Gyurkity Péter
Csak az Android tudott növekedni
A szoftver a piac már csaknem 90 százalékát uralja, a többiek visszaestek.
A Strategy Analytics a napokban tette közzé a harmadik negyedévre vonatkozó számait, amelyek az okostelefonok szegmensének globális eredményeit mutatják meg nekünk. Ebből kiderül, hogy egyedül az Google operációs rendszere tudott növekedni, a többiek számára maradt a lassulás.
A részletes tanulmányban arról olvashatunk, hogy a harmadik negyedévben a különböző gyártók világszerte összesen 375,4 millió készüléket szállítottak le, ami kereken 6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi eredményt. Ezek túlnyomó része ezúttal is az Android szoftverre támaszkodott, mi több, most egyedül ez a platform tudott növekedést felmutatni, ami azt jelentette, hogy az összes új okostelefon 88 százaléka tartozott ebbe a táborba.
Az Apple iOS 48 millió helyett immár csak 45,5 millió példányt mutathatott fel, ami esetükben 5,2 százalékos visszaesést jelentett, miközben a szoftver piaci részesedése az egy évvel korábbi 13,6 százalékról 12,1 százalékra mérséklődött. Az összes többi platform együttesen is alig 1,3 millió darabot szállított le, miközben egy évvel korábban ez még 8 millió darab felett volt, ami jól mutatja a szinte teljes megsemmisülést (a Windows Mobile és a Blackberry is egyaránt 0,3 százalékot mondhatott magáénak). Mindazonáltal az Android számára sem lesz sétagalopp az elkövetkező időszak, hiszen itt a nyereséges gyártók hiánya, a túl erős rivalizálás, valamint az Google Pixel család megjelenése is gondokat okozhat – a Google saját partnereinek pozícióit ássa alá új készülékeivel.
A Microsoft részéről nemrég maga Satya Nadella vezérigazgató ismerte el, hogy lekéstek a vonatról, a Blackberry pedig jelezte, hogy kivonulnak a hardveres területről – ez tulajdonképpen mindkét esetben a korábbi ambíciók feladását jelenti.
A Strategy Analytics a napokban tette közzé a harmadik negyedévre vonatkozó számait, amelyek az okostelefonok szegmensének globális eredményeit mutatják meg nekünk. Ebből kiderül, hogy egyedül az Google operációs rendszere tudott növekedni, a többiek számára maradt a lassulás.
A részletes tanulmányban arról olvashatunk, hogy a harmadik negyedévben a különböző gyártók világszerte összesen 375,4 millió készüléket szállítottak le, ami kereken 6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi eredményt. Ezek túlnyomó része ezúttal is az Android szoftverre támaszkodott, mi több, most egyedül ez a platform tudott növekedést felmutatni, ami azt jelentette, hogy az összes új okostelefon 88 százaléka tartozott ebbe a táborba.
Az Apple iOS 48 millió helyett immár csak 45,5 millió példányt mutathatott fel, ami esetükben 5,2 százalékos visszaesést jelentett, miközben a szoftver piaci részesedése az egy évvel korábbi 13,6 százalékról 12,1 százalékra mérséklődött. Az összes többi platform együttesen is alig 1,3 millió darabot szállított le, miközben egy évvel korábban ez még 8 millió darab felett volt, ami jól mutatja a szinte teljes megsemmisülést (a Windows Mobile és a Blackberry is egyaránt 0,3 százalékot mondhatott magáénak). Mindazonáltal az Android számára sem lesz sétagalopp az elkövetkező időszak, hiszen itt a nyereséges gyártók hiánya, a túl erős rivalizálás, valamint az Google Pixel család megjelenése is gondokat okozhat – a Google saját partnereinek pozícióit ássa alá új készülékeivel.
A Microsoft részéről nemrég maga Satya Nadella vezérigazgató ismerte el, hogy lekéstek a vonatról, a Blackberry pedig jelezte, hogy kivonulnak a hardveres területről – ez tulajdonképpen mindkét esetben a korábbi ambíciók feladását jelenti.