Gyurkity Péter
Tovább nőtt az Android előnye
Az iOS és a Windows Phone részesedése is visszaesett, a Google szinte mindent visz.
A Kantar Worldpanel május 11-én tette közzé legújabb felmérésének részletes eredményeit, amelyből kiderül, hogy a három nagy versenye miként alakul. Jól látszik, hogy a Google mobil operációs rendszere szinte mindenhol erősödni tudott, miközben a két vetélytárs veszített korábbi befolyásából.
A 2016 első negyedévére vonatkozó adatok azt mutatják meg, hogy az öt nagy európai piacon (Egyesült Királyság, Németország, Franciaország, Spanyolország és Olaszország) immár 75,6 százalékra rúg az Android részesedése, ami 7,1 százalékos erősödést jelent. Még a korábban a Windows Phone mellett kitartó felhasználók is egyre nagyobb számban váltottak középkategóriás androidos telefonokra, amit azzal magyaráznak, hogy a Google platformja mind a szoftver, mind pedig a hardver tekintetében jóval nagyobb kínálattal csábít. Az amerikai piacon eközben 65,5 százalékra, Kínában pedig egészen 77 százalékra erősödött a szoftver, mindkét területen 6-7 százalékot javítva korábbi eredményén.
Az iOS ugyanezen időszakban több területen is kénytelen volt komoly veszteséget elszenvedni. A legjobb pozíciót továbbra is az USA-ban mutathatják fel, hiszen itt még mindig a teljes szegmens 31,6 százalékát uralják, míg az 5 európai piacon ez csak 18,9 százalék, Kínában pedig (egészen pontosan a városiasodott régiókban) 21,1 százalék - a visszaesés 1 és 5 százalék közötti. Jellemző adat, hogy Kínában a Windows már alig mérhető, az új verzió megjelenése tehát itt sem hozott magával új lendületet.
A csúcskategóriás okostelefonok forgalma egyébként globális szinten is zsugorodik, bár a Samsung Galaxy S7 az USA-ban az ötödik legnépszerűbb új megoldás volt.
A Kantar Worldpanel május 11-én tette közzé legújabb felmérésének részletes eredményeit, amelyből kiderül, hogy a három nagy versenye miként alakul. Jól látszik, hogy a Google mobil operációs rendszere szinte mindenhol erősödni tudott, miközben a két vetélytárs veszített korábbi befolyásából.
A 2016 első negyedévére vonatkozó adatok azt mutatják meg, hogy az öt nagy európai piacon (Egyesült Királyság, Németország, Franciaország, Spanyolország és Olaszország) immár 75,6 százalékra rúg az Android részesedése, ami 7,1 százalékos erősödést jelent. Még a korábban a Windows Phone mellett kitartó felhasználók is egyre nagyobb számban váltottak középkategóriás androidos telefonokra, amit azzal magyaráznak, hogy a Google platformja mind a szoftver, mind pedig a hardver tekintetében jóval nagyobb kínálattal csábít. Az amerikai piacon eközben 65,5 százalékra, Kínában pedig egészen 77 százalékra erősödött a szoftver, mindkét területen 6-7 százalékot javítva korábbi eredményén.
Az iOS ugyanezen időszakban több területen is kénytelen volt komoly veszteséget elszenvedni. A legjobb pozíciót továbbra is az USA-ban mutathatják fel, hiszen itt még mindig a teljes szegmens 31,6 százalékát uralják, míg az 5 európai piacon ez csak 18,9 százalék, Kínában pedig (egészen pontosan a városiasodott régiókban) 21,1 százalék - a visszaesés 1 és 5 százalék közötti. Jellemző adat, hogy Kínában a Windows már alig mérhető, az új verzió megjelenése tehát itt sem hozott magával új lendületet.
A csúcskategóriás okostelefonok forgalma egyébként globális szinten is zsugorodik, bár a Samsung Galaxy S7 az USA-ban az ötödik legnépszerűbb új megoldás volt.