Berta Sándor
Hibrid okosóra-technológiát vett a Google
További részletek derültek ki a korábbi tranzakcióról.
A Google januárban 40 millió dollárért vásárolta meg a Fossil nevű gyártótól annak okosóra-technológiáját, illetve jelezte, hogy átveszi a cég fejlesztőrészlegének egy részét is. A részleg jelentős része, több mint 200 szakember ugyanakkor a Fossilnál maradt és az innovációra, valamint a termékfejlesztésre összpontosít.
A Wearable.com-nak nyilatkozó bennfentesek most elárulták, hogy a társaság a Diana belső kódnévvel ellátott technológia mellett 20 fejlesztőt vett át. A Diana szót a digital és az analog szavak összevonásából hozták létre, s utalás arra, hogy az analóg és a digitális elemeket ötvözni akarják bizonyos órákban. A tervek egy részében olyan modellek szerepelnek, amelyeket óramutatókkal kombinált képernyőkkel látnának el.
A források közölték, hogy a Diana fejlesztési részleget részben költségokokból értékesítette a Fossil. Az átadott fejlesztők egy része ugyanis a korábban felvásárolt Misfit vállalat csapatának tagja volt és más alkalmazottakhoz képest viszonylag magas volt a fizetésük. Nem fogadta mindenki kitörő örömmel az üzletet, a Fossil egyik menedzsere például azt mondta, hogy az egy borzalmas tranzakció volt. A technológia és az átadott szakemberek tudása ugyanis sokkal többet ért 40 millió dollárnál. Az eladás megakadályozta ugyanakkor, hogy költség okokból 50-80 alkalmazottat kelljen elbocsátani.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a Google milyen projektekhez vagy termékekhez használja fel a birtokába jutott technológiát.
A Google januárban 40 millió dollárért vásárolta meg a Fossil nevű gyártótól annak okosóra-technológiáját, illetve jelezte, hogy átveszi a cég fejlesztőrészlegének egy részét is. A részleg jelentős része, több mint 200 szakember ugyanakkor a Fossilnál maradt és az innovációra, valamint a termékfejlesztésre összpontosít.
A Wearable.com-nak nyilatkozó bennfentesek most elárulták, hogy a társaság a Diana belső kódnévvel ellátott technológia mellett 20 fejlesztőt vett át. A Diana szót a digital és az analog szavak összevonásából hozták létre, s utalás arra, hogy az analóg és a digitális elemeket ötvözni akarják bizonyos órákban. A tervek egy részében olyan modellek szerepelnek, amelyeket óramutatókkal kombinált képernyőkkel látnának el.
A források közölték, hogy a Diana fejlesztési részleget részben költségokokból értékesítette a Fossil. Az átadott fejlesztők egy része ugyanis a korábban felvásárolt Misfit vállalat csapatának tagja volt és más alkalmazottakhoz képest viszonylag magas volt a fizetésük. Nem fogadta mindenki kitörő örömmel az üzletet, a Fossil egyik menedzsere például azt mondta, hogy az egy borzalmas tranzakció volt. A technológia és az átadott szakemberek tudása ugyanis sokkal többet ért 40 millió dollárnál. Az eladás megakadályozta ugyanakkor, hogy költség okokból 50-80 alkalmazottat kelljen elbocsátani.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a Google milyen projektekhez vagy termékekhez használja fel a birtokába jutott technológiát.