SG.hu

Ismét automatikusan kinyílnak a metróajtók

A fogyatékkal élőket képviselő érdekvédelmi szervezetek véleményeit, illetve az utasok visszajelzéseit figyelembe véve a BKK március 15-étől visszaállítja az M2-es és az M4-es metró vonalán az állomásra érkező szerelvények ajtóinak automatikus nyitását, tehát a ki- és beszálláskor az utasoknak ezentúl nem kell megnyomniuk az ajtónyitó gombot leszálláskor.

2015. október közepétől a BKK bevezette az M2-es és az M4-es metróvonalain a szelektív, vagy más néven egyedi ajtónyitási rendet annak érdekében, hogy az ajtók elhasználódása jelentősen csökkenthető, a járművek légkondicionálásának hatékonysága pedig javítható legyen. Azonban a rendszer bevezetése óta a fogyatékkal élőket képviselő érdekvédelmi szervezetektől és az utasok egy részétől is olyan jelzések érkeztek a BKK-hoz, amelyek megvizsgálását és kiértékelését követően a cég úgy döntött, hogy visszaállítja a korábbi automatikus ajtónyitás rendjét. Így mostantól az M2-es és az M4-es metróvonalon közlekedő Alstom-szerelvények ajtói egyszerre nyílnak és záródnak.

E két metróvonalon az ajtók záródását jelző hang- és fényjelzés kezdetén az ajtónyitó gombok inaktívvá válnak, a gombokon látható zöld fény kialszik. Fontos, hogy a jelzés után 5 másodperccel az ajtók automatikusan becsukódnak, tehát ekkor a járművekre már nem szabad sem be-, sem róluk kiszállni. Az ajtók odazárás elleni védelemmel vannak ellátva. Amennyiben érzékelik, hogy az ajtószárnyak közé akadály (személy vagy tárgy) kerül, annak az ajtónak a zárási folyamata megszakad, majd lassan folytatódik.

A BKK minden érintett bevonásával tovább vizsgálja azokat a fejlesztési lehetőségeket, technológiai megoldásokat, amelyek lehetővé tennék, hogy az egyedi ajtónyitási rend az utasok minden csoportja részére megfelelően kezelhető legyen.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #5
    Az volt a gond, hogy a francia metrokon nincs leszallasjelzo, tehat megallas es a biztonsagi reteszelesi ido lejarta utan lehet csak megnyomni a gombot. Ha hamarabb nyomjak, akkor nem jegyzi meg. Raadasul ha az ember rajta tartja az ujjat az aktivalodaskor, akkor se nyit, csak ha elobb elveszi es ujra megnyomja. Persze kesztyuben sem mukodik es ruhan at konyekkel sem, mert a szenzor kapacitiv. Az ilyen mikor es hogyan kell megnyomni nagyban lassitja az utascseret, mivel meg az ajto elott allok reakcioideje is hozzajon, raadasul ha belulrol nem nyitjak ki idoben, akkor jellemzoen a felszallni szandekozok kozzul odaall valaki es kivulrol nyitja, majd mindenki megprobal felszallni. Ez utobbi a combinokon is elofordul, mivel ott ugyan van leszallasjelzes, de nagyon hosszu a megallas utani reteszelesi ido.

    A BKV osszes tobbi jarmuve tartalmaz leszallasjelzot, azaz ha megallas elott megnyomjuk, akkor megallas utan automatikusan nyit az ajto. Nehany jarmuvon erre kulon gomb van, pl. az uj caf villamosokon, ahol megallas elott a leszallasjelzokkel lehet jelezni, mig megallas utan az ajton levo gombok nyitnak ha nem volt elore jelzett leszallo. Valami ilyet kellene a metron is telepiteni, akar az ajtogombokat atalakitva leszallasjelzove, akar uj, lehetoleg mechanikus gombokat felrakva az ajtok koruli kapaszkodokra.

    Addig is marad az automatikus ajtonyitas ami egyebkent a 2-es vonalon szombaton meg nem ment, de a 4-esen (ami 100% fold alatt megy) mar igen. Utobbin a tajekoztato cimkeket is levettek az ajtokrol, tehat valoszinuleg egyelore igy marad.
  • arty #4
    Azokat meg hagyni kell éhen hallni az állomáson, ahonnan ezekszerint nem jutnak ki/el .... ;)
  • cylontoaster #3
    Hát én elég sokat láttam, akiknek nem sikerült rájönni, hogyan és mikor kell a gombot megnyomni.
    Papírja persze egyiknek sincs az állapotáról.
  • fonak #2
    Elég nevetséges tényleg.
  • arty #1
    azok a fogyatékosok, akik nem tudják az ajtókat kezelni, gyakran utaznak egyedül, amikor ráadásul körülöttök/mellettük éppen senki más nem száll ki/be?

    KOMOLYAN?!