Berta Sándor
Európai autógyártók az adatvédelem mellett
A cégek igyekeznek előre felkészülni a várható helyzetekre.
Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) öt adatvédelmi alapelvet fogalmazott meg, amelyeket a tagok a jövőben önként be fognak tartani. Az öt elv az átláthatóságra, az ügyfelek beleegyezésére, a magánszféra védelmére, az adatbiztonságra és az adatok megfelelő mértékű felhasználására vonatkozik. Minderre azért is szükség van, mert a digitalizálás új kihívások elé állítja nem csupán a gyártókat, hanem az ügyfeleiket is.
Carlos Ghosn, a Renault-Nissan első embere és az ACEA elnöke a Frankfurt am Mainban megrendezett Nemzetközi Automobil Kiállításon bejelentette, hogy az adatvédelem kérdését az autógyártók nagyon komolyan veszik. Hozzátette, hogy végeredményben a vállalatok érdeke is, hogy ne veszítsék el a vásárlóik bizalmát.
Dieter Zetsche, a Daimler AG vezetője közölte, hogy a vásárlók a termékeikért pénzzel és nem pedig a személyes adataikkal fizetnek. Ezért nincsenek is arra rászorulva, hogy az információkból és azok értékesítéséből nyereségre tegyenek szert. Viszont más gyártókhoz hasonlóan ők is fel akarják használni az adatokat, hogy az ügyfeleiknek például további szolgáltatásokat kínálhassanak.
Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) öt adatvédelmi alapelvet fogalmazott meg, amelyeket a tagok a jövőben önként be fognak tartani. Az öt elv az átláthatóságra, az ügyfelek beleegyezésére, a magánszféra védelmére, az adatbiztonságra és az adatok megfelelő mértékű felhasználására vonatkozik. Minderre azért is szükség van, mert a digitalizálás új kihívások elé állítja nem csupán a gyártókat, hanem az ügyfeleiket is.
Carlos Ghosn, a Renault-Nissan első embere és az ACEA elnöke a Frankfurt am Mainban megrendezett Nemzetközi Automobil Kiállításon bejelentette, hogy az adatvédelem kérdését az autógyártók nagyon komolyan veszik. Hozzátette, hogy végeredményben a vállalatok érdeke is, hogy ne veszítsék el a vásárlóik bizalmát.
Dieter Zetsche, a Daimler AG vezetője közölte, hogy a vásárlók a termékeikért pénzzel és nem pedig a személyes adataikkal fizetnek. Ezért nincsenek is arra rászorulva, hogy az információkból és azok értékesítéséből nyereségre tegyenek szert. Viszont más gyártókhoz hasonlóan ők is fel akarják használni az adatokat, hogy az ügyfeleiknek például további szolgáltatásokat kínálhassanak.