Berta Sándor
A lifteket is elérte a digitalizáció szele
A jövőben az adataikat el fogják küldeni a számítási felhőbe és átfogó helyzetképet adnak majd a technikusoknak.
Naponta kereken egymilliárd ember használ lifteket, ez a szám a jövőben tovább növekedhet, hiszen a következő három évtizedben a városok lakossága 3 milliárddal nő majd. Ennek kiszolgálására fejlesztette ki a ThyssenKrupp Elevator MAX nevű megoldását, hogy a felvonókkal való utazást még kényelmesebbé és hatékonyabbá tegye.
A MAX a Microsoft Azure dolgok internete szolgáltatásain alapul és a célja, hogy a liftek a jövőben még több embert szállíthassanak, gyakrabban elérhetők legyenek és csökkenjen a műszaki vagy egyéb okokból való kiesések száma. A MAX globális alkalmazásával évente további 95 millió órán át lesznek elérhetők a felvonók. A konszern tervei alapján a liftek a jövőben az adataikat el fogják küldeni a felhőbe és átfogó helyzetképet adnak majd a technikusoknak. A gépek valós időben fogják továbbítani a javítással vagy karbantartással, valamint az alkatrészek cseréjével kapcsolatos információkat.
Napjainkban világszerte 12 millió felvonó egymilliárd embert szállít, ezzel ezek a világ legtöbbet használt és egyben a legbiztonságosabb közlekedési eszközei. A liftek ugyanakkor 190 millió órán át vannak üzemen kívül, ezt az időt csökkentené le a felére a ThyssenKrupp. A MAX a valós időben kapott adatokból algoritmusok bevonásával kiszámítja az alkalmazott rendszerek és alkatrészek várható élettartamát. Az épületek tulajdonosai előre értesíthetővé válnak, ha egy felvonót javítani kell vagy egy alkatrészt ki kell cserélni és tervezhetővé válnak a karbantartások. Mindez kevesebb várakozási és utazási időt, valamint stresszt, illetve nagyobb kényelmet jelent.
"A felvonóipart évtizedek óta a bevált technika határozza meg. A mai városoknak azonban sürgősen szükségük van innovatív technológiákra, amelyekkel reagálni lehet az urbanizáció jövőbeli kihívásaira. Büszkék vagyunk a Microsofttal való együttműködésre" - jelentette ki Andreas Schierenbeck, a ThyssenKrupp Elevator vezetője. A következő másfél évben 180 000 liftet szerelhetnek fel Észak-Amerikában és Európában a MAX rendszerrel. A programban az USA mellett Németország és Spanyolország, majd Ázsia és Dél-Amerika kap kiemelt szerepet. Két éven belül az összes kontinensre kiterjesztenék a rendszert, amelyet az összes felvonó 80 százalékába integrálnának.
2020-ig jelentős mértékben nőni fog az igény további felvonók, mozgójárdák és mozgólépcsők iránt, ezért sem mindegy, hogy mennyi időt töltenek az emberek a liftekben. Érdekesség, hogy 2010-ben New Yorkban a munkavállalók átlagosan összesen 16,6 évet töltöttek azzal, hogy a felvonókra vártak. A ThyssenKrupp üzemelteti többek között a One World Trade Center (New York), a denveri légikikötő, a madridi Barajas repülőtér, a Panama-csatorna, a sanghaji Pénzügyi Világközpont, a BMW müncheni központjának és az Európai Központi Bank főépületének a liftjeit.
Naponta kereken egymilliárd ember használ lifteket, ez a szám a jövőben tovább növekedhet, hiszen a következő három évtizedben a városok lakossága 3 milliárddal nő majd. Ennek kiszolgálására fejlesztette ki a ThyssenKrupp Elevator MAX nevű megoldását, hogy a felvonókkal való utazást még kényelmesebbé és hatékonyabbá tegye.
A MAX a Microsoft Azure dolgok internete szolgáltatásain alapul és a célja, hogy a liftek a jövőben még több embert szállíthassanak, gyakrabban elérhetők legyenek és csökkenjen a műszaki vagy egyéb okokból való kiesések száma. A MAX globális alkalmazásával évente további 95 millió órán át lesznek elérhetők a felvonók. A konszern tervei alapján a liftek a jövőben az adataikat el fogják küldeni a felhőbe és átfogó helyzetképet adnak majd a technikusoknak. A gépek valós időben fogják továbbítani a javítással vagy karbantartással, valamint az alkatrészek cseréjével kapcsolatos információkat.
Napjainkban világszerte 12 millió felvonó egymilliárd embert szállít, ezzel ezek a világ legtöbbet használt és egyben a legbiztonságosabb közlekedési eszközei. A liftek ugyanakkor 190 millió órán át vannak üzemen kívül, ezt az időt csökkentené le a felére a ThyssenKrupp. A MAX a valós időben kapott adatokból algoritmusok bevonásával kiszámítja az alkalmazott rendszerek és alkatrészek várható élettartamát. Az épületek tulajdonosai előre értesíthetővé válnak, ha egy felvonót javítani kell vagy egy alkatrészt ki kell cserélni és tervezhetővé válnak a karbantartások. Mindez kevesebb várakozási és utazási időt, valamint stresszt, illetve nagyobb kényelmet jelent.
"A felvonóipart évtizedek óta a bevált technika határozza meg. A mai városoknak azonban sürgősen szükségük van innovatív technológiákra, amelyekkel reagálni lehet az urbanizáció jövőbeli kihívásaira. Büszkék vagyunk a Microsofttal való együttműködésre" - jelentette ki Andreas Schierenbeck, a ThyssenKrupp Elevator vezetője. A következő másfél évben 180 000 liftet szerelhetnek fel Észak-Amerikában és Európában a MAX rendszerrel. A programban az USA mellett Németország és Spanyolország, majd Ázsia és Dél-Amerika kap kiemelt szerepet. Két éven belül az összes kontinensre kiterjesztenék a rendszert, amelyet az összes felvonó 80 százalékába integrálnának.
2020-ig jelentős mértékben nőni fog az igény további felvonók, mozgójárdák és mozgólépcsők iránt, ezért sem mindegy, hogy mennyi időt töltenek az emberek a liftekben. Érdekesség, hogy 2010-ben New Yorkban a munkavállalók átlagosan összesen 16,6 évet töltöttek azzal, hogy a felvonókra vártak. A ThyssenKrupp üzemelteti többek között a One World Trade Center (New York), a denveri légikikötő, a madridi Barajas repülőtér, a Panama-csatorna, a sanghaji Pénzügyi Világközpont, a BMW müncheni központjának és az Európai Központi Bank főépületének a liftjeit.