Gyurkity Péter
100 millió okostelefont szállítana le a Xiaomi
A kínai gyártó valódi feltámadást tervez, az értékesítési láncra és a fejlesztésekre alapozva.
Nemrég számoltunk be arról, hogy a Xiaomi a saját üzletlánc kialakításával, valamint a komolyabb európai megjelenéssel igyekszik megújulni, erre pedig az első adatok alapján van is esélyük. Most közölték, hogy jövőre már kereken 100 millió készüléket szállítanának le, ami valóban újjászületést jelentene.
A cég alapítója most elmondta, hogy a második negyedévben már 23 millió okostelefonon adtak túl, az első félév során pedig az indiai piacon 328 százalékos növekedést értek el, ami megalapozhatja az ottani további jó szereplést. Az online és hagyományos értékesítési csatornákat is fejlesztik, ehhez pedig az export erőltetése társul, ahogy igyekeznek Kínán kívül is komolyabb szeletet kiharapni a piacból. A Surge 1 révén bemutatták első, immár házon belül fejlesztett chipjüket, ezt pedig a kameramodulok, a kijelzőpanelek, valamint az akkumulátorok terén elért további fejlesztések egészítették ki, a tavalyi évben több mint 7 ezer alkalommal nyújtva be új szabadalom iránti kérelmet – ezekből csaknem 2900 esetben kaptak kedvező választ.
Az okosotthon-eszközökön sokkal több a nyereség, mint az okostelefonokon
Az értékesítési erőfeszítéseket jelzi, hogy a meglévő és új partnerekkel való szorosabb együttműködés mellett az úgynevezett „Mi House” üzletek megnyitásával is igyekeznek egy jóval szélesebb felhasználói tábort elérni, ezen üzletekből pedig immár 140 áll a potenciális vásárlók rendelkezésére. Néhány országban (így például Mianmarban és Fehéroroszországban) már az első helyen állnak, az indonéz és ukrán piacon pedig a harmadik helyre verekedték fel magukat – ezen nyilván tovább javít majd a kelet-európai hivatalos megjelenés. A harmadik negyedben már 28 millió telefon szállíthatnak le, ami jelezné, hogy a 2018-as tervek stabil lábakon állnak.
Ehhez persze a többi kínai gyártónak is lesz néhány szava, közülük különösen a Huawei jelenthet kemény diót, amely több országban komoly pozíciókkal rendelkezik.
Nemrég számoltunk be arról, hogy a Xiaomi a saját üzletlánc kialakításával, valamint a komolyabb európai megjelenéssel igyekszik megújulni, erre pedig az első adatok alapján van is esélyük. Most közölték, hogy jövőre már kereken 100 millió készüléket szállítanának le, ami valóban újjászületést jelentene.
A cég alapítója most elmondta, hogy a második negyedévben már 23 millió okostelefonon adtak túl, az első félév során pedig az indiai piacon 328 százalékos növekedést értek el, ami megalapozhatja az ottani további jó szereplést. Az online és hagyományos értékesítési csatornákat is fejlesztik, ehhez pedig az export erőltetése társul, ahogy igyekeznek Kínán kívül is komolyabb szeletet kiharapni a piacból. A Surge 1 révén bemutatták első, immár házon belül fejlesztett chipjüket, ezt pedig a kameramodulok, a kijelzőpanelek, valamint az akkumulátorok terén elért további fejlesztések egészítették ki, a tavalyi évben több mint 7 ezer alkalommal nyújtva be új szabadalom iránti kérelmet – ezekből csaknem 2900 esetben kaptak kedvező választ.
Az okosotthon-eszközökön sokkal több a nyereség, mint az okostelefonokon
Az értékesítési erőfeszítéseket jelzi, hogy a meglévő és új partnerekkel való szorosabb együttműködés mellett az úgynevezett „Mi House” üzletek megnyitásával is igyekeznek egy jóval szélesebb felhasználói tábort elérni, ezen üzletekből pedig immár 140 áll a potenciális vásárlók rendelkezésére. Néhány országban (így például Mianmarban és Fehéroroszországban) már az első helyen állnak, az indonéz és ukrán piacon pedig a harmadik helyre verekedték fel magukat – ezen nyilván tovább javít majd a kelet-európai hivatalos megjelenés. A harmadik negyedben már 28 millió telefon szállíthatnak le, ami jelezné, hogy a 2018-as tervek stabil lábakon állnak.
Ehhez persze a többi kínai gyártónak is lesz néhány szava, közülük különösen a Huawei jelenthet kemény diót, amely több országban komoly pozíciókkal rendelkezik.