MTI

Azonnal szükség lenne a repülőgépek pontos nyomon követésére

A London University professzora szerint azonnal szükség lenne a repülőgépek pontosabb nyomon követésére, különben újabb gép járhat úgy, mint a Malaysia Airlines 370-es járata 2014-ben: eltűnik a radarról, és nehezen, vagy soha nem találják meg.

A Bloomberg hírügynökségnek nyilatkozó David Stuples elmondása szerint a repülőgépek nyomkövető rendszerei ma, a Malayisa Airlines Boeing 777-esének katasztrófája után sem elég pontosak, a percenkénti helyzetjelentést csak 2021-től vezetik be, és akkor is csak az új repülőgépeken. Így 23 500 utasszállítón nem lesznek pontos nyomkövető rendszerek, a technológia bevezetése 2040-2050-ig is elhúzódhat - tette hozzá.

Az ENSZ légügyi szerve, a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) a 2014 márciusi gépeltűnés után 15 perces helyzetjelentést írt elő, de egyelőre ennek is azok a főként ázsia-óceániai légitársaságok felelnek meg (Qantas, Malaysia Airlines, Singapore Airlines), amelyek sokat repülnek tengerek, óceánok felett, ahol nem teljes a radarlefedettség. Számítások szerint a 15 perces helyzetjelentéssel egy esetleges nyomon nem követett lezuhanás során 170 ezer négyzetkilométernyi területet kellene átkutatni, míg a percenkénti jelentéssel ez a terület 748 négyzetkilométerre csökkenthető.

Az ICAO által meghozott szabályok szerint 2021-től olyan rendszert kell a gépekre telepíteni, amely erős turbulencia, vagy más fizikai behatás, a leadott repülési útvonaltól való eltérés esetén automatikusan bekapcsol, és ebben az esetben kézzel nem iktatható ki. A szabályozás ezen része azért bír nagy jelentőséggel, mert a Malaysia Airlines gépében lévő nyomkövetőket kikapcsolták a lezuhanás előtt, ezért sem tudni, hogy hol csapódott a repülő a tengerbe.

Az MH370-es járat 2014. március 8-án tűnt el a radarernyőkről, a Kuala Lumpurból Pekingbe tartó gép letért az eredeti útvonalától, majd a Dél-kínai-tengerbe csapódott, de pontos helyét azóta sem tudni. A tenger a Boeing 777-es néhány darabját ugyan a partra mosta Afrikához közeli szigeteken, de a gép törzsét, az utasokat és az adatrögzítőket azóta sem találják.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • fonak #5
    Az Ocean Infinity nevű cég most vállalta, hogy 90 nap alatt megtalálja a gép roncsait, ha nem sikerül, akkor nem kapnak semmit, ha igen, akkor fizet a maláj kormány. Ezért elképzelhető, hogy ők tudják, vagy legalábbis eléggé biztosra veszik, hogy hol kell keresniük.
  • t_robert #4
    nem is a dél-kínai tengerbe csapódott a gép.
    elindult Peking fele Malajziából repült egy órát majd irányt váltott és elindult az ellenkező irányba újra átrepült Malajzia felett az indiai óceán fele majd mikor elég messze ért a partoktól eltűnt a radarok képernyőjéről. A sima radar a föld görbület miatt csak pár száz kilométerig látja a légi célt. annyit tudni. hogy egy műszer, ami fél óránként küld a gyártónak egy hardver összefoglalót a gép technikai adatairól műholdon keresztül, ami viszont koordináta adatokat nem tartalmaz . így annyit tudni, hogy repülés kezdete utáni 8,5 órás jelentés még megérkezett a 9 órás már nem. vagyis valamikor repülés kezdete utáni 8,5-9 óra közt semmisülhetett meg a gép. de se távolságot se sebességet nem tudnak. annyit tudni, hogy mikor visszafele átrepült malájzia felett akkor attól nyugatra lehet valahol 6,5 -7 órányi repülés távolságban.
    ezért keresgélték pár száz kilométerre északnyugatra ausztrália partjaitól egy 100-150 ezer négyzetkilométeres területen. vagyis nem a dél-kínai tengerben, hanem valahol az indiai óceánban van a lezuhant gép csak nem tudni hol a számba jöhető sok millió négyzetkilométeres területen. nem véletlenül nem találják. Ráadásul arra kietlen az óceán több ezer kilométerekre van egy magányos sziget. a víz meg 4-6000 méter mély. jó eséllyel soha nem találják meg a roncsot.
  • Agyturbinikusz #3
    Te tudsz valami ertelmes indokot? Mert nekem egy sem jut eszembe sajnos.... :(
  • barret #2
    Az azért kell,hogy a pilóta stikában el tudjon ugrani a barátnőjéhez :D
    Ingyér" van a kerozin.
  • Agyturbinikusz #1
    Ki volt az a zseni aki kikapcsolo gombot rakott a nyomkovetore?
    Szeretnem a tervezoi IG-noble dijjal jutalmazni, egyszeruen eddig felulmulhatatlan az emberiseg szamara nyujtott teljesitmenye...