Berta Sándor
Alig használja valaki vásárlásra az Alexát
Az Amazon rendszere nagyon sok otthonba jutott el, de nem mindenütt használják úgy, ahogy a kereskedelmi óriás elképzelte.
A társaság elképzelése ugyanis az volt, hogy ha az Alexát megszokták a lakásaikban az emberek, mert az megkönnyíti dolgaik intézését, akkor majd a vásárlásaikhoz is használni fogják. A hangutasításos vezérlés egyszerűsége elősegítheti az impulzusvásárlások növekedését is, tehát így olyan árucikkeket is megvásárolnak majd, amelyeket eredetileg nem is akartak. Ennek elősegítésére adott az Amazon sok gyártónak hozzáférését az Alexához, de az elképzeléséből eddig nem lett semmi.
Világszerte közel 50 millió olyan táblagép, okostelefon, notebook és okoshangszóró található a lakásokban, amelyeken az Alexa fut, ennek ellenére az idei évben csak a 2 százalékukat használták vásárlásra. Azonban a 2 százalékot kitevő eszközöknek a 90 százalékát csak egyetlen alkalommal használták vásárlásra - erről a The Information írt az óriáscég belső információira hivatkozva.
Az Alexát jelenleg elsősorban információk keresésére, az időjárás-jelentések lekérdezésére, az ébresztőóra beállítására vagy zeneszámok lejátszására alkalmazzák a felhasználók, a vásárlási lehetőséget ugyanis túl bonyolultnak találták, továbbá az nem volt igazán vonzó a számukra. Gyakori probléma, hogy az embereknek konkrétabbá kell tenniük a kereséseiket, a megrendelésekkel kapcsolatos kereséseket le kell állítaniuk és megvizsgálniuk, hogy valóban azt rendelte-e meg az Alexa, amit az illető akart. A spontán vásárlásokra így gyakorlatilag esély sincs. A rendelési folyamat az alkalmazásokban és a honlapokon keresztül sokkal gyorsabban és stresszmentesebben zajlik.
A problémák ellenére a vállalatnak nem kell igazán aggódnia, hiszen az teljesült, hogy egyre több otthonban van jelen az Alexa, amelyhez utána már könnyebb megfelelő vásárlási alkalmazásokat készíteni és azokat elterjeszteni. Emellett lehetőség adódik arra is, hogy meg lehessen vizsgálni az Alexa lehetséges további felhasználási területeit. Egyelőre arra koncentrál a cég, hogy a digitális asszisztense az eddiginél sokkal átfogóbb segítséget nyújtson a felhasználóknak és valós idejű univerzális fordítóvá is válna. Készül egy különleges szállodai változat is, amelynek első partnere a Marriott hotellánc lehet.
A társaság elképzelése ugyanis az volt, hogy ha az Alexát megszokták a lakásaikban az emberek, mert az megkönnyíti dolgaik intézését, akkor majd a vásárlásaikhoz is használni fogják. A hangutasításos vezérlés egyszerűsége elősegítheti az impulzusvásárlások növekedését is, tehát így olyan árucikkeket is megvásárolnak majd, amelyeket eredetileg nem is akartak. Ennek elősegítésére adott az Amazon sok gyártónak hozzáférését az Alexához, de az elképzeléséből eddig nem lett semmi.
Világszerte közel 50 millió olyan táblagép, okostelefon, notebook és okoshangszóró található a lakásokban, amelyeken az Alexa fut, ennek ellenére az idei évben csak a 2 százalékukat használták vásárlásra. Azonban a 2 százalékot kitevő eszközöknek a 90 százalékát csak egyetlen alkalommal használták vásárlásra - erről a The Information írt az óriáscég belső információira hivatkozva.
Az Alexát jelenleg elsősorban információk keresésére, az időjárás-jelentések lekérdezésére, az ébresztőóra beállítására vagy zeneszámok lejátszására alkalmazzák a felhasználók, a vásárlási lehetőséget ugyanis túl bonyolultnak találták, továbbá az nem volt igazán vonzó a számukra. Gyakori probléma, hogy az embereknek konkrétabbá kell tenniük a kereséseiket, a megrendelésekkel kapcsolatos kereséseket le kell állítaniuk és megvizsgálniuk, hogy valóban azt rendelte-e meg az Alexa, amit az illető akart. A spontán vásárlásokra így gyakorlatilag esély sincs. A rendelési folyamat az alkalmazásokban és a honlapokon keresztül sokkal gyorsabban és stresszmentesebben zajlik.
A problémák ellenére a vállalatnak nem kell igazán aggódnia, hiszen az teljesült, hogy egyre több otthonban van jelen az Alexa, amelyhez utána már könnyebb megfelelő vásárlási alkalmazásokat készíteni és azokat elterjeszteni. Emellett lehetőség adódik arra is, hogy meg lehessen vizsgálni az Alexa lehetséges további felhasználási területeit. Egyelőre arra koncentrál a cég, hogy a digitális asszisztense az eddiginél sokkal átfogóbb segítséget nyújtson a felhasználóknak és valós idejű univerzális fordítóvá is válna. Készül egy különleges szállodai változat is, amelynek első partnere a Marriott hotellánc lehet.