SG.hu
Az Androidra érdemes koncentrálniuk a webes boltoknak
Kelet-Közép-Európában több okostelefonos tranzakciót bonyolítanak Androiddal, mint iPhone-nal.
A teljesítményalapú hirdetési technológiai piacon meghatározó Criteo negyedéves mobilkereskedelmi jelentése átfogó elemzést tartalmaz 2016 első három hónapjának online vásárlási trendjeiről és a fogyasztói viselkedésekről. A jelentésből kiderül, hogy folytatódott a vásárlók növekvő mobileszköz használata: jelenleg globális szinten a tranzakciók 38%-át bonyolítják itt. Ez a szám várhatóan tovább nő majd a következő hónapokban és években. Egyes országokban, például Japánban és az Egyesült Királyságban, a mobil tranzakciók száma már ma is meghaladja az 50%-ot.
A jelentést most első ízben egészítették ki a kelet-közép-európai régióra vonatkozó részletes adatokkal, amely tanulságos képet ad Európa leggyorsabban növekvő e-kereskedelmi piacairól. "Úgy látjuk, hogy a mobil platform egyre fontosabb szerepet tölt be minden piacon az online vásárlás terén" - nyilatkozta Alexander Gösswein, a Criteo közép-európai ügyvezető igazgatója. "Kelet-Európában jelenleg az összes digitális tranzakció 18%-a zajlik mobileszközön, és nagy lehetőséget látunk a növekedésre, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy globális szinten már az e-kereskedelmi ügyletek közel 40%-a mobileszközökön történik. A mobileszközök e-kereskedelmen belüli növekvő fontosságát bizonyítja az is, hogy a mobil tranzakciók átlagos rendelési értéke már Kelet-Európában is alig 15%-kal marad el az asztali gépes ügyletekétől - tette hozzá."
Egyre többen intézik mobil vásárlásaikat okostelefonról - világszinten már többségben vannak a mobil vásárlások között az okostelefonos tranzakciók. Kelet-Közép-Európában ez az arány 57%, míg a táblagépek 43%-kal részesednek az összes mobil ügyletből. Az Android-alapú eszközök többségben vannak az iOS-hez képest: a vizsgált térség országaiban az okostelefonos tranzakciók 75%-a Androidon zajlik. Ezt figyelembe véve a helyi kereskedőknek érdemes az okostelefonokra, illetve az Androidra szánt alkalmazások fejlesztésére összpontosítaniuk, hiszen ebben a térségben iPhone alkalmazással nyilvánvalóan nem tudják elérni a potenciális ügyfelek többségét.
Az alkalmazáskonverziók száma világszerte nő, és terjed a többeszközös vásárlás A jelentésből kiderül, hogy az alkalmazások a világon mindenütt jobban teljesítenek, mint a mobil internet: konverziós arányuk még az asztali gépekénél is 20%-kal magasabb. Rendkívül népszerű a többeszközös vásárlás, amelynek során a laptop-tól a táblagépen át az okostelefonig, többféle eszközzel bonyolítják le az online tranzakciókat. A többeszközös ügyletek 46%-a mobileszközökhöz kapcsolódik, amely szintén a mobil platform fontosságát jelzi.
A teljesítményalapú hirdetési technológiai piacon meghatározó Criteo negyedéves mobilkereskedelmi jelentése átfogó elemzést tartalmaz 2016 első három hónapjának online vásárlási trendjeiről és a fogyasztói viselkedésekről. A jelentésből kiderül, hogy folytatódott a vásárlók növekvő mobileszköz használata: jelenleg globális szinten a tranzakciók 38%-át bonyolítják itt. Ez a szám várhatóan tovább nő majd a következő hónapokban és években. Egyes országokban, például Japánban és az Egyesült Királyságban, a mobil tranzakciók száma már ma is meghaladja az 50%-ot.
A jelentést most első ízben egészítették ki a kelet-közép-európai régióra vonatkozó részletes adatokkal, amely tanulságos képet ad Európa leggyorsabban növekvő e-kereskedelmi piacairól. "Úgy látjuk, hogy a mobil platform egyre fontosabb szerepet tölt be minden piacon az online vásárlás terén" - nyilatkozta Alexander Gösswein, a Criteo közép-európai ügyvezető igazgatója. "Kelet-Európában jelenleg az összes digitális tranzakció 18%-a zajlik mobileszközön, és nagy lehetőséget látunk a növekedésre, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy globális szinten már az e-kereskedelmi ügyletek közel 40%-a mobileszközökön történik. A mobileszközök e-kereskedelmen belüli növekvő fontosságát bizonyítja az is, hogy a mobil tranzakciók átlagos rendelési értéke már Kelet-Európában is alig 15%-kal marad el az asztali gépes ügyletekétől - tette hozzá."
Egyre többen intézik mobil vásárlásaikat okostelefonról - világszinten már többségben vannak a mobil vásárlások között az okostelefonos tranzakciók. Kelet-Közép-Európában ez az arány 57%, míg a táblagépek 43%-kal részesednek az összes mobil ügyletből. Az Android-alapú eszközök többségben vannak az iOS-hez képest: a vizsgált térség országaiban az okostelefonos tranzakciók 75%-a Androidon zajlik. Ezt figyelembe véve a helyi kereskedőknek érdemes az okostelefonokra, illetve az Androidra szánt alkalmazások fejlesztésére összpontosítaniuk, hiszen ebben a térségben iPhone alkalmazással nyilvánvalóan nem tudják elérni a potenciális ügyfelek többségét.
Az alkalmazáskonverziók száma világszerte nő, és terjed a többeszközös vásárlás A jelentésből kiderül, hogy az alkalmazások a világon mindenütt jobban teljesítenek, mint a mobil internet: konverziós arányuk még az asztali gépekénél is 20%-kal magasabb. Rendkívül népszerű a többeszközös vásárlás, amelynek során a laptop-tól a táblagépen át az okostelefonig, többféle eszközzel bonyolítják le az online tranzakciókat. A többeszközös ügyletek 46%-a mobileszközökhöz kapcsolódik, amely szintén a mobil platform fontosságát jelzi.