SG.hu
Megelőzés helyett utólag kezelik az online csalásokat a pénzügyi cégek
A Kaspersky Lab, a B2B International-lel közösen végzett felmérést a cégek képviselői körében, hogy megismerje az információbiztonsághoz való hozzáállásukat, beleértve a pénzügyi cégek politikáját az online csalások elleni védelemmel kapcsolatban. A felmérés kimutatta, hogy a bankok és az online fizetési szolgáltatók nagyjából fele inkább akkor kezeli a kiberbiztonsági incidenseket, amikor azok megtörténnek, ahelyett, hogy olyan eszközökbe invesztálnának, amelyek megelőznék őket.
A felmérés során a pénzügyi szervezetek 48%-a állította, hogy lépéseket tesznek annak érdekében, hogy megvédjék ügyfeleiket az online csalásoktól, a következmények enyhítésére helyezve a hangsúlyt az esetek teljes megelőzése helyett. Mi több, a cégek 29%-a hiszi, hogy olcsóbb és hatásosabb megoldás a felmerülő csalási ügyek utólagos kezelése, mint azok elhárítása.
A felmérésben részt vett banki képviselők és fizetési rendszer üzemeltetők visszajelzései alapján, amikor pénzügyi támadás éri egy ügyfél számláját, mindössze a szervezetek 41%-a tesz lépéseket az ügyben, hogy a jövőben megelőzzék az eset ismételt előfordulását. A vállalatok 36%-a készít elemzést a biztonsági résről, amelyet kihasználtak a támadás során, és 38%-uk kompenzálja a veszteségeket. A legnépszerűbb eljárás a vállalatok körében, hogy megpróbálják kideríteni, ki áll a támadás mögött: a pénzügyi szervezetek kétharmada (66%-a) ezt teszi.
“Egyedül a csalás negatív következményeinek enyhítésében bízni annyi, mint megpróbálni kezelni egy betegség tüneteit a kiváltó ok megtalálása helyett. A tünetek vissza fognak térni, és a betegség továbbra is fenn fog állni. A Kaspersky Lab azt ajánlja, hogy ne feledkezzenek el a megelőzés fontosságáról. Sok világvezető bank felismerte ezt, és bevezette a csalások kiváltó okának megelőzését, de még mindig riasztóan sokan bíznak a csalások utólagos kezelésében. Minden évben egyre kifinomultabb támadási módszereket találnak fel a kiberbűnözők, és ha a bankok nem rendelkeznek megelőző intézkedésekkel, akkor előidézik a számítógépes pénzügyi bűnözés és a veszteségek mértékének növekedését." mondta Ross Hogan, a Kaspersky Lab csalás megelőzési részlegének globális vezetője.
A Kaspersky Lab szakértői azt javasolják, hogy a bankok és a pénzügyi szolgáltatások használjanak átfogó online csalás elleni módszereket, hogy több szinten megvédjék a banki ügyfeleiket.
A felmérés során a pénzügyi szervezetek 48%-a állította, hogy lépéseket tesznek annak érdekében, hogy megvédjék ügyfeleiket az online csalásoktól, a következmények enyhítésére helyezve a hangsúlyt az esetek teljes megelőzése helyett. Mi több, a cégek 29%-a hiszi, hogy olcsóbb és hatásosabb megoldás a felmerülő csalási ügyek utólagos kezelése, mint azok elhárítása.
A felmérésben részt vett banki képviselők és fizetési rendszer üzemeltetők visszajelzései alapján, amikor pénzügyi támadás éri egy ügyfél számláját, mindössze a szervezetek 41%-a tesz lépéseket az ügyben, hogy a jövőben megelőzzék az eset ismételt előfordulását. A vállalatok 36%-a készít elemzést a biztonsági résről, amelyet kihasználtak a támadás során, és 38%-uk kompenzálja a veszteségeket. A legnépszerűbb eljárás a vállalatok körében, hogy megpróbálják kideríteni, ki áll a támadás mögött: a pénzügyi szervezetek kétharmada (66%-a) ezt teszi.
“Egyedül a csalás negatív következményeinek enyhítésében bízni annyi, mint megpróbálni kezelni egy betegség tüneteit a kiváltó ok megtalálása helyett. A tünetek vissza fognak térni, és a betegség továbbra is fenn fog állni. A Kaspersky Lab azt ajánlja, hogy ne feledkezzenek el a megelőzés fontosságáról. Sok világvezető bank felismerte ezt, és bevezette a csalások kiváltó okának megelőzését, de még mindig riasztóan sokan bíznak a csalások utólagos kezelésében. Minden évben egyre kifinomultabb támadási módszereket találnak fel a kiberbűnözők, és ha a bankok nem rendelkeznek megelőző intézkedésekkel, akkor előidézik a számítógépes pénzügyi bűnözés és a veszteségek mértékének növekedését." mondta Ross Hogan, a Kaspersky Lab csalás megelőzési részlegének globális vezetője.
A Kaspersky Lab szakértői azt javasolják, hogy a bankok és a pénzügyi szolgáltatások használjanak átfogó online csalás elleni módszereket, hogy több szinten megvédjék a banki ügyfeleiket.