Berta Sándor
Új amerikai adatvédelmi szabályozást sürget a Microsoft
Az óriáscég azt szeretné, ha mielőbb megvalósulna az európai adatvédelmi rendelet amerikai megfelelője.
Julie Brill alelnök a blogbejegyzésében a tavaly május óta érvényes új európai uniós adatvédelmi rendelet (GDPR) hatályba lépésének évfordulójával kapcsolatban sürgette az USA adatvédelmi törvényeinek szigorítását. Szerinte elsősorban olyan egységes, minden szövetségi államban érvényes megoldásra lenne szükség, amely a GDPR-t követi. A menedzser hozzátette, hogy már számos ország megtette ezt a lépést, például Brazília, Dél-Korea, India, Japán, Kína és Thaiföld.
Brill szorgalmazta az Amerikai Egyesült Államok Kongresszusánál, hogy egy olyan szabályozást dolgozzon ki, amely figyelembe veszi azt, ahogy az emberek a mai technológiákat a mindennapi életük során használják. A kongresszusnak meg kell teremtenie azokat a keretfeltételeket, amelyek a megváltozott körülményekre tekintettel vannak.
A Microsoft alelnöke hangsúlyozta továbbá, hogy erősíteni kellene a magánszféra védelmét biztosító alapvető jogot, amely a felhasználóknak garantálja az adataik ellenőrzését és a társaságokat nagyobb átláthatóságra és felelősségvállalásra kötelezi a személyes adatok felhasználásakor. A szövetségi jognak szigorúbban kellene büntetnie az adatvédelmi jogsértéseket. A jelenleg hatályos törvények egyszerűen nem elég erősek ahhoz, hogy a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság számára lehetővé tegyék a mai bonyolult digitális gazdaságban a magánélet védelmét.
A Microsoft világszerte alkalmazza a GDPR-t és ezenkívül 2017 óta rendelkezésre áll a Privacy Dashboard is, amely minden ügyfél számára lehetővé teszi, hogy betekinthessen a tárolt adatokba és kezelje, valamint kitörölje azokat. A lehetőséget a GDPR hatályba lépése óta 18 millióan használták ki, a hozzáférések több mint egyharmada az USA-ból származott. Az adatok és magánszféra védelmét biztosító erősebb jogok nem csupán a felhasználókat védenék jobban, hanem megkönnyítenék a vállalatok nemzetközi együttműködését is és ezáltal gazdasági előnyöket biztosítanának az amerikai vállalkozásoknak.
Érdekesség, hogy a holland hatóságok Office-használatának vizsgálata során már tavaly novemberben kiderült, hogy a Microsoft megsérti a GDPR-t. A redmondi konszern a Word, az Excel, a Powerpoint és az Outlook segítségével egyaránt gyűjt adatokat, s erről a folyamatról egyáltalán nem tájékoztatja a felhasználókat. A termékek rendszeresen elküldik a telemetriai adatokat a Microsoft egyesült államokbeli szervereire, majd azokat 20-30 fejlesztőcsapat kielemzi. Április óta az Európai Unió adatvédelmi biztosának hivatala is vizsgálja, hogy a tengerentúli óriáscég és az EU közötti szerződések megfelelnek-e a GDPR előírásainak.
Julie Brill alelnök a blogbejegyzésében a tavaly május óta érvényes új európai uniós adatvédelmi rendelet (GDPR) hatályba lépésének évfordulójával kapcsolatban sürgette az USA adatvédelmi törvényeinek szigorítását. Szerinte elsősorban olyan egységes, minden szövetségi államban érvényes megoldásra lenne szükség, amely a GDPR-t követi. A menedzser hozzátette, hogy már számos ország megtette ezt a lépést, például Brazília, Dél-Korea, India, Japán, Kína és Thaiföld.
Brill szorgalmazta az Amerikai Egyesült Államok Kongresszusánál, hogy egy olyan szabályozást dolgozzon ki, amely figyelembe veszi azt, ahogy az emberek a mai technológiákat a mindennapi életük során használják. A kongresszusnak meg kell teremtenie azokat a keretfeltételeket, amelyek a megváltozott körülményekre tekintettel vannak.
A Microsoft alelnöke hangsúlyozta továbbá, hogy erősíteni kellene a magánszféra védelmét biztosító alapvető jogot, amely a felhasználóknak garantálja az adataik ellenőrzését és a társaságokat nagyobb átláthatóságra és felelősségvállalásra kötelezi a személyes adatok felhasználásakor. A szövetségi jognak szigorúbban kellene büntetnie az adatvédelmi jogsértéseket. A jelenleg hatályos törvények egyszerűen nem elég erősek ahhoz, hogy a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság számára lehetővé tegyék a mai bonyolult digitális gazdaságban a magánélet védelmét.
A Microsoft világszerte alkalmazza a GDPR-t és ezenkívül 2017 óta rendelkezésre áll a Privacy Dashboard is, amely minden ügyfél számára lehetővé teszi, hogy betekinthessen a tárolt adatokba és kezelje, valamint kitörölje azokat. A lehetőséget a GDPR hatályba lépése óta 18 millióan használták ki, a hozzáférések több mint egyharmada az USA-ból származott. Az adatok és magánszféra védelmét biztosító erősebb jogok nem csupán a felhasználókat védenék jobban, hanem megkönnyítenék a vállalatok nemzetközi együttműködését is és ezáltal gazdasági előnyöket biztosítanának az amerikai vállalkozásoknak.
Érdekesség, hogy a holland hatóságok Office-használatának vizsgálata során már tavaly novemberben kiderült, hogy a Microsoft megsérti a GDPR-t. A redmondi konszern a Word, az Excel, a Powerpoint és az Outlook segítségével egyaránt gyűjt adatokat, s erről a folyamatról egyáltalán nem tájékoztatja a felhasználókat. A termékek rendszeresen elküldik a telemetriai adatokat a Microsoft egyesült államokbeli szervereire, majd azokat 20-30 fejlesztőcsapat kielemzi. Április óta az Európai Unió adatvédelmi biztosának hivatala is vizsgálja, hogy a tengerentúli óriáscég és az EU közötti szerződések megfelelnek-e a GDPR előírásainak.