Franczy
Creative GeForce2 MX vs. Creative GeForce2 Ultra
Amikor megjelent a Riva TNT2-es grafikus chip, nagy választékban állt (és még mindig áll) a vevők rendelkezésére. Emlékezzünk csak vissza, volt belőle sima Riva TNT2, TNT2 M64, TNT2 Vanta, TNT2 Ultra. Mostanság is ez a széles termék kínálat jellemző az Nvidia grafikus
processzoraira, hiszen a GeForce, GeForce DDR, GeForce 2 GTS chipre épülő kártyák mellett az utóbbi időben megjelentek a GeForce 2 MX és GeForce 2 Ultra kártyák is.
A két újabb grafikus kártya a GeForce termékek piacán a két végletet jelenti. A GeForce 2 Ultra a ma kapható leggyorsabb 3D-s grafikus gyorsító kártya, míg a Geforce 2 MX az Ultra-nak körülbelül a harmadába kerül, így a kisebb pénzű vásárlóknak lehet ideális vétel. Ezek alapján a laikusok azt gondolhatják, hogy a háromszor drágább Ultra chip-re épülő kártyák minden esetben háromszor gyorsabbak is az MX-es termékeknél. Ez azonban nem így van, ezért érdemes összehasonlítani a két kártyát, például, hogy milyen az ár/teljesítmény arányuk. Mivel már több Geforce teszt is olvasható volt az elmúlt hónapokban, így most nem térünk ki a már általánosan ismert jellemzőkre, mint például a T&L, TV-OUT, stb.
Balra a GeForce Ultra, jobbra a GeForce MX látható
A Creative Labs Geforce 2 MX kártyáján 175 MHz-en működik a chip, és 286 MHz-en a memória, melyből 32 MB található a kártyán. Így 350 millió pixel/sec-os, és 20 millió háromszög/sec-os maximális teljesítményre képes. Az MX-es kártya kíválóan tuningolható, a chipet 210 MHz-re, míg a memóriát 360 MHz-re sikerült túlhajtani, minden extra hűtés nélkül. A tuning elég nagy mértékben befolyásolta a kártya sebességét, szinte minden felbontásban és színmélységben gyorsabb lett ettől. Quake 3-ban 32biten, 1024x768-as felbontásban 59.1 fps-t (P3 866MHz) tudott a kártya tuningolva, míg alapbeállításokkal ez az érték mindössze 46.5 fps volt. Ez a sebesség nagyon jó értéknek számít egy 130 dolláros (~40e Ft) kártya esetében.
A Creative Labs Geforce 2 Ultra kártyáján 250 MHz-en működik a chip, a memória pedig 458 MHz-en, így maximális teljesítménye 1 milliárd pixel/sec, valamint 31 millió háromszög/sec. Az Ultra chipet 285 MHz-re sikerült felhúzni, ami elég jó érték, de nem kiemelkedő. A memóriát 500MHz-re sikerült tuningolni, így - mint az várható volt - a túlhajtás eredménye leginkább 32 biten, és magasabb felbontások mellett volt jelentős. A Quake 3 1280 x 1024/32 biten 88.4 fps-t produkált, míg tuning nélkül csak 80.3 fps-t tudott. A kártya ára 399 dollár (120e Ft), amit manapság nagyon kevesen tudnak egy monitorkártyára kiadni.
Mint az sejthető volt, az Ultra összességében jóval nagyobb teljesítményt nyújtott, mint az MX. Q3-ban 800x600-ban, 16 biten mindössze 12%-kal volt gyorsabb az Ultra, míg 1280x1024-ben 32 bites színmélység mellett már 3-szor (!) nagyobb teljesítményt nyújtott (26 és 80fps). Tehát azoknak érdemes az Ulta megvétele mellett dönteniük, akik mindig a legmagasabb felbontásokban és 32 biten szeretnék élvezni a legújabb játékokat.
Az MX-es kártya relatíve jó ára, megfelelő teljesítménye, és kíváló tuningolhatósága révén szerezhet sok vevőt magának.
A két újabb grafikus kártya a GeForce termékek piacán a két végletet jelenti. A GeForce 2 Ultra a ma kapható leggyorsabb 3D-s grafikus gyorsító kártya, míg a Geforce 2 MX az Ultra-nak körülbelül a harmadába kerül, így a kisebb pénzű vásárlóknak lehet ideális vétel. Ezek alapján a laikusok azt gondolhatják, hogy a háromszor drágább Ultra chip-re épülő kártyák minden esetben háromszor gyorsabbak is az MX-es termékeknél. Ez azonban nem így van, ezért érdemes összehasonlítani a két kártyát, például, hogy milyen az ár/teljesítmény arányuk. Mivel már több Geforce teszt is olvasható volt az elmúlt hónapokban, így most nem térünk ki a már általánosan ismert jellemzőkre, mint például a T&L, TV-OUT, stb.
Balra a GeForce Ultra, jobbra a GeForce MX látható
A Creative Labs Geforce 2 MX kártyáján 175 MHz-en működik a chip, és 286 MHz-en a memória, melyből 32 MB található a kártyán. Így 350 millió pixel/sec-os, és 20 millió háromszög/sec-os maximális teljesítményre képes. Az MX-es kártya kíválóan tuningolható, a chipet 210 MHz-re, míg a memóriát 360 MHz-re sikerült túlhajtani, minden extra hűtés nélkül. A tuning elég nagy mértékben befolyásolta a kártya sebességét, szinte minden felbontásban és színmélységben gyorsabb lett ettől. Quake 3-ban 32biten, 1024x768-as felbontásban 59.1 fps-t (P3 866MHz) tudott a kártya tuningolva, míg alapbeállításokkal ez az érték mindössze 46.5 fps volt. Ez a sebesség nagyon jó értéknek számít egy 130 dolláros (~40e Ft) kártya esetében.
A Creative Labs Geforce 2 Ultra kártyáján 250 MHz-en működik a chip, a memória pedig 458 MHz-en, így maximális teljesítménye 1 milliárd pixel/sec, valamint 31 millió háromszög/sec. Az Ultra chipet 285 MHz-re sikerült felhúzni, ami elég jó érték, de nem kiemelkedő. A memóriát 500MHz-re sikerült tuningolni, így - mint az várható volt - a túlhajtás eredménye leginkább 32 biten, és magasabb felbontások mellett volt jelentős. A Quake 3 1280 x 1024/32 biten 88.4 fps-t produkált, míg tuning nélkül csak 80.3 fps-t tudott. A kártya ára 399 dollár (120e Ft), amit manapság nagyon kevesen tudnak egy monitorkártyára kiadni.
Mint az sejthető volt, az Ultra összességében jóval nagyobb teljesítményt nyújtott, mint az MX. Q3-ban 800x600-ban, 16 biten mindössze 12%-kal volt gyorsabb az Ultra, míg 1280x1024-ben 32 bites színmélység mellett már 3-szor (!) nagyobb teljesítményt nyújtott (26 és 80fps). Tehát azoknak érdemes az Ulta megvétele mellett dönteniük, akik mindig a legmagasabb felbontásokban és 32 biten szeretnék élvezni a legújabb játékokat.
Az MX-es kártya relatíve jó ára, megfelelő teljesítménye, és kíváló tuningolhatósága révén szerezhet sok vevőt magának.