Berta Sándor

Hétmillió Chrome­bookot értékesít­hetnek idén

27 százalékkal több készüléket adhatnak el, mint tavaly. A legtöbben gyereküknek, a tanuláshoz vesznek ilyet.

A Gartner legújabb előrejelzésében azt írta, hogy az idén értékesített Chromebookok száma elérheti a 7,288 milliót, míg a 2016-ban eladottaké a 7,953 milliót. A legnagyobb alkalmazói szegmens továbbra is az oktatási szektor, amely a 2014-ben az összes eladások 72,3 százalékát könyvelhette el az európai, közel-keleti és afrikai régióban. Ez az arány az ázsiai és csendes-óceániai régióban 69,8, míg az Amerikai Egyesült Államokban 60,3 százalék volt.

Isabelle Durand, a piackutató cég elemzője azt nyilatkozta, hogy azóta, hogy 2011 közepén megjelent az első modell, a termékek - minden régióban - elsősorban az oktatásban váltak népszerűvé. Annak ellenére, hogy a kis- és a közepes vállalatok, illetve egyéb ágazatok is érdeklődnek az eszközök iránt, azok máshol mégsem terjedtek el általánosan. A Google ennek ellenére lobbizik az üzleti területen - többek között a Chromebook for Work irodai programcsomagjával -, valamint lehetővé teszi, hogy egyre több programot és szolgáltatást internetelérés nélkül is használni lehessen.

Durand úgy vélte, hogy a Chromebookok ott mindenképpen alternatívát jelenthetnek, ahol a vállalkozások egyszerű, biztonságos, olcsó és könnyen megvalósítható hozzáférést akarnak biztosítani az új webes alkalmazásokhoz és rendszerekhez, de ez csak addig van így, amíg egy bizonyos szoftver futtatáshoz nincs szükség a Windows operációs rendszerekre.


A fogyasztók körében - különösen az Amerikai Egyesült Államokon kívül - azonban a keresőcégnek javítania kell azon, hogy az emberek a Chromebook márkát és az abban rejlő lehetőségeket jobban megismerjék. A legtöbb Chromebook-használó a technikai dolgokban jártas és a készülékeket az elsődleges asztali vagy hordozható számítógépeik mellé vásárolja meg. Ugyanakkor vannak olyanok, akik a Chromebookokra olcsó PC-alternatívaként tekintenek. A termékeket azért nem fogadják el jobban a felhasználók, mert a fejlődő államokban nincsenek megfelelő hálózati elérhetőségek, nem mindenki érti meg a cloud szoftverek lényegét és túl erős a kényszer arra, hogy a tartalmak a felhőkörnyezetben és a Google ökorendszerében legyenek tárolva.

Az amerikai iskolákban tavaly már több Chrome OS-t futtató laptopot értékesítettek, mint iPad készüléket. A Chromebookok előnye az alacsony ár és az, hogy rendelkeznek billentyűzettel, így jobban alkalmasak feladatok elvégzésére, illetve munkára.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #2
    Nyugaton egy atlag rezsihez kepest ezek filleres dolgok. Arrol nem beszelve, hogy pont az jelzi, hogy nem keresnek jol az emberek, hogy a legolcsobb kategoria fogy a legjobban.

    A chromebook-ok egyebkent akkor lesznek tenyleg hasznalhatoak, ha rendesen megoldjak a 100%-os Android kompatibilitast, tehat minden programot gond nelkul tudnak majd futtatni. Igy kaphatnank egy Android, Linux es Chrome kompatibilis desktop rendszert, ami joreszt kepes lenne filleres hardverrel kivaltani az osszes jelenlegi windows-t futtato pc-t. (linux alatt a winapi emulacio is megoldott, tehat jobb visszafele kompatibilitast lehetne elerni, mint a jelenlegi windows-okon)
  • frensys23 #1
    Látom van az embereknek pénzük...mások örülnek, ha kenyeret tudnak venni, vagy a rezsit kifizetik..