Gyurkity Péter
Xiaomi: késik a nyugati megjelenés
Sajnálják, de az USA és az EU még mindig nem elérhető számukra.
Az évtized elején berobbanó, gyorsan felfutó, majd pedig az utóbbi időszakban némileg lendületet vesztő kínai gyártó a jelek szerint továbbra sem próbálkozik ,meg komolyan az amerikai és az európai terjesztéssel, amit ők mélységesen sajnálnak. Egyelőre a meglévő piacokra koncentrálnak.
A cég a napokban mutatta be új zászlóshajóját, amely az Mi 6 néven rajtolt el. Közvetlenül ezt követően ült le egy hosszabb beszélgetésre a cég globális törekvésekért felelős alelnöke, aki a nemrég távozó Hugo Barra feladatait vette át. Ezen beszélgetésből kiderült, hogy jelen pillanatban a meglévő mintegy 30 piacra fókuszálnak, vagyis a közeljövőben nem várható, hogy az USA-ban, vagy akár az EU-ban is hivatalos úton forgalmazzák saját okostelefonjaikat, tehát itt továbbra is a külsős partnerekre és harmadik felekre kell támaszkodnunk, amelyek nyilván a legtöbb esetben nem bizonyulnak ideális megoldásnak, részben az árak, részben pedig a kínálat miatt.
A cégvezető elmondta, hogy az Mi 6 szintén nem jelenik meg Európában, a hivatalos forgalmazás megindulásáról pedig nem tudott (vagy nem akart) nyilatkozni. Érdemes ehhez hozzátenni, hogy a cég már 2015-ben elrajtoltatta saját online boltját, amely kifejezetten az amerikai és európai terjesztésre szakosodott, akkor azonban kizárólag kiegészítők bukkantak fel a katalógusban, a helyzet pedig azóta sem változott, a telefonokat hiába vártuk. Természetesen továbbra is alternatívaként jelenik itt meg a független példányok közvetlen árusítása (ahogy arra a Huawei, a Honor, vagy éppen a OnePlus esetében is van példa), a cég azonban nem akarja elásni magát a szolgáltatók előtt.
Nagyrészt tehát ennek köszönhető a késlekedés, bár az egyéb régiókban nincs okuk a panaszra, hiszen Indiában a tavalyi év utolsó negyedében a második, Ukrajnában és Indonéziában pedig a harmadik helyen végeztek.
Az évtized elején berobbanó, gyorsan felfutó, majd pedig az utóbbi időszakban némileg lendületet vesztő kínai gyártó a jelek szerint továbbra sem próbálkozik ,meg komolyan az amerikai és az európai terjesztéssel, amit ők mélységesen sajnálnak. Egyelőre a meglévő piacokra koncentrálnak.
A cég a napokban mutatta be új zászlóshajóját, amely az Mi 6 néven rajtolt el. Közvetlenül ezt követően ült le egy hosszabb beszélgetésre a cég globális törekvésekért felelős alelnöke, aki a nemrég távozó Hugo Barra feladatait vette át. Ezen beszélgetésből kiderült, hogy jelen pillanatban a meglévő mintegy 30 piacra fókuszálnak, vagyis a közeljövőben nem várható, hogy az USA-ban, vagy akár az EU-ban is hivatalos úton forgalmazzák saját okostelefonjaikat, tehát itt továbbra is a külsős partnerekre és harmadik felekre kell támaszkodnunk, amelyek nyilván a legtöbb esetben nem bizonyulnak ideális megoldásnak, részben az árak, részben pedig a kínálat miatt.
A cégvezető elmondta, hogy az Mi 6 szintén nem jelenik meg Európában, a hivatalos forgalmazás megindulásáról pedig nem tudott (vagy nem akart) nyilatkozni. Érdemes ehhez hozzátenni, hogy a cég már 2015-ben elrajtoltatta saját online boltját, amely kifejezetten az amerikai és európai terjesztésre szakosodott, akkor azonban kizárólag kiegészítők bukkantak fel a katalógusban, a helyzet pedig azóta sem változott, a telefonokat hiába vártuk. Természetesen továbbra is alternatívaként jelenik itt meg a független példányok közvetlen árusítása (ahogy arra a Huawei, a Honor, vagy éppen a OnePlus esetében is van példa), a cég azonban nem akarja elásni magát a szolgáltatók előtt.
Nagyrészt tehát ennek köszönhető a késlekedés, bár az egyéb régiókban nincs okuk a panaszra, hiszen Indiában a tavalyi év utolsó negyedében a második, Ukrajnában és Indonéziában pedig a harmadik helyen végeztek.