SG.hu
Nemsokára arcunk lefotózásával fizethetünk a webáruházakban
Tízből nyolc online üzlet bővülésre számít 2016-ban - derült ki a MasterCard és a Shoprenter közös online kutatásából.
A szektorra jellemző derűlátás sok esetben újítókedvvel is párosul. A felmérés keretében megkérdezett 260 magyar webshop-üzemeltető több mint 40%-a kifejezetten innovatív beállítottságú személyként gondol magára, és igyekszik az elsők között csatlakozni az új dolgokhoz. Ezek az e-kereskedők minden bizonnyal támogatni fogják a legújabb fizetési módok bevezetését, amellyel ügyfeleik még kényelmesebben és biztonságosabban vásárolhatnak.
A MasterCard hazai tapasztalatai szerint a magyar kereskedők és vásárlók fogékonyak az innovatív technológiákra, így ezek terjedésével tovább bővülhet Magyarország digitális gazdasága. Ezt igazolja a 2016 februárjában, 260 webshop körében készített e-kereskedelmi kutatás is, amelyben a megkérdezett internetes üzletek 47 százaléka nyilatkozta, hogy lehet nála online módon kártyával vásárolni. Ez a szám jelentősen nőhet, ha a kártyás fizetést nem biztosító boltok vezetői - ígéretükhöz híven - hamarosan bővítik a honlapjukon elérhető fizetési módok körét. 34 százalékuk ugyanis azt tüntette fel a kérdőívben, hogy pár hónapon belül tervezi a kártyaelfogadás bevezetését, míg 29 százalékuk egy éven belül tartja megvalósíthatónak ezt a technológiai fejlesztést.
A kutatás arra is rávilágít, hogy ma már a megkérdezett webshopok 40 százalékánál az utánvétes fizetésnél is használhatják a kártyájukat a vásárlók az átvevőhelyen, az üzletben vagy éppen a csomagautomatánál. Így az utánvéttel fizetőknek sem kell lemondaniuk a kártyás vásárlás nyújtotta kényelemről és biztonságról.
A kutatással kapcsolatban Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója elmondta: "Örömmel látjuk, hogy egyre több magyar webshop rendelkezik online fizetési rendszerrel, de még mindig szép számmal vannak olyan kereskedők és kártyabirtokosok, akik inkább az utánvétes fizetést részesítik előnyben. Ennek egyik oka, hogy sok fogyasztó szereti kézbe venni a megvásárolt terméket a fizetés előtt, de az utánvétel népszerűségéhez a visszaéléséktől való félelem is hozzájárulhat. Pedig a Magyar Nemzeti Bank szerint az összforgalomhoz viszonyítva továbbra is alacsony a hazai kártyaelfogadói hálózatban elkövetett visszaélések aránya. Fontos azt is megjegyezni, hogy az ügyfélbarát szabályozás miatt az okozott kár legnagyobb részét a kibocsátók és az elfogadók viselik."
Az elmúlt évek fejleménye az is, hogy a magyar webáruházak túlnyomó többsége nem "látja" az ügyfél adatait, hiszen az internetes fizetés nem a kereskedő weboldalán, hanem a bank fizetési felületén történik. A mobilfizetés elterjedésével új fejezet nyílt a biztonságos digitális fizetések történetében. Az új, jelszavak nélküli hitelesítési megoldások - az ún. biometrikus azonosítási módok, amelyeket a MasterCard már több országban tesztel - még kényelmesebb és biztonságosabb fizetést jelentenek. Az azonosítás a fizető személy egyedi fizikai, testi jellemzői alapján automatikusan történik. Ezeket a jellemzőket - például az ujjlenyomatot, a szívritmust vagy a retina képét - sem elveszíteni, sem ellopni, sem átadni nem lehet, de elfelejteni sem. Éppen ezért biztosítanak gyors és egyszerű fizetést.
A MasterCard tavaly ősszel jelentette be, hogy olyan új generációs hitelesítési szolgáltatások bevezetésén dolgozik, mint az ujjlenyomattal vagy a pillantásunkkal történő fizetés. A bejelentés óta Hollandiában 750 kártyabirtokos tesztelhette ezeket a biometrikus hitelesítési megoldásokat. A hathónapos tesztidőszakot követően tízből kilenc résztvevő jelezte, hogy lecserélné a jelszavait az új típusú azonosításra, amely nagyobb kényelmet és biztonságot nyújt a kártyabirtokosoknak.
