Berta Sándor
Európai okosotthon-platform készül
Nyílt, más cégekkel történő partnerségi viszonyban lévő rendszerrel húzná ki a talajt az amerikai okosotthon-platformok alól a Deutsche Telekom.
150 vállalatvezető előtt prezentálta elképzelését a háztartások jövőbeni informatikai infrastrukturájájól a német távközlési óriás. Kulcsszerepet akar játszani a várhatóan hatalmas léptekkel növekvő és egyre fontosabb piacon, reményeik szerint a QIVICON nevű nyitott platform az okosházak és a különböző vállalatok együttműködésének alapját jelentheti. Niek Jan van Damme, a konszern innovációért felelős vezetője szerint a hagyományos megoldásokkal elveszítenék a nemzetközi vetélytársakkal szemben a harcot ezen a területen.
A menedzser szerint a felhasználóknak egyszerű és megbízható rendszerekre van szükségük, melyeket ötvözni tudnak egymással és igény szerint bővíteni tudnak. Megoldásuk újításának titka az egyszerűségben rejlik, miközben könnyen használható és nem bonyolult: a rendszer akár a jövőbeni routerekkel is vezérelhető lesz. Az új nyílt platformból a felhasználók és a hardvergyártók mellett a forgalmazók és a részt vevő vállalkozások is profitálhatnak, de a megoldás azoknak a cégeknek is érdekes lehet, akik már rendelkeznek saját okosotthon-ajánlatokkal.
A Deutsche Telekom különböző partnerségi együttműködéseket kínál a cégeknek, akik így egyszerűen és gyorsan beléphetnek erre a piacra, illetve kihasználhatják az új konstrukciókban rejlő lehetőségeket. A vállalkozások saját alkalmazásokat fejleszthetnek, melyeket saját márkanevük alatt forgalmazhatnak, illetve kedvük szerint integrálhatják azokat további partnerekkel. A rendszer támogatja a HomeMatic és a ZigBee protokollokat, az IP-alapú eszközöket, de a diverzitáson túl megfelel az adatbiztonsági szabványoknak és a magánélet megőrzéséhez szükséges igényeknek is.
A QIVICON-t 2013-ban fejlesztette ki a Deutsche Telekom és a platformhoz immár több mint 40 társaság csatlakozott, köztük olyan gyártók és márkák, mint a Miele, a Samsung, az EnBW, a Kärcher, a Logitech, az Osram, a Philips és a Gigaset, de az osztrák eww és a holland KPN is kínál a QIVICON-ra épülő ajánlatokat.
150 vállalatvezető előtt prezentálta elképzelését a háztartások jövőbeni informatikai infrastrukturájájól a német távközlési óriás. Kulcsszerepet akar játszani a várhatóan hatalmas léptekkel növekvő és egyre fontosabb piacon, reményeik szerint a QIVICON nevű nyitott platform az okosházak és a különböző vállalatok együttműködésének alapját jelentheti. Niek Jan van Damme, a konszern innovációért felelős vezetője szerint a hagyományos megoldásokkal elveszítenék a nemzetközi vetélytársakkal szemben a harcot ezen a területen.
A menedzser szerint a felhasználóknak egyszerű és megbízható rendszerekre van szükségük, melyeket ötvözni tudnak egymással és igény szerint bővíteni tudnak. Megoldásuk újításának titka az egyszerűségben rejlik, miközben könnyen használható és nem bonyolult: a rendszer akár a jövőbeni routerekkel is vezérelhető lesz. Az új nyílt platformból a felhasználók és a hardvergyártók mellett a forgalmazók és a részt vevő vállalkozások is profitálhatnak, de a megoldás azoknak a cégeknek is érdekes lehet, akik már rendelkeznek saját okosotthon-ajánlatokkal.
A Deutsche Telekom különböző partnerségi együttműködéseket kínál a cégeknek, akik így egyszerűen és gyorsan beléphetnek erre a piacra, illetve kihasználhatják az új konstrukciókban rejlő lehetőségeket. A vállalkozások saját alkalmazásokat fejleszthetnek, melyeket saját márkanevük alatt forgalmazhatnak, illetve kedvük szerint integrálhatják azokat további partnerekkel. A rendszer támogatja a HomeMatic és a ZigBee protokollokat, az IP-alapú eszközöket, de a diverzitáson túl megfelel az adatbiztonsági szabványoknak és a magánélet megőrzéséhez szükséges igényeknek is.
A QIVICON-t 2013-ban fejlesztette ki a Deutsche Telekom és a platformhoz immár több mint 40 társaság csatlakozott, köztük olyan gyártók és márkák, mint a Miele, a Samsung, az EnBW, a Kärcher, a Logitech, az Osram, a Philips és a Gigaset, de az osztrák eww és a holland KPN is kínál a QIVICON-ra épülő ajánlatokat.