Berta Sándor

A keresésben is előretör az Amazon

A termékkeresésben a kereskedelmi konszern egyre inkább meghatározóvá válik.

A felhasználók egyre gyakrabban választják a különböző termékekre való keresésekkor az Amazont a többi kereső, elsősorban a Google helyett. A Bloomrech felméréséből kiderült, hogy 2012-ben még csupán az internetezők 30 százaléka alkalmazta a termékkeresésekkor az Amazont, ugyanakkor napjainkra ez az arány már elérte a 44 százalékot. Mindez alátámasztja azt a trendet, hogy a keresés egyre kevésbé a weben valósul meg, ez a folyamat pedig aggodalommal tölti el a marketingszakértőket.

Az internetes keresés módja erősen változik, amelynek fő oka a mobil készülékek elterjedése. Az alkalmazások váltak az elsődleges forrásokká. Amennyiben például valaki meg akar tekinteni egy tartalmat vagy meg akar rendelni egy terméket, akkor nem a Google-t vagy más online keresőket használja, hanem telepített szoftvereket. Ezt már felismerték a Google és az Apple illetékesei is, emiatt megpróbálják a keresőiket operációs rendszereikbe integrálni. Emiatt változnak a keresési algoritmusok, ugyanis így az adott árucikk sokkal több paraméterére derülhet fény.

A folyamatból elsősorban az Amazon profitál, a termékkeresés pedig akár személyre szabott is lehet. Elég csak elindítani egy alkalmazást, rákeresni egy termékre és igény esetén máris megrendelhető. Mindez azonban komoly feladatot jelent egyelőre az Apple, a Google és a Microsoft számára, s kérdéses, miként reagálnak majd az új típusú kihívásra.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • end3 #2
    Mondjuk ezzel lemondanak az esetleges többírányú információ megszerzésének lehetőségéről. (Ha csak a kereskedő informál a kívánt termékről, az eléggé "eladáscentrikus" és egyoldalú lehet.)
  • Skylake #1
    Nyilvánvaló, hogy nagyon tolják az applikáció alapú keresőket, mivel azok (normál esetben) sokkal nehezebben mentesíthetők reklámoktól, mint egy webböngésző. Ott már a "reklámháborút" elvesztették a felhasználókkal szemben. Az Adblock ma már a felhasználók egyre nagyobb körénél alapvetően telepítendő. A többi - annál hatékonyabb megoldások - virágzásáról nem is beszélve.