Berta Sándor

Az Amazon vezeti a digitális asszisztensek piacát

Az Echoé a piac kétharmada, egynegyed a Google Home szelete, a többieké a maradék. Legalább nincs baj a szabványokkal.

Az angolszász területen egyre jobban elterjednek ezek a megoldások és a piacuk is folyamatosan nő. Az eMarketer felmérése szerint az Amerikai Egyesült Államokban az Amazon Echo 70,6 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik. A második helyen lévő Google Home esetében ez az arány 23,8 százalék, míg az összes többi digitális asszisztens piaci részesedése 5,6 százalék. A Google Home alacsony piaci részesedése elsősorban annak köszönhető, hogy a megoldás jelenleg kizárólag az Amerikai Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában érhető el. Éppen ezért - belátható időn belül - a lemaradását is csak nehezen hozhatja be, de a késői megjelenés miatt még biztosan javítani fog a részesedésén.

Az Amazon és a Google mögött olyan cégek találhatók, mint a Lenovo, az LG, a Harman Kardon és a Mattel. Ezek piaci részesedése ugyanakkor nem számottevő. Sok cég inkább a meglévő szabványokat támogatja ahelyett, hogy saját módszereket fejlesztene ki. Ennek kétségkívül van egy olyan előnye, hogy a piac nem töredezik szét.

Tavaly csak az USA-ban több mint 45 millióan vették igénybe az Amazon, a Google és a többi vállalat szolgáltatásait, közülük 35,6 millióan legalább havonta egy alkalommal tettek így. Az olyan virtuális asszisztensek esetében, mint a Siri és a Cortana a felhasználók száma az idén 60,5 millióra nőhet. Ez az amerikai okostelefon-használók 27,5 százaléka és a helyi polgárok egyötöde.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!