SG.hu
Visszatér Magyarországra a Motorola
A márkanév túl erős ahhoz, hogy azt hanyagolja a Lenovo, minden phablet méret alatti telefont így dobnak ezentúl piacra.
Budapesten is bemutatta a Lenovo a februári mobil világkiállításon megjelent Motorola Moto G5-öt és G5 Plust. Vladislav Ivanov, a Lenovo délkelet-európai régiójának mobil-üzletág vezetője elmondta, hogy az idei évtől az összes, a cégcsoport által forgalmazott okostelefon Motorola márkanév alatt kerül majd forgalomba. A kínai cég két éve vásárolta fel a Motorola Mobilityt, és eddig gyakorlatilag házon belüli konkurensként működtek, mivel közben párhuzamosan Lenovo név alatt is kiadtak termékeket.
A terv az volt, hogy az Egyesült Államokban a Motorola, míg Kínában a Lenovo brand erősségeire építenek, de ez végül csak hatalmas veszteséget és látványos piacvesztést eredményezett. Erre válaszul most "mindent vagy semmit döntés" született, és inkább a Hello Moto szlogen és a Moto megjelölés használata mellett határoztak, és a fejlesztés is átkerül Kínából Chicagóba. Ez szigorúan a mobiltelefon üzletágra vonatkozik, a tableteknél marad a Lenovo brand.
A C, az E, a G és a Z családhoz csatlakozik majd az X is. "Öt családból fog állni a végleges portfólió, mindegyikben két elemmel, egy gyengébb és egy erősebb variációval. Az erősebb az vagy nagyobb kijelzőt, vagy nagyobb akkumulátort vagy a kettőt együtt jelenti. Megújult a márkaidentitás, a korábbiaktól eltérően teljesen egységesek lesznek a telefonok. Végre nem csak fekete és fehér készülékek lesznek, hanem az arany, a piros és a kék szín is megjelenik." - mondta a hazai értékesíti menedzser, Kerepesi Ferenc.
"A Moto G család tehát két termékből áll, és ez az egyik legsikeresebb szériája a Motorolának, az öt generációból nagyságrendileg 50 millió darabot adtunk el. Azokat az embereket célozzuk vele, akik hajlandók egy picit több pénzt adni egy telefonért, igényesek és követik a mai trendeket. Fém házas készülék Full HD kijelzővel, olyan 12 megapixeles kamerával, mely ebben a kategóriában szerintem kiemelkedő. A 3000 mAh-es akkumulátor másfél napi használatra elég, de 15 perces turbótöltés hat órányi működést képes biztosítani." - mondta. Kiemelte a gesztusvezérlést, mint például a készüléket kétszer meglóbálva az bekapcsolja a kamerát, még egyszer meglóbálva átvált szelfi módra vagy az asztalon lefordítással elnémítja magát. "Ezek nem Android, hanem Motorola képességek, nincs még egy olyan készülék a piacon, amelyben egyszerre az összes megtalálható."
A felső kategóriában a kizárólag a Z család tagjaival használható moduloktól várják a sikert. Ezekből eddig három millió kelt el, a mágnessel rögzíthető, igen borsos árú kiegészítők (fényképezőgép, akkumulátor, projektor stb.) több generáción át kompatibilisek lesznek, és negyedévente négyet terveznek piacra dobni belőlük.
A Moto G5 ajánlott ára 70 ezer, míg a nagyobb testvéré 100 ezer forint, a szolgáltatók közül kezdetben a Magyar Telekomnál lesznek kaphatók. A cél itthon a gyártók között a harmadik hely elérése (a Samsung, Apple, Huawei trió megszorítása), amihez - mivel a hazai piacon a telefonok háromnegyede a mobilcégeknél kel el - elengedhetetlen, hogy a többi szolgáltató is forgalmazni kezdje készülékeiket.
Budapesten is bemutatta a Lenovo a februári mobil világkiállításon megjelent Motorola Moto G5-öt és G5 Plust. Vladislav Ivanov, a Lenovo délkelet-európai régiójának mobil-üzletág vezetője elmondta, hogy az idei évtől az összes, a cégcsoport által forgalmazott okostelefon Motorola márkanév alatt kerül majd forgalomba. A kínai cég két éve vásárolta fel a Motorola Mobilityt, és eddig gyakorlatilag házon belüli konkurensként működtek, mivel közben párhuzamosan Lenovo név alatt is kiadtak termékeket.
A terv az volt, hogy az Egyesült Államokban a Motorola, míg Kínában a Lenovo brand erősségeire építenek, de ez végül csak hatalmas veszteséget és látványos piacvesztést eredményezett. Erre válaszul most "mindent vagy semmit döntés" született, és inkább a Hello Moto szlogen és a Moto megjelölés használata mellett határoztak, és a fejlesztés is átkerül Kínából Chicagóba. Ez szigorúan a mobiltelefon üzletágra vonatkozik, a tableteknél marad a Lenovo brand.
A C, az E, a G és a Z családhoz csatlakozik majd az X is. "Öt családból fog állni a végleges portfólió, mindegyikben két elemmel, egy gyengébb és egy erősebb variációval. Az erősebb az vagy nagyobb kijelzőt, vagy nagyobb akkumulátort vagy a kettőt együtt jelenti. Megújult a márkaidentitás, a korábbiaktól eltérően teljesen egységesek lesznek a telefonok. Végre nem csak fekete és fehér készülékek lesznek, hanem az arany, a piros és a kék szín is megjelenik." - mondta a hazai értékesíti menedzser, Kerepesi Ferenc.
"A Moto G család tehát két termékből áll, és ez az egyik legsikeresebb szériája a Motorolának, az öt generációból nagyságrendileg 50 millió darabot adtunk el. Azokat az embereket célozzuk vele, akik hajlandók egy picit több pénzt adni egy telefonért, igényesek és követik a mai trendeket. Fém házas készülék Full HD kijelzővel, olyan 12 megapixeles kamerával, mely ebben a kategóriában szerintem kiemelkedő. A 3000 mAh-es akkumulátor másfél napi használatra elég, de 15 perces turbótöltés hat órányi működést képes biztosítani." - mondta. Kiemelte a gesztusvezérlést, mint például a készüléket kétszer meglóbálva az bekapcsolja a kamerát, még egyszer meglóbálva átvált szelfi módra vagy az asztalon lefordítással elnémítja magát. "Ezek nem Android, hanem Motorola képességek, nincs még egy olyan készülék a piacon, amelyben egyszerre az összes megtalálható."
A felső kategóriában a kizárólag a Z család tagjaival használható moduloktól várják a sikert. Ezekből eddig három millió kelt el, a mágnessel rögzíthető, igen borsos árú kiegészítők (fényképezőgép, akkumulátor, projektor stb.) több generáción át kompatibilisek lesznek, és negyedévente négyet terveznek piacra dobni belőlük.
A Moto G5 ajánlott ára 70 ezer, míg a nagyobb testvéré 100 ezer forint, a szolgáltatók közül kezdetben a Magyar Telekomnál lesznek kaphatók. A cél itthon a gyártók között a harmadik hely elérése (a Samsung, Apple, Huawei trió megszorítása), amihez - mivel a hazai piacon a telefonok háromnegyede a mobilcégeknél kel el - elengedhetetlen, hogy a többi szolgáltató is forgalmazni kezdje készülékeiket.