SG.hu

A magyarok többsége vásárol karácsonyi ajándékot az interneten

A PayPal nemzetközi felmérést készített a karácsonyi ajándékozásra való felkészüléshez kapcsolódó vásárlási szokásokról. A GfK piackutató által levezényelt kutatás 5 országban, több mint 5000 fogyasztó megkérdezésével készült.

A kutatás szerint a magyarok idén korábban kezdik a karácsonyi ajándékozásra való felkészülést. Bár a válaszadók többsége (64,6%) általában decemberben, vagy közvetlenül az ünnepek előtt lát hozzá az ajándékok megvásárlásásnak, a megkérdezettek 42,8%-a válaszolta, hogy idén már novemberben, vagy korábban is megkezdte a karácsonyi előkészületeket. Legtöbben (63,9%) a házastársuknak, partnerüknek vásárolnak ajándékot, 61,6% a szülőket, 55,9% a gyerekeket is megajándékozza. Érdekes továbbá, hogy a válaszadók 17,1%-a saját magának is vásárol karácsonyi ajándékot, sőt 9,5% házi kedvencét is meglepi.

A kutatásból kiderül, hogy 85,7%-unk nem készít előre listát a megvásárolni kívánt ajándékokról, ami azt is jelenti, hogy a legtöbben impulzusszerűen döntünk a vásárlás során. Ez lehet az egyik magyarázata, hogy 30,3%-unk kettő, vagy több napot tölt a karácsonyi ajándékok beszerzésével. Ami az ajándékokra szánt összeget illeti, a kutatás szerint nem költünk sokat: a karácsonyi kiadásokra vonatkozó kérdésre a magyarok csupán 19%-a választotta a "többé kevésébé magas" válasz lehetőséget.

Abban az estetben, ha az év folyamán nem készítettünk listát arról, hogy mivel szeretnénk megajándékozni szeretteinket és meghatározott összeg áll rendelkezésünkre, hasznos lehet tudni, hogy hozzátartozóink mire vágynak legjobban. A kutatás szerint a többség (23,4%) elsősorban háztartási / személyi elektronikai készülékeket szeretne találni a karácsonyfa alatt. A elektronikai cikkek után a divatcikkek, ruházat, cipők és kiegészítők állnak a rangsorban, 16,6%-unk ebből a termékkategórióból örülne valaminek a legjobban. A kutatás arra is kitér, hogy minek örülnénk a legkevésbé: 35,1%-unk nem szeretne ajándék helyett jótékonysági adományt kapni, 30,7%-unkat utazással, 27%-unkat repülő-, vagy vonatjeggyel, 22,3%-unkat kézműves termékekkel, vagy dísztárgyakkal, 22,4%-unkat sportfelszereléssel lehet legkevésbé boldoggá tenni.

Az üzletekben és a bevásárlóközpontokban már október végén, november elején megjelenő karácsonyi dekorációk gyakran szolgálnak alapjául az ünnepi időszak elkereskedelmiesedését hangsúlyozó véleményeknek. A bevásárlóközpontokban kialakuló több ezres embertömeg láttán nem is csoda, ha ez a benyomásunk keletkezik. Mindazonáltal egyre többen eszmélünk rá, hogy a kígyózó sorok és a nagy kiárusítások miatt hiányossá vált árukészlet okozta csalódás elkerülhető a webáruházakban történő vásárlással. Legalább is ezt látszik alátámasztani, hogy a kutatásban megkérdezettek 71,9%-a vásárolt/vagy tervez vásárolni karácsonyi ajándékot online, és 42,7% mobil eszközt használ. Érdekesség, hogy a karácsonyi kiadásokra legtöbbet szánók csoportjának 8,3%-a viszont még soha nem vásárolt ajándékot az interneten.

Online vásárláskor leggyakrabban háztartási, vagy személyi elektronikai készülékeket (41,8%) vásárolunk. További népszerű kategóriák a kulturális és sport eseményekre szóló belépőjegyek (38,4%), hotel foglalások (36,3%) és az olyan digitális termékek, mint az e-könyv, zene, videójáték (letöltés, vagy előfizetés) (36,1%). A kutatás szerint egyre többet vásárolunk digitális árucikkeket is: a magyarok 37,5%-a válaszolta, hogy vásárolt már más részére ilyen terméket.

A magyarok 52,7%-a készpénzes utánvéttel, 44,4% kártyával, 25,7% átutalással, vagy e-pénztrácával, 20,3% pedig PayPallel, vagy egyébbel fizet az online megrendelt árucikkekért. A PayPalt 39,1%-unk tervezi használni a jövőben. Mindazonáltal továbbra is sokan vannak, akik a hagyományos bolti vásárláshoz képest kevésbé biztonságos megoldásnak tekintik egy árucikk online beszerzését. A kutatásból kiderül, hogy a magyarok harmadának (27%) vannak aggályai a megrendelt termék minősége miatt, vagy amiatt, hogy esetleg nem azt kapják, amire számítanak. Az e-kereskedelem szereplői ezért olyan megoldásokat keresnek, amelyek segítségével a vásárlók minden kockázat nélkül vásárolhatnak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ostoros #1
    Hülyeség.