várjál: a képfrissítés és a képkocka szám nem azonos. Amiért valami 120Hz-en frissíti a képet de a kép csak 60fps-el jön akkor kb. pont ott van ahol a part szakad.
    Nekem 240Hz-es a monitorom, és igazából akkor számít amikor 3D-ben játszom. Mert akkor 2x120Hz a frissítés, de a képkocka ettől még 30/60fps marad. (mondjuk az is igaz, hogy mindent 240Hz nyom, szóval nem nagyon mihez viszonyítani, hogy milyen lenne ha nem 240Hz-el menne) A VR-nél azért a képkocka inkább számít mint az, hogy a lcd 1 másodperc alatt hányszor frissíti magát.
    Az viszont igaz, hogy a mozgó kép alapból is szebb lesz.

  • wraithLord #3
    Ez is olyan, mint a fülhallgatók minősége. A 3000 forintos fülhallgató nem rossz (mostanában, relatíve nem rossz, régen nagyon is az volt). De ha hallottál már akár csak 40k-s fülhallgatót is, akkor utána nem akarsz 3000 forintoson zenét hallgatni.
    Tehát ha megtapasztalsz két különböző minőséget, akkor már meg fogod tudni különböztetni őket egymástól.

    Ha eddig csak 60 Hz-es monitort láttál, akkor jó az. De ha láttál már 120/144/240 Hz-es monitort, akkor utána nem akarsz 60 Hz-eset használni talán még munkára sem, bár statikus tartalmak nézegetésénél annyira nem feltűnő, max. pl. amikor az egérkurzort mozgatod.
    A 120 Hz-es kevésbé szaggatottan jeleníti meg a folyamatosan mozgó tartalmakat, kevésbé bántja a szemet. Gyors mozgásoknál sokkal kevésbé szellemképes, sokkal fluidabb, a folyamatos mozgásoknak több részlete látszik (pl. játékok). Aki használt már 120 Hz-es vagy annál nagyobb frissítési frekvenciájú monitort, annak a 60 Hz-es diavetítés. Nem kell ehhez gémernek lenni.

    Aki annak idején magas frissítési frekvenciájú CRT monitorról ment át LCD-re, az eleve ki nem állhatta a standard 60 Hz-es LCD-ket. (Tudom, CRT-nél mást jelent a frissítési frekvencia, de lényegében a végeredményt hasonlóan érzékeled.)

    Ettől függetlenül mobilnál szerintem sincs túl sok értelme. De elsősorban azért, mert nem szoktam előtte órákat ülni, nem szoktam órákat használni, és mert pici. De pl. mobilos VR-nál tényleg jól jöhet.
  • kvp #2
    Rekeszes 3d-hez jol jon, 30 helyett 60 Hz-re emeli a csatornankenti frissitest. Valoszinuleg egy gyarto keszitett ilyen panelokat es nem kerul jelentosen tobbe hasznalni oket. Igy minden gyarto aki vesz belole bonuszkent kapja a 120 Hz-et.
  • kisedi #1
    60Hz fölötti mozgásokat csak a perifériális látás érzékel. Egy mobilnál nincs perifériáris látás, egy nagyobb monitornál már igen. Előbbinél nincs értelme
    plusz pénzt fizetni 120Hz-ért, monitornál gamereknek megérheti