MTI
Az Apple letarolja a viselhető eszközök piacát
Az új gyártók megjelenése alapjaiban forgatta fel a viselhető számítástechnikai eszközök - okosórák, sport mérőeszközök - piacát a második negyedévben az amerikai International Data Corporation (IDC) felmérése szerint.
Az Apple Watch bemutatásával az Apple rögtön a második helyezést szerezte meg magának a viselhető számítástechnikai eszközök gyártóinak világranglistáján. A cég a második negyedévben 3,6 millió órát értékesített, mindössze 800 ezerrel kevesebbet a piacvezető Fitbit 4,4 milliós karkötő-eladási számánál. Nagyot szakított a viselhető készülékek piacán a szintén új jövevénynek számító Xiaomi is, a kínai vállalat 3,1 millió készülékkel a harmadik helyen debütált a ranglistán. A viselhető számítástechnikai eszközök második negyedévi értékesítési volumene leginkább a két új belépőnek köszönhetően 223,2 százalékkal 18,1 millióra emelkedett a 2014 második negyedévi 5,6 millióról.
"Minden egyes alkalommal, amikor az Apple belép egy új piacra nem csak saját magára, de az egész piacra felhívja a felhasználók figyelmét" - kommentálta Ramon Llamas, az IDC viselhető számítástechnikai eszközökkel foglalkozó csapatának vezetője a világpiaci forgalom lendületes növekedését. Legnagyobb hatása az Apple belépésének az "okos", azaz harmadik féltől származó alkalmazások futtatására is alkalmas viselhető eszközök piacára volt. Ebben a kategóriában minden második eladott eszköz Apple Watch volt a második negyedévben - mutatott rá Jitesh Ubrani, az IDC szakértője.
Annak ellenére is, hogy szám szerint a Fitbit felülmúlta az Apple eladásait, a cég csak egyes célfeladatok elvégzésére alkalmas "egyszerű" viselhető eszközöket forgalmaz. Ez a kategória pedig az előrejelzések szerint az elkövetkező években veszíteni fog piaci súlyából, így minden valószínűség szerint az Apple veszi majd át a piacvezető szerepet. A piacvezető Fitbit annak ellenére is, hogy a második negyedévben 4,4 millió, a 2014 második negyedévi 1,7 milliónál 158,8 százalékkal több készüléket értékesített, "mindössze" 24,3 százalékos piaci részesedésre tett szert, kisebbre az egy évvel korábbi 30,4 százaléknál.
A Fitbit olcsó termékei az Apple boltokban is kaphatók - még
Az Apple 3,6 millió készülék eladásával 19,9 százalékos, a Xiaomi pedig 3,1 millióval 17,1 százalékos piaci részesedésre tett szert. A Xiaomi szinte megállíthatatlanul tör előre csak Kínában, bár az utóbbi időkben megkezdte értékesítési csatornái kiépítését külföldön is. Az értékesítési rangsorban a negyedik a Garmin volt 0,7 millió készülék eladásával, ami 3,9 százalékos piaci részesedéshez volt elegendő. A Garmin eladásai 40 százalékkal nőttek a 2014 második negyedévi 0,5 millióhoz képest, ami akkor még 8,9 százalékos részesedéshez volt elegendő.
A piac nagy vesztesének a Samsung bizonyult, hiszen eladásai 0,8 millióról 25,0 százalékkal 0,6 millióra csökkentek, piaci részesedése pedig 14,3 százalékról 3,3 százalékra zsugorodott. Alig egy hajszállal előzték meg a Huawei és a Jawbone készülékeket a legnagyobb öt gyártó közé való bekerülésért vívott küzdelemben. Az összes többi gyártó együttesen 119,2 százalékkal 5,7 millióra növelte eladását 2,6 millióról, de az Apple és Xiaomi készülékek özöne alatt piaci részesedésük így is 31,5 százalékra zsugorodott 46,4 százalékról.
Az Apple Watch bemutatásával az Apple rögtön a második helyezést szerezte meg magának a viselhető számítástechnikai eszközök gyártóinak világranglistáján. A cég a második negyedévben 3,6 millió órát értékesített, mindössze 800 ezerrel kevesebbet a piacvezető Fitbit 4,4 milliós karkötő-eladási számánál. Nagyot szakított a viselhető készülékek piacán a szintén új jövevénynek számító Xiaomi is, a kínai vállalat 3,1 millió készülékkel a harmadik helyen debütált a ranglistán. A viselhető számítástechnikai eszközök második negyedévi értékesítési volumene leginkább a két új belépőnek köszönhetően 223,2 százalékkal 18,1 millióra emelkedett a 2014 második negyedévi 5,6 millióról.
"Minden egyes alkalommal, amikor az Apple belép egy új piacra nem csak saját magára, de az egész piacra felhívja a felhasználók figyelmét" - kommentálta Ramon Llamas, az IDC viselhető számítástechnikai eszközökkel foglalkozó csapatának vezetője a világpiaci forgalom lendületes növekedését. Legnagyobb hatása az Apple belépésének az "okos", azaz harmadik féltől származó alkalmazások futtatására is alkalmas viselhető eszközök piacára volt. Ebben a kategóriában minden második eladott eszköz Apple Watch volt a második negyedévben - mutatott rá Jitesh Ubrani, az IDC szakértője.
Annak ellenére is, hogy szám szerint a Fitbit felülmúlta az Apple eladásait, a cég csak egyes célfeladatok elvégzésére alkalmas "egyszerű" viselhető eszközöket forgalmaz. Ez a kategória pedig az előrejelzések szerint az elkövetkező években veszíteni fog piaci súlyából, így minden valószínűség szerint az Apple veszi majd át a piacvezető szerepet. A piacvezető Fitbit annak ellenére is, hogy a második negyedévben 4,4 millió, a 2014 második negyedévi 1,7 milliónál 158,8 százalékkal több készüléket értékesített, "mindössze" 24,3 százalékos piaci részesedésre tett szert, kisebbre az egy évvel korábbi 30,4 százaléknál.
A Fitbit olcsó termékei az Apple boltokban is kaphatók - még
Az Apple 3,6 millió készülék eladásával 19,9 százalékos, a Xiaomi pedig 3,1 millióval 17,1 százalékos piaci részesedésre tett szert. A Xiaomi szinte megállíthatatlanul tör előre csak Kínában, bár az utóbbi időkben megkezdte értékesítési csatornái kiépítését külföldön is. Az értékesítési rangsorban a negyedik a Garmin volt 0,7 millió készülék eladásával, ami 3,9 százalékos piaci részesedéshez volt elegendő. A Garmin eladásai 40 százalékkal nőttek a 2014 második negyedévi 0,5 millióhoz képest, ami akkor még 8,9 százalékos részesedéshez volt elegendő.
A piac nagy vesztesének a Samsung bizonyult, hiszen eladásai 0,8 millióról 25,0 százalékkal 0,6 millióra csökkentek, piaci részesedése pedig 14,3 százalékról 3,3 százalékra zsugorodott. Alig egy hajszállal előzték meg a Huawei és a Jawbone készülékeket a legnagyobb öt gyártó közé való bekerülésért vívott küzdelemben. Az összes többi gyártó együttesen 119,2 százalékkal 5,7 millióra növelte eladását 2,6 millióról, de az Apple és Xiaomi készülékek özöne alatt piaci részesedésük így is 31,5 százalékra zsugorodott 46,4 százalékról.