Gyurkity Péter
A Google vezet az okos-hangszóróknál
Eközben azonban még több androidos gyártó dobhat piacra hasonló megoldásokat.
A második negyedév lezárultával a piac mindegyik területét közelebbről is szemügyre vették az erre fókuszáló cégek, ebből pedig az okos-hangszórók szegmense sem maradhatott ki. Bár egy korábban közzétett elemzés szerint az Amazon itt még megtartotta első helyét, egy friss összefoglalóban már azt emelik ki, hogy a Google itt is átvette a vezetést.
A Canalys részletes anyagában arról olvashatunk, hogy míg egy évvel korábban az Amazon (nyilván az Echo-hangszórók révén) a globális piac 82 százalékát uralta, addig a most lezárult időszakban a Google már az első helyen végzett, a maga 32 százalékos részesedésével. Az Amazon a második helyre szorult vissza, ők 24,5 százalékos arányt tudtak csak megtartani, míg a harmadik helyezett (érdekes módon) az Alibaba lett, 17,7 százalékkal. A negyedik helyre a szintén kínai Xiaomi futott be 12,2 százalékkal, az összes többi gyártó pedig alig 13,2 százalékot szerzett meg. Jól jelzi a változást, hogy e két utóbbi gyártó egy évvel korábban még nem is volt jelen a piacon. A magyarázat szerint a 30 dollár körüli, belépő szintű modellek segítették a forgalom növekedését, ez pedig folytatódni is fog.
Eközben már egyre-másra érkeznek a hírek arról, hogy hamarosan további androidos gyártók csatlakoznak ehhez a körhöz. A Motorola például az első futamban Kínában mutatná be és dobná piacra saját megoldását, állítólag a Baiduval együttműködve. A Motorola Smart AI természetesen a szóbeli utasítások értelmezéséért és végrehajtásáért lenne felelős, a különálló „Kids” üzemmód pedig automatikus módon lépne életbe, amennyiben gyerekek utasítják valamire az egységet. A hangszóró Cortex-A53 magokra épülne, Bluetooth és WiFi támogatással kiegészülve, egyelőre ismeretlen áron.
Az LG szintén készül saját fejlesztéseinek bemutatására, amelyre az IFA alatt kerítenének sort. Itt hagyományos és okos-hangszórókról is lerántanák a leplet, ez utóbbiak pedig már természetesen a ThinQ márkanévre és a Google digitális asszisztensére épülnének. A cég hatvanadik születésnapját ünnepli, itt igyekeznek majd minden eddiginél jobb minőséget nyújtani, nemcsak a hangzás, de a kényelem terén is.
A második negyedév lezárultával a piac mindegyik területét közelebbről is szemügyre vették az erre fókuszáló cégek, ebből pedig az okos-hangszórók szegmense sem maradhatott ki. Bár egy korábban közzétett elemzés szerint az Amazon itt még megtartotta első helyét, egy friss összefoglalóban már azt emelik ki, hogy a Google itt is átvette a vezetést.
A Canalys részletes anyagában arról olvashatunk, hogy míg egy évvel korábban az Amazon (nyilván az Echo-hangszórók révén) a globális piac 82 százalékát uralta, addig a most lezárult időszakban a Google már az első helyen végzett, a maga 32 százalékos részesedésével. Az Amazon a második helyre szorult vissza, ők 24,5 százalékos arányt tudtak csak megtartani, míg a harmadik helyezett (érdekes módon) az Alibaba lett, 17,7 százalékkal. A negyedik helyre a szintén kínai Xiaomi futott be 12,2 százalékkal, az összes többi gyártó pedig alig 13,2 százalékot szerzett meg. Jól jelzi a változást, hogy e két utóbbi gyártó egy évvel korábban még nem is volt jelen a piacon. A magyarázat szerint a 30 dollár körüli, belépő szintű modellek segítették a forgalom növekedését, ez pedig folytatódni is fog.
Eközben már egyre-másra érkeznek a hírek arról, hogy hamarosan további androidos gyártók csatlakoznak ehhez a körhöz. A Motorola például az első futamban Kínában mutatná be és dobná piacra saját megoldását, állítólag a Baiduval együttműködve. A Motorola Smart AI természetesen a szóbeli utasítások értelmezéséért és végrehajtásáért lenne felelős, a különálló „Kids” üzemmód pedig automatikus módon lépne életbe, amennyiben gyerekek utasítják valamire az egységet. A hangszóró Cortex-A53 magokra épülne, Bluetooth és WiFi támogatással kiegészülve, egyelőre ismeretlen áron.
Az LG szintén készül saját fejlesztéseinek bemutatására, amelyre az IFA alatt kerítenének sort. Itt hagyományos és okos-hangszórókról is lerántanák a leplet, ez utóbbiak pedig már természetesen a ThinQ márkanévre és a Google digitális asszisztensére épülnének. A cég hatvanadik születésnapját ünnepli, itt igyekeznek majd minden eddiginél jobb minőséget nyújtani, nemcsak a hangzás, de a kényelem terén is.