Berta Sándor
Minden terméket online értékesítene az Amazon
Globálisan fejleszt és egységes szabványokat akar kidolgozni a kereskedelmi konszern.
"Jeff Bezosnak mindig is az volt az üzenete, hogy meg fogjuk kísérelni, hogy minden olyan terméket vagy szolgáltatást online is elérhetővé tegyünk, amely többletértéket kínál az ügyfeleink számára. Eleinte az egész az online vásárlásról szólt, majd ehhez jöttek az elektronikus könyvek, a videók és természetesen a felhőüzletág, amelynél az emberek az adataikat számítógép-központokban tárolják. Mi mindezt egyszerre kínáljuk. Az volt a mottónk, hogy ha az ügyfelek alapvetően változnak, akkor a vállalatnak is követnie kell ezt. Tőlem és a többi munkatárstól is azt várják el, hogy soha ne legyünk elégedettek. Mindig meg kell kérdeznünk magunktól, hogy megy-e valami még egyszerűbben? Az egyszerűség ugyanis szokásokat generál. Fontosak akarunk lenni az ügyfelek számára. A célunk az, hogy minden terméket világszerte online is elérhetővé tegyünk. Amennyiben mindent árulsz, akkor fontossá válsz az embereknek" - jelentette ki Ralf Kleber, az Amazon európai vezetője.
A menedzser közölte, hogy élelmiszereket eddig nem értékesítettek, ennek oka nagyon egyszerű volt: az élelmiszerek területe nagyon nagy. Célul tűzték ki, hogy felépítsék Németország legnagyobb tésztapolcát. Egyetlen szupermarketben sem található meg az összes tésztaféle. Amennyiben a vásárló tudja ezt, hogy az Amazonnál mindegyiket megtalálja, akkor oka van rá, hogy szakítson az eddigi szokásaival. Napjainkban az Amazonnál mintegy 10 000 tésztaféle érhető el.
"Mindig globálisan fejlesztünk és megpróbálunk egy olyan szabványt létrehozni, amely minden piacon működik. A Japánban, Mexikóban vagy Ausztriában lévő ügyfelek ugyanúgy és egyre gyorsabban meg akarják kapni a szállítmányokat, mint a németországi vásárlók. De vannak különbségek is: az amerikai megrendelőknek például már az szenzációnak számított, hogy a szállítási idő 6-8 napról 2-3 napra csökkent. Egy német felhasználónak ez az idő elfogadhatatlan lenne. Manhattanben egy óra a szállítási idő, máshol a városok központjában legjobb esetben 6-7 óra."
"Ugyan az ügyfeleknek nem mindig és minden kell egy órán belül, de ha kell, akkor az online kereskedőknek olyan szolgáltatással kell rendelkezniük, amelynek keretében ilyen gyorsan is ki tudják a csomagokat vinni, különben hosszú távon elveszíthetjük az ügyfelet. Nagyon nehéz megjósolni, hogy milyen árucikkek lesznek kelendőek. Egy példa: jövő áprilisban vajon hány piros trikót lehet eladni? Ez függ az időjárástól és attól, hogy a piros még kedvenc színnek számít majd-e. Napjainkban egy ilyen kérdés megválaszolásába már bevonják az időjárás-előrejelzéseket is, ugyanakkor az előrejelzések névtelenek."
"Nem akarjuk megmondani, hogy Meier asszony mennyit akar vásárolni jövőre, csak tudni szeretnénk, hogy miből és mennyit kell elraktároznunk, hogy teljesíteni tudjuk az ő és mások kívánságait. S, ha az emberek ezeket az árucikkeket valóban megvásárolják, akkor a szokásaik hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a következő esztendőre vonatkozó vásárlási előrejelzések még pontosabbak legyenek. Ha már az előrejelzéseknél tartunk, idén karácsonykor a bakelitlemez lehet az egyik slágertermék. Amikor 1999-ben elindítottuk a zenei áruházat, azt mondtuk, hogy nem lesz szükség a bakelitlemezekre, de ma megint 1,4 millió ilyen kiadvány van a kínálatunkban" - fejtette ki az Amazon vezetője.
Ralf Kleber végül kiemelte, hogy ha azt érzik, hogy egy új piaci ár alakul ki és ez egy terméknél naponta többször is előfordulhat, akkor reagálnak erre. Az árak változnak lefelé és fölfelé is, de ezt megmondják minden vásárlónak. Az emberek szeretik a változatosságot és az internet korlátlan tárolási és bemutatási felületet kínál, nem csupán az Amazon, de más kereskedők számára is.
A menedzser a szavaival megerősítette azt, amiről tavaly augusztusban már írtunk: az Amazon kínálatában szereplő termékek körülbelül 15-20 százalékának ára legalább naponta egyszer változik. Volt rá példa, hogy egy WLAN-router ára 24 órán belül nyolcszor módosult, az egyes napszakoktól függően 185 és 200 dollár között volt. A társaság ezzel a stratégiával akarja növelni a piaci részesedését, ugyanis így szeretné biztosítani, hogy az adott árucikket mindig ő kínálja a legalacsonyabb áron.
