SG.hu
A nagysebességű vonatokon is működik az LTE
Az Ericsson és a Bombardier közös szimulációs tesztsorozatot hajtott végre az LTE-hálózatok vasúti alkalmazására 200 km/óra sebességig.
Összesen 11 tesztet végeztek el laboratóriumi körülmények között, hogy megállapítsák, megfelelőek-e az LTE-hálózatok a kommunikációalapú vonatirányításhoz (CBTC) és olyan többcélú megoldások működtetéséhez, mint a zártkörű televíziós (CCTV) és hangátviteli hálózatok, a platforminformációk, a hirdetések és a Wi-Fi-kapcsolatok biztosítása az utasok számára.
A CBTC nagy felbontású helymeghatározást és nagy kapacitású adatkommunikációt használ az automatikus vonatvédelmi, üzemeltetési és felügyeleti funkciók biztosításához. A vonatokra vonatkozó pontosabb helyadatok segítségével az üzemeltetők hatékonyabban és biztonságosabb módon irányíthatják a forgalmat. A CBTC-rendszerek megbízhatóbbak, mint a régebbi vonatirányítási rendszerek, kevesebb pályamenti felszerelést igényelnek, rendelkeznek beépített redundanciával, és lehetővé teszik az üzemeltetők számára a vonatok és a vágányok optimálisabb kihasználását azzal, hogy gyorsan és hatékonyan reagálnak a felmerülő szükségletekre.
A CBTC-tesztekben az LTE-hálózatok messze a 100 ezredmásodperces küszöbérték alatti feltöltési és letöltési késleltetést értek el, illetve közel nulla mértékű csomagveszteséget. Charlotta Sund, az Ericsson ipari és társadalmi ügyfélkapcsolatokért felelős vezetője elmondta: „A mostanáig elvégzett tesztek eredményei rendkívül ígéretesek, a jövőben pedig számos különféle modemet fogunk tesztelni, hogy óriási teljesítményű LTE-hálózatokat biztosíthassunk a vasúti alkalmazásokhoz. Célunk, hogy olyan megoldásokat fejlesszünk ki, amelyek nagyobb vasúti biztonságot nyújtanak a kommunikációalapú vonatirányítás és a CCTV segítségével, és emellett az utasszórakoztatást is magasabb szinten valósítják meg.”
Összesen 11 tesztet végeztek el laboratóriumi körülmények között, hogy megállapítsák, megfelelőek-e az LTE-hálózatok a kommunikációalapú vonatirányításhoz (CBTC) és olyan többcélú megoldások működtetéséhez, mint a zártkörű televíziós (CCTV) és hangátviteli hálózatok, a platforminformációk, a hirdetések és a Wi-Fi-kapcsolatok biztosítása az utasok számára.
A CBTC nagy felbontású helymeghatározást és nagy kapacitású adatkommunikációt használ az automatikus vonatvédelmi, üzemeltetési és felügyeleti funkciók biztosításához. A vonatokra vonatkozó pontosabb helyadatok segítségével az üzemeltetők hatékonyabban és biztonságosabb módon irányíthatják a forgalmat. A CBTC-rendszerek megbízhatóbbak, mint a régebbi vonatirányítási rendszerek, kevesebb pályamenti felszerelést igényelnek, rendelkeznek beépített redundanciával, és lehetővé teszik az üzemeltetők számára a vonatok és a vágányok optimálisabb kihasználását azzal, hogy gyorsan és hatékonyan reagálnak a felmerülő szükségletekre.
A CBTC-tesztekben az LTE-hálózatok messze a 100 ezredmásodperces küszöbérték alatti feltöltési és letöltési késleltetést értek el, illetve közel nulla mértékű csomagveszteséget. Charlotta Sund, az Ericsson ipari és társadalmi ügyfélkapcsolatokért felelős vezetője elmondta: „A mostanáig elvégzett tesztek eredményei rendkívül ígéretesek, a jövőben pedig számos különféle modemet fogunk tesztelni, hogy óriási teljesítményű LTE-hálózatokat biztosíthassunk a vasúti alkalmazásokhoz. Célunk, hogy olyan megoldásokat fejlesszünk ki, amelyek nagyobb vasúti biztonságot nyújtanak a kommunikációalapú vonatirányítás és a CCTV segítségével, és emellett az utasszórakoztatást is magasabb szinten valósítják meg.”