MTI

A kormány szerint az oktatás fel tudja számolni a digitális szakadékot

Az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) köznevelésért felelős államtitkára szerint a digitális szakadék felszámolható, de legalábbis megállíthatók a negatív folyamatok a köznevelés rendszerében.

Czunyiné Bertalan Judit kifejtette: a digitális szakadékot - amely az informatikai eszközök és tudás, valamint a rendelkezésre álló lehetőségek között van - "módszeresen, tudatosan" fel lehet számolni a köznevelés intézményrendszerében, vagy legalábbis meg lehet állítani azt a tendenciát a digitális kompetenciák területén, amelynek részeként az OECD-felmérések nem feltétlenül jó értékelést adnak a magyar iskolarendszernek és a diákoknak.

Az államtitkár az európai programozás hete, azaz a digitális készségek fejlesztését és a programozás népszerűsítését szolgáló EU CodeWeek kezdeményezésről tartott sajtótájékoztatón elmondta: a kormány célja, hogy a magyar gyermekek a köznevelési intézményrendszerben digitális tudást is szerezzenek, amellyel felvehetik a versenyt bármely európai intézményrendszerben végzett diákkal.

A sajtótájékoztató előtt tartott programozási bemutató órával kapcsolatban úgy fogalmazott: látszik, hogy van az a korosztály és van az a módszertan, amellyel játékosan, okosan nagyon hasznos és tudatos lépéseket lehet tenni a digitális kompetenciák megerősítésére. Czunyiné Bertalan Judit a kezdeményezésről azt mondta: az európai programozás hetén több millióan vesznek részt az Európai Unióban, diákok, tanárok, szülők, vállalkozások; az Emmi harmadik alkalommal csatlakozik ehhez. Jelezte: az október 10-18. közötti programsorozat célja, hogy a programozást mint tudást játékos formában juttassa el a gyermekekhez.

Hangsúlyozta: a digitális környezet jó értelmezése, tudatos használata versenyképességet is meghatározó tényező a világban, ezért ennek előfeltételeként a digitális készségek, képességek fejlesztése a többi között a nemzeti alaptantervben, a digitális nemzet-koncepcióban, abban, hogy minél több háztartásban legyen szélessávú internet, az internetbiztonság vagy a digitális módszertanok erősítése terén is fontos a kormány számára.

"Ne menjünk el szó nélkül" amellett, hogy az OECD-mérések alapján a magyar gyerekeknek szükségük van fejlesztésre a digitális kompetenciák terén, ezért ennek nem csak a köznevelésben, hanem a pedagógusképzésben és -továbbképzésben is hangsúlyos szerep kell, hogy jusson. Hozzátette: ez természetesen szerepel a köznevelési alapcélok és a köznevelésben meghatározott kilenc kulcskompetencia között is. Ugyanakkor azt mondta: a felmérések eredményétől nem megijedni kell, hanem szembe kell nézni velük, a szakmával, a piaci szereplőkkel együtt kell megteremteni annak a lehetőségét, hogy közép- és hosszú távon stratégiai lépéseket tehessenek a digitális írástudás, a digitális műveltség vagy a digitális kompetenciák területén.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • asgh #2
    Nálunk is volt hasonló akció, mint a romániai tablet beszerzés, SuliNet-nek hívták, az is milyen sikeres volt ugye, meg volt kakaóbiztos számítógép is óvodákba: amit máshol az IBM ingyen adott, azért mi fizettünk.
    Nem állítom, hogy a magyar oktatásügy akármilyen bírálata ne lenne jogos, de központi hardverbeszerzésekkel inkább ne példálózzunk, mert a végén a hardver forgalmazók erre hivatkozva lobbiznak ki maguknak pár tízmilliárd közpénzt a kb. semmire.
  • Skylake #1
    Köszönjük drága Czunyiné az értékes kinyilatkoztatást - semmi lényegi konkrét tartalma nem volt, de legalább jó hosszúra sikerült!

    Csak szólok, hogy Romániában minden iskolás tudomásom szerint tablet-et kap, szóval ilyen konkrétumok a lényegesek az Ön által lenyilatkozott langymeleg és f*ngfűrészelés-szagú minisztériumi bullshit helyett! Tud ilyen jellegűt mondani? Feltételezem, hogy nem, hiszen ebben az országban a miniszterelnök hobbijába történő pénzöntés fontosabb, mint a jövő megteremtése!