SG.hu

A digitális ügyintézés megváltoztatja a bankfiókok szerepét

"Az elmúlt időszakban stabilizálódott a bankfiók látogatások száma, ami azt mutatja, hogy a fiókok nem vesztik el létjogosultságukat a digitális ügyintézés elterjedésével, csak változik a szerepük" - mondta Harmati László az Erste Bank lakossági területért felelős vezérigazgató-helyettese Budapesten, a pénzintézet újbudai bankfiókjában tartott sajtótájékoztatón.

A hitelfolyósítás újbóli felfutása, az összetettebb megtakarítási, befektetési, vagyonkezelési szolgáltatások népszerűségének növekedése felértékeli a személyes kapcsolattartást, tanácsadást. Ehhez igazodik az Erste új fiókmodellje és most megnyíló új fiókja - mutatott rá Harmati László. Elmondása szerint a jövő bankfiókjában eltűnnek a papírok és a pultsorok, a bank nyitott térré válik, az ügyintézés felgyorsul és csökken az adminisztrációra fordított idő. A folyamathoz igazodva az Erste Bank már a jövő év második negyedévétől papírmentes számlanyitást tesz lehetővé minden fiókjában - jelezte.

Néhány éve az Erste ügyfelei még évente 4,2 millió alkalommal mentek el valamelyik fiókba, ez a szám jelenleg 3,5 millió. A csökkenés oka a digitális bankolás elterjedése, a pénzintézet ügyfeleinek több mint ötven százaléka már a digitális csatornát használ. Az ügyfelek 51 százalékának elsődleges bankja az Erste, közülük már több mint 90 százalék használja aktívan a digitális szolgáltatásokat. A netbank szolgáltatásait igénybe vevők száma két év alatt két és fél szeresére nőtt, az elmúlt egy évben pedig 50 százalékkal emelkedett a netbank ügyfélforgalma.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!