"Jeff Bezosnak mindig is az volt az üzenete, hogy meg fogjuk kísérelni, hogy minden olyan terméket vagy szolgáltatást online is elérhetővé tegyünk, amely többletértéket kínál az ügyfeleink számára. Eleinte az egész az online vásárlásról szólt, majd ehhez jöttek az elektronikus könyvek, a videók és természetesen a felhőüzletág, amelynél az emberek az adataikat számítógép-központokban tárolják. Mi mindezt egyszerre kínáljuk. Az volt a mottónk, hogy ha az ügyfelek alapvetően változnak, akkor a vállalatnak is követnie kell ezt. Tőlem és a többi munkatárstól is azt várják el, hogy soha ne legyünk elégedettek. Mindig meg kell kérdeznünk magunktól, hogy megy-e valami még egyszerűbben? Az egyszerűség ugyanis szokásokat generál. Fontosak akarunk lenni az ügyfelek számára. A célunk az, hogy minden terméket világszerte online is elérhetővé tegyünk. Amennyiben mindent árulsz, akkor fontossá válsz az embereknek" - jelentette ki Ralf Kleber, az Amazon európai vezetője.
A menedzser közölte, hogy élelmiszereket eddig nem értékesítettek, ennek oka nagyon egyszerű volt: az élelmiszerek területe nagyon nagy. Célul tűzték ki, hogy felépítsék Németország legnagyobb tésztapolcát. Egyetlen szupermarketben sem található meg az összes tésztaféle. Amennyiben a vásárló tudja ezt, hogy az Amazonnál mindegyiket megtalálja, akkor oka van rá, hogy szakítson az eddigi szokásaival. Napjainkban az Amazonnál mintegy 10 000 tésztaféle érhető el.
"Mindig globálisan fejlesztünk és megpróbálunk egy olyan szabványt létrehozni, amely minden piacon működik. A Japánban, Mexikóban vagy Ausztriában lévő ügyfelek ugyanúgy és egyre gyorsabban meg akarják kapni a szállítmányokat, mint a németországi vásárlók. De vannak különbségek is: az amerikai megrendelőknek például már az szenzációnak számított, hogy a szállítási idő 6-8 napról 2-3 napra csökkent. Egy német felhasználónak ez az idő elfogadhatatlan lenne. Manhattanben egy óra a szállítási idő, máshol a városok központjában legjobb esetben 6-7 óra."
"Ugyan az ügyfeleknek nem mindig és minden kell egy órán belül, de ha kell, akkor az online kereskedőknek olyan szolgáltatással kell rendelkezniük, amelynek keretében ilyen gyorsan is ki tudják a csomagokat vinni, különben hosszú távon elveszíthetjük az ügyfelet. Nagyon nehéz megjósolni, hogy milyen árucikkek lesznek kelendőek. Egy példa: jövő áprilisban vajon hány piros trikót lehet eladni? Ez függ az időjárástól és attól, hogy a piros még kedvenc színnek számít majd-e. Napjainkban egy ilyen kérdés megválaszolásába már bevonják az időjárás-előrejelzéseket is, ugyanakkor az előrejelzések névtelenek."
"Nem akarjuk megmondani, hogy Meier asszony mennyit akar vásárolni jövőre, csak tudni szeretnénk, hogy miből és mennyit kell elraktároznunk, hogy teljesíteni tudjuk az ő és mások kívánságait. S, ha az emberek ezeket az árucikkeket valóban megvásárolják, akkor a szokásaik hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a következő esztendőre vonatkozó vásárlási előrejelzések még pontosabbak legyenek. Ha már az előrejelzéseknél tartunk, idén karácsonykor a bakelitlemez lehet az egyik slágertermék. Amikor 1999-ben elindítottuk a zenei áruházat, azt mondtuk, hogy nem lesz szükség a bakelitlemezekre, de ma megint 1,4 millió ilyen kiadvány van a kínálatunkban" - fejtette ki az Amazon vezetője.
Ralf Kleber végül kiemelte, hogy ha azt érzik, hogy egy új piaci ár alakul ki és ez egy terméknél naponta többször is előfordulhat, akkor reagálnak erre. Az árak változnak lefelé és fölfelé is, de ezt megmondják minden vásárlónak. Az emberek szeretik a változatosságot és az internet korlátlan tárolási és bemutatási felületet kínál, nem csupán az Amazon, de más kereskedők számára is.
A menedzser a szavaival megerősítette azt, amiről tavaly augusztusban már írtunk: az Amazon kínálatában szereplő termékek körülbelül 15-20 százalékának ára legalább naponta egyszer változik. Volt rá példa, hogy egy WLAN-router ára 24 órán belül nyolcszor módosult, az egyes napszakoktól függően 185 és 200 dollár között volt. A társaság ezzel a stratégiával akarja növelni a piaci részesedését, ugyanis így szeretné biztosítani, hogy az adott árucikket mindig ő kínálja a legalacsonyabb áron.