Berta Sándor
Teljesen elektronikus adóbevallásra áll át egy svájci kanton
Eddig párhuzamosan volt lehetőség papíralapú és elektronikus bevallásra.
Obwalden kantonban a helyi kormány döntése értelmében a jövőben búcsút intenek a papíralapú adóbevallásoknak. A kizárólag elektronikus adóbevallási rendszer bevezetésére a kabinet 900 000 svájci frankot igényelt a kantoni tanácstól. A befektetés hatékonyabb, rugalmasabb és jobb ügyintézést eredményez majd, ugyanakkor komoly leépítésekhez vezet.
Az elsődleges cél az adózási eljárások hatékonyabbá tétele. A helyi parlament előreláthatóan október 26-án dönthet az ügyben és a projektet várhatóan 2018-ban zárhatják le. Az obwaldeni kormány álláspontja alapján a jelenlegi párhuzamos, papíralapú és elektronikus adóbevallási rendszer fenntartása túlzottan körülményes és időigényes. A polgároknak és a vállalkozásoknak egyaránt az az érdekük, hogy digitális úton kommunikálhassanak a közigazgatási hivatalokkal.
Az új rendszer üzemeltetési költsége az első öt esztendőben évente 300 000 svájci frank lesz majd, utána az összeg 200 000 svájci frankra csökken le. A szolgáltatás bevezetésével mérsékelhetők lesznek a személyzeti kiadások, így ezen a területen az első öt évben 166 000, míg utána 355 000 svájci frankot lehet majd megtakarítani. A leépítések fokozatosan valósulhatnak meg és az apparátus 2018-ra éri el az új létszámot.
Obwalden kantonban a helyi kormány döntése értelmében a jövőben búcsút intenek a papíralapú adóbevallásoknak. A kizárólag elektronikus adóbevallási rendszer bevezetésére a kabinet 900 000 svájci frankot igényelt a kantoni tanácstól. A befektetés hatékonyabb, rugalmasabb és jobb ügyintézést eredményez majd, ugyanakkor komoly leépítésekhez vezet.
Az elsődleges cél az adózási eljárások hatékonyabbá tétele. A helyi parlament előreláthatóan október 26-án dönthet az ügyben és a projektet várhatóan 2018-ban zárhatják le. Az obwaldeni kormány álláspontja alapján a jelenlegi párhuzamos, papíralapú és elektronikus adóbevallási rendszer fenntartása túlzottan körülményes és időigényes. A polgároknak és a vállalkozásoknak egyaránt az az érdekük, hogy digitális úton kommunikálhassanak a közigazgatási hivatalokkal.
Az új rendszer üzemeltetési költsége az első öt esztendőben évente 300 000 svájci frank lesz majd, utána az összeg 200 000 svájci frankra csökken le. A szolgáltatás bevezetésével mérsékelhetők lesznek a személyzeti kiadások, így ezen a területen az első öt évben 166 000, míg utána 355 000 svájci frankot lehet majd megtakarítani. A leépítések fokozatosan valósulhatnak meg és az apparátus 2018-ra éri el az új létszámot.