SG.hu
Virtuális pénzzel tanítják a pénzügyi rendszert egy csepeli iskolában
Elektronikus platformra helyezik a csepeli Burattino Általános Iskolában alkalmazott, virtuális pénzként működő pontrendszert, hogy a diákok jobban megismerhessék a pénzügyi rendszer működését. A gyerekek pontjaikat ezentúl betéti számlán helyezhetik el, ami kamatozik, sőt hitelt is föl lehet venni rá. Ha a program beválik, a KPMG más iskolák számára is elérhetővé teszi a rendszert.
A KPMG – idén először – pályázatot hirdetett általános és középiskolák számára a gyermekek pénzügyi tudatosságát segítő képzési projektek pénzügyi és szakmai támogatására. A beérkező 64 pályamunka közül egy öttagú független zsűri a KPMG vezetőivel a csepeli Burattino Alapítvány iskolaprojektjét választotta ki támogatásra. A gyerekek ebben a modellben a közösségi tevékenységért és a leghétköznapibb jótettekért is jutalompontokat kapnak, amiket aztán az iskolai boltban levásárolhatnak, illetve összedobva közös programokra költhetnek. „Kiemelt helyen szerepel a diákok pontszerzési lehetőségei közt a kulturális programokon való részvétel, a hangszertanulás, sportolás, olvasás, közösségi munka. Fontos, hogy a boltban minőségi élelmiszereket és a szülőknek szóló ajándékokat, otthon használatos tárgyakat vásárolhatnak eleve kedvező áron” – mondja Keszthelyi István, a Burattino Egyesület elnöke.
A Burattino egy magánintézmény, amelyben általános és középiskola, szakképzés és gyermekotthon integráltan működik azzal a céllal, hogy komplex módon segítse a hátrányos helyzetű – többségében roma származású – gyermekeket és családokat. A Burattino iskolájába járó hátrányos helyzetű gyerekek számára a pénz gyakran egyet jelent az azonnal megvásárolható javakkal: édességgel, üdítővel, vagyis mindennel, ami a család nehéz helyzetében általában hiányzik otthonról. A gyerekek és a családok éppen ezért, ha hozzá is jutnak, hamar kifutnak a pénzből. Ezen a mentalitáson akart változtatni az iskola, amikor két éve bevezette az intézményben a virtuális pénzként működő pontrendszert.
A KPMG 9 millió forintos támogatásával, valamint szakmai és informatikai segítségével az eddigi papirosalapú rendszert most egy elektronikus platformra terelik át, a virtuális pénzt pedig piaci alapokra helyezik, így a virtuális iskolapénz jövőre már elektronikus platformon, betéttel, hitellel, kamattal is operálhat. Az elképzelések szerint a rendszer a piaci ármozgásokat is modellezi majd, amennyiben bizonyos termékek ára az iskolai boltban a kereslet-kínálat szabályai szerint változik. Robert Stöllinger, a KPMG vezérigazgatója az eredményhirdetésen elmondta: „A pénzügyi kultúra fejlesztése közös gazdasági és társadalmi érdek, ezért a KPMG jövőre egy felméréssel teszteli majd a tanulók pénzügyi ismereteinek változását, és ha a projekt sikeresnek bizonyul, más iskolák számára is elérhetővé teszi azt.
Keszthelyi István, a Burattino Egyesület elnöke úgy vélte, hogy a pénzügyi ismeretek megismertetése, elmélyítése mellett a játék igen fontos eszköz a gyermekek motiválásában. Segítségével az iskola barátságosan, a diákok számára is érdekes, izgalmas formában tudja kommunikálni a pedagógiai programban prioritásként szereplő értékeket.
A KPMG – idén először – pályázatot hirdetett általános és középiskolák számára a gyermekek pénzügyi tudatosságát segítő képzési projektek pénzügyi és szakmai támogatására. A beérkező 64 pályamunka közül egy öttagú független zsűri a KPMG vezetőivel a csepeli Burattino Alapítvány iskolaprojektjét választotta ki támogatásra. A gyerekek ebben a modellben a közösségi tevékenységért és a leghétköznapibb jótettekért is jutalompontokat kapnak, amiket aztán az iskolai boltban levásárolhatnak, illetve összedobva közös programokra költhetnek. „Kiemelt helyen szerepel a diákok pontszerzési lehetőségei közt a kulturális programokon való részvétel, a hangszertanulás, sportolás, olvasás, közösségi munka. Fontos, hogy a boltban minőségi élelmiszereket és a szülőknek szóló ajándékokat, otthon használatos tárgyakat vásárolhatnak eleve kedvező áron” – mondja Keszthelyi István, a Burattino Egyesület elnöke.
A Burattino egy magánintézmény, amelyben általános és középiskola, szakképzés és gyermekotthon integráltan működik azzal a céllal, hogy komplex módon segítse a hátrányos helyzetű – többségében roma származású – gyermekeket és családokat. A Burattino iskolájába járó hátrányos helyzetű gyerekek számára a pénz gyakran egyet jelent az azonnal megvásárolható javakkal: édességgel, üdítővel, vagyis mindennel, ami a család nehéz helyzetében általában hiányzik otthonról. A gyerekek és a családok éppen ezért, ha hozzá is jutnak, hamar kifutnak a pénzből. Ezen a mentalitáson akart változtatni az iskola, amikor két éve bevezette az intézményben a virtuális pénzként működő pontrendszert.
A KPMG 9 millió forintos támogatásával, valamint szakmai és informatikai segítségével az eddigi papirosalapú rendszert most egy elektronikus platformra terelik át, a virtuális pénzt pedig piaci alapokra helyezik, így a virtuális iskolapénz jövőre már elektronikus platformon, betéttel, hitellel, kamattal is operálhat. Az elképzelések szerint a rendszer a piaci ármozgásokat is modellezi majd, amennyiben bizonyos termékek ára az iskolai boltban a kereslet-kínálat szabályai szerint változik. Robert Stöllinger, a KPMG vezérigazgatója az eredményhirdetésen elmondta: „A pénzügyi kultúra fejlesztése közös gazdasági és társadalmi érdek, ezért a KPMG jövőre egy felméréssel teszteli majd a tanulók pénzügyi ismereteinek változását, és ha a projekt sikeresnek bizonyul, más iskolák számára is elérhetővé teszi azt.
Keszthelyi István, a Burattino Egyesület elnöke úgy vélte, hogy a pénzügyi ismeretek megismertetése, elmélyítése mellett a játék igen fontos eszköz a gyermekek motiválásában. Segítségével az iskola barátságosan, a diákok számára is érdekes, izgalmas formában tudja kommunikálni a pedagógiai programban prioritásként szereplő értékeket.