A szektorra jellemző derűlátás sok esetben újítókedvvel is párosul. A felmérés keretében megkérdezett 260 magyar webshop-üzemeltető több mint 40%-a kifejezetten innovatív beállítottságú személyként gondol magára, és igyekszik az elsők között csatlakozni az új dolgokhoz. Ezek az e-kereskedők minden bizonnyal támogatni fogják a legújabb fizetési módok bevezetését, amellyel ügyfeleik még kényelmesebben és biztonságosabban vásárolhatnak.
A MasterCard hazai tapasztalatai szerint a magyar kereskedők és vásárlók fogékonyak az innovatív technológiákra, így ezek terjedésével tovább bővülhet Magyarország digitális gazdasága. Ezt igazolja a 2016 februárjában, 260 webshop körében készített e-kereskedelmi kutatás is, amelyben a megkérdezett internetes üzletek 47 százaléka nyilatkozta, hogy lehet nála online módon kártyával vásárolni. Ez a szám jelentősen nőhet, ha a kártyás fizetést nem biztosító boltok vezetői - ígéretükhöz híven - hamarosan bővítik a honlapjukon elérhető fizetési módok körét. 34 százalékuk ugyanis azt tüntette fel a kérdőívben, hogy pár hónapon belül tervezi a kártyaelfogadás bevezetését, míg 29 százalékuk egy éven belül tartja megvalósíthatónak ezt a technológiai fejlesztést.
A kutatás arra is rávilágít, hogy ma már a megkérdezett webshopok 40 százalékánál az utánvétes fizetésnél is használhatják a kártyájukat a vásárlók az átvevőhelyen, az üzletben vagy éppen a csomagautomatánál. Így az utánvéttel fizetőknek sem kell lemondaniuk a kártyás vásárlás nyújtotta kényelemről és biztonságról.
A kutatással kapcsolatban Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója elmondta: "Örömmel látjuk, hogy egyre több magyar webshop rendelkezik online fizetési rendszerrel, de még mindig szép számmal vannak olyan kereskedők és kártyabirtokosok, akik inkább az utánvétes fizetést részesítik előnyben. Ennek egyik oka, hogy sok fogyasztó szereti kézbe venni a megvásárolt terméket a fizetés előtt, de az utánvétel népszerűségéhez a visszaéléséktől való félelem is hozzájárulhat. Pedig a Magyar Nemzeti Bank szerint az összforgalomhoz viszonyítva továbbra is alacsony a hazai kártyaelfogadói hálózatban elkövetett visszaélések aránya. Fontos azt is megjegyezni, hogy az ügyfélbarát szabályozás miatt az okozott kár legnagyobb részét a kibocsátók és az elfogadók viselik."
Az elmúlt évek fejleménye az is, hogy a magyar webáruházak túlnyomó többsége nem "látja" az ügyfél adatait, hiszen az internetes fizetés nem a kereskedő weboldalán, hanem a bank fizetési felületén történik. A mobilfizetés elterjedésével új fejezet nyílt a biztonságos digitális fizetések történetében. Az új, jelszavak nélküli hitelesítési megoldások - az ún. biometrikus azonosítási módok, amelyeket a MasterCard már több országban tesztel - még kényelmesebb és biztonságosabb fizetést jelentenek. Az azonosítás a fizető személy egyedi fizikai, testi jellemzői alapján automatikusan történik. Ezeket a jellemzőket - például az ujjlenyomatot, a szívritmust vagy a retina képét - sem elveszíteni, sem ellopni, sem átadni nem lehet, de elfelejteni sem. Éppen ezért biztosítanak gyors és egyszerű fizetést.
A MasterCard tavaly ősszel jelentette be, hogy olyan új generációs hitelesítési szolgáltatások bevezetésén dolgozik, mint az ujjlenyomattal vagy a pillantásunkkal történő fizetés. A bejelentés óta Hollandiában 750 kártyabirtokos tesztelhette ezeket a biometrikus hitelesítési megoldásokat. A hathónapos tesztidőszakot követően tízből kilenc résztvevő jelezte, hogy lecserélné a jelszavait az új típusú azonosításra, amely nagyobb kényelmet és biztonságot nyújt a kártyabirtokosoknak.