Berta Sándor
A keresésben is előretör az Amazon
A termékkeresésben a kereskedelmi konszern egyre inkább meghatározóvá válik.
A felhasználók egyre gyakrabban választják a különböző termékekre való keresésekkor az Amazont a többi kereső, elsősorban a Google helyett. A Bloomrech felméréséből kiderült, hogy 2012-ben még csupán az internetezők 30 százaléka alkalmazta a termékkeresésekkor az Amazont, ugyanakkor napjainkra ez az arány már elérte a 44 százalékot. Mindez alátámasztja azt a trendet, hogy a keresés egyre kevésbé a weben valósul meg, ez a folyamat pedig aggodalommal tölti el a marketingszakértőket.
Az internetes keresés módja erősen változik, amelynek fő oka a mobil készülékek elterjedése. Az alkalmazások váltak az elsődleges forrásokká. Amennyiben például valaki meg akar tekinteni egy tartalmat vagy meg akar rendelni egy terméket, akkor nem a Google-t vagy más online keresőket használja, hanem telepített szoftvereket. Ezt már felismerték a Google és az Apple illetékesei is, emiatt megpróbálják a keresőiket operációs rendszereikbe integrálni. Emiatt változnak a keresési algoritmusok, ugyanis így az adott árucikk sokkal több paraméterére derülhet fény.
A folyamatból elsősorban az Amazon profitál, a termékkeresés pedig akár személyre szabott is lehet. Elég csak elindítani egy alkalmazást, rákeresni egy termékre és igény esetén máris megrendelhető. Mindez azonban komoly feladatot jelent egyelőre az Apple, a Google és a Microsoft számára, s kérdéses, miként reagálnak majd az új típusú kihívásra.
A felhasználók egyre gyakrabban választják a különböző termékekre való keresésekkor az Amazont a többi kereső, elsősorban a Google helyett. A Bloomrech felméréséből kiderült, hogy 2012-ben még csupán az internetezők 30 százaléka alkalmazta a termékkeresésekkor az Amazont, ugyanakkor napjainkra ez az arány már elérte a 44 százalékot. Mindez alátámasztja azt a trendet, hogy a keresés egyre kevésbé a weben valósul meg, ez a folyamat pedig aggodalommal tölti el a marketingszakértőket.
Az internetes keresés módja erősen változik, amelynek fő oka a mobil készülékek elterjedése. Az alkalmazások váltak az elsődleges forrásokká. Amennyiben például valaki meg akar tekinteni egy tartalmat vagy meg akar rendelni egy terméket, akkor nem a Google-t vagy más online keresőket használja, hanem telepített szoftvereket. Ezt már felismerték a Google és az Apple illetékesei is, emiatt megpróbálják a keresőiket operációs rendszereikbe integrálni. Emiatt változnak a keresési algoritmusok, ugyanis így az adott árucikk sokkal több paraméterére derülhet fény.
A folyamatból elsősorban az Amazon profitál, a termékkeresés pedig akár személyre szabott is lehet. Elég csak elindítani egy alkalmazást, rákeresni egy termékre és igény esetén máris megrendelhető. Mindez azonban komoly feladatot jelent egyelőre az Apple, a Google és a Microsoft számára, s kérdéses, miként reagálnak majd az új típusú kihívásra.