Berta Sándor

A Watson válthat ki 34 japán szakembert

Egy japán biztosítási cég úgy döntött, hogy az IBM rendszerével váltja ki a munkatársai egy részét.

A The Mainichi japán híroldal arról írt, hogy a Fukoku Mutual Life Insurance Co. ebben a hónapban 34 alkalmazottat válthat ki a Watsonnal. A telepítés költségei 200 millió jent tesznek ki, míg a karbantartás éves költsége több mint 15 millió jen lesz évente. A lépéssel a társaság több mint 140 millió jent takaríthat meg évente a fizetéseken, ezáltal a beruházás két éven belül kifizetődhet. A vállalat 30 százalékkal növelheti a termelékenységét.

Az IBM Watson Explorer rendszere olyan "kognitív technológiával bír, amely az emberhez hasonlóan képes gondolkodni, lehetővé teszi az összes adat - köztük szövegek, képek, audio- és videofelvételek - elemzését és értelmezését". A technológia képes lesz elolvasni több tízezer orvosi jelentést és kórházi tartózkodások időtartamának tényezőit ahhoz, hogy a biztosítottaknak járó kifizetések kiszámítsa - olvasható a Mainicsi Simbun japán napilapban.

A Fukoku Mutual már most is alkalmazza a Watsont az ügyfelek telefonbeszélgetéseinek elemzésére. A számítógép azt figyeli a folyamat során, hogy a szöveggé átalakított hívások inkább pozitív vagy negatív hangvételűek, mostantól azonban a Watsont a kártérítési igények kiértékelésére is használják majd. E munka keretében a mesterséges intelligencia a kórházakból és más forrásokból származó adatokat fogja ellenőrizni. Egy beteg kórelőzményei és az alkalmazott terápiák, kezelések ugyanis komoly szerepet játszanak egy-egy ügyben. Ugyanakkor a rendszer nem fog döntéseket hozni, ez továbbra is az alkalmazottak feladata lesz. A Watson viszont felgyorsíthatja a különböző adatfeldolgozási folyamatokat. A jelenlegi pénzügyi évben eddig 132 ezer kifizetést jegyzett a cég.

A The Mainichi rámutatott, hogy az IBM megoldását további három biztosítási cég alkalmazza. A Dai-ichi Life Insurance Co. a fizetési értékelések feldolgozására és az emberek munkájának ellenőrzésére használja a szuperszámítógépet, de nem tervez elbocsátásokat. A Japan Post Insurance Co. szintén tervezi egy készülék telepítését, a tesztek márciusban kezdődhetnek el, míg a Nippon Life Insurance Co. a napokban kezdte el a Watsont elemzési célokra alkalmazni.

Japán a mesterséges intelligencia használatának fő kísérleti terepévé válhat csökkenő és idősödő lakossága és a robottechnológia bátor alkalmazása miatt. A Nomura kutatóintézet egy 2015-ös jelentése szerint a szigetországban az állások mintegy felét robotok fogják betölteni 2035-re. A mesterséges intelligencia szerepet játszhat az ázsiai ország politikájában is, mivel a jövő hónaptól a gazdasági, kereskedelmi és ipari minisztériumban is bevezetnek próbaképpen egy AI-rendszert, amely segíteni fogja a közalkalmazottakat abban, hogy válaszokat vázoljanak fel a minisztereknek kormány- és parlamenti üléseken. Azt remélik a rendszer alkalmazásától, hogy csökkenteni fogja a hosszú időszakokat a miniszterek írásbeli válaszainak előkészítésére. Ha sikeres lesz a kísérlet, akkor más kormányhivatalokban is bevezetik a Jiji hírügynökség szerint.